op wedstrijd geen prijs, foutje van organisatie, maak je er

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

op wedstrijd geen prijs, foutje van organisatie, maak je er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 11:14

Stel je gaat op wedstrijd en je hebt best goed gereden. Je denkt zelfs dat je in de prijzen zit, maar tijdens de prijsuitreiking word je naam niet genoemd. Jammer natuurlijk, maar kan gebeuren.
Kijk je later op internet, blijkt dat de organisatie een fout gemaakt heeft, en dat je dus wel een prijs had.
Maak je er dan nog werk van? Ik heb dit nu een paar keer gehad, en er geen werk van gemaakt, zelfs geen melding. Ik wil geen zeur zijn. Maar sommigen zeggen dat je het op z'n minst moet melden.
Wat zouden jullie doen?

CM_

Re: op wedstrijd geen prijs, foutje van organisatie, maak je er

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:16

Ik maak het zelden mee.

Wat ik doe is altijd de coupons even natellen, zodat ik thuis niet voor verassingen kom te staan.

Ik weet dus niet wat de organisatie precies fout had gedaan?
Maar zover ik weet heb je dan wel recht op je evt prijs.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:17

Ik tel ook altijd mijn punten na. Dan kan ik het op de wedstrijd zelf eventueel nog melden. Anders stuur ik gewoon achteraf een mailtje om ervoor te zorgen dat ik wel de juiste winstpunten krijg toegekend en eventueel ook een oplossing voor het prijzengeld. Naturaprijzen kan je meestal geen aanspraak meer op maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 11:21

In dit geval ging het om een dinerbon. Leuke prijs. Ze riepen geen punten om bij de prijsuitreiking, dus ik kon niet nagaan of er een rekenfout gemaakt was. Mijn punten op de coupon klopten wel hoor, het gaat dus puur om de prijs.

Een keer eerder riepen ze wel punten om, maar hadden ze een vergissing gemaakt. Iemand die minder punten had, riepen ze met meer punten om, en die nam ook de prijs in ontvangst. Je kunt op zo'n moment niet nagaan of het wel of niet klopt. Ook hier klopten de punten op de coupon wel hoor.

Dit zijn ook de enige keren dat het mij is overkomen hoor, en dan heb je het over toch wel een jaar of 5 wedstrijdrijden. 1 geval is redelijk recent, andere geval is 2 jaar terug. Sommigen zeggen dat je er wel werk van moet maken, of van had moeten maken. Ik heb dus een beetje gemengde gevoelens. Aan de ene kant heb ik gewoon lekker gereden, een wedstrijd organiseren is al meer dan genoeg werk en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar aan de andere kant is het ook wel eens mooi als er nog een keer iets voor terugkomt om het zo maar te zeggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:30

Bij geld of tegoedbon zou ik het toch wel graag willen hebben eigenlijk. Bekers en lintjes zou me niets kunnen schelen, die gooi ik toch weg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:41

ik heb het vorig jaar een keer meegemaakt, en heb toen gewoon een mailtje gestuurd. Ze hadden het zelf al gezien (er zaten fouten in de excel geloof ik) en ze hebben me keurig het extra prijzengeld gestuurd.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:31

Wel een keer in mijn voordeel meegemaakt. Weet het niet meer precies, maar het maakte iig geen nadelig verschil voor de anderen.

En een keer bij de cross in Neede was er iets mis met de tijdswaarneming. Ik had al gezien voor het einde dat ik te snel was (op mijn eigen klok) dus rustig aangedaan tot we weer op schema lagen. Alleen volgens hun tijdswaarneming was ik dus veel te langzaam... Lekker banketstaaf had juist precies op tijd gereden terwijl ik ook nog weleens per ongeluk te snel was (en als dat deze keer was geweest was ik juist op tijd). Dat vond ik echt niet leuk, omdat de tijd nogal eens een struikelpunt voor ons was. :(

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:18

Zolang men pnt kloppen vindt ik het prima, die tel ik wel altijd na.. prijzen maken mij niet zoveel uit.. mits het iets anders is als bekers.. dan wil ik wel gewoon krijgen waar ik recht op heb. Je kan iig een melding makene zodat ze de volgende keer btr opletten..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:34

Ik zou de organisatie wel een mailtje sturen. Al is het maar dat ze de volgende keer beter opletten.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:55

Je kunt het ook zelf in de gaten houden als je weet hoeveel er meedoen in de ring.
1 op de 4 hebben prijs,dus doen er 16 mee dan heb je 4 prijzen,bij 20 heb je 5 prijzen en bij bv 11 heb je 2 prijzen maar dan bij 12 weer 3.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:25

Maar dan moet je wel weten wat andere ruiters gescoord hebben en als ze dat niet zeggen bij de prijsuitreiking dan ga je ervanuit dat de rest dus hoger zat :)

Om op de vraag te antwoorden: ja, ik zou er voor een dinerbon oid nog wel werk van maken.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:55

Bij de prijsuitreiking krijg je toch je startcoupon terug waar je plaatsing opstaat,punten zijn dan niet relevant,je kunt zelfs zonder winst eerste worden,ligt er maar net aan wat voor jury er gezeten heeft en hoe er gereden is

Dan wordt er vaak nog van achter na voren de startcoupons uitgereikt,dus als je kunt tellen weet je welke plaats je hebt.

Dan hangt er meestal nog een uitslagenlijst opgehangen en staat er niets van voorgaande gemeld heb je altijd nog een mond die kan vragen wat de uitslagen zijn of waar ze zijn.

Dus om op de vraag van TS terug te komen zou ik zelf wat meer initiatief nemen volgende keer en wanneer je je coupon hebt,deze eerst natellen,dan kijken welke plaatsing je hebt en wanneer je dan denkt recht te hebben op een prijs meteen even naar het secretariaat stappen en vragen om uitleg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:27

Er staat nooit op de coupons welke plaats je geeindigd bent. Alleen de punten. En de coupons krijg je eigenlijk altijd al eerder terug dan de prijsuitreiking, zeker als je in het begin al gereden hebt. Dan heb je dus de punten al terwijl diverse ruiters nog moeten rijden. Dat is altijd fijn hoor. Heb je weinig punten gescoord, dan kun je dan alvast naar huis en hoef je geen uren meer te wachten. De punten klopten wel op de coupon hoor. Maar de uitslagenlijst was op 3 ruiters na nog niet bijgewerkt, en het kan natuurlijk net dat die ruiters allemaal beter gereden hebben.
Ik ga dan niet nog naar het secretariaat om zoiets te verifieren, je mag ook vertrouwen hebbben in de organisatie vind ik, want dat zijn ook gewoon vrijwilligers.
Maar het steekt dan wel een beetje als je later op internet de uitslagen bekijkt en dus wel recht had op een prijs.
Nou ja, ik heb gewoon lekker gereden en was tevreden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:41

De regel van de knhs is dat als je eerder dan de prijsuitreiking je coupons meeneemt je eventuele prijs vervalt
Staat in het regelement van de knhs

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:02

Dat is toch niet meer zo Goldwing?
(ik heb ze verder nog niet eerder gehad dan de prijsuitreiking maar volgens mij mag het nu wel als de organisatie ervoor kiest).

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:29

Jawel dat is nu juist zo
En veel verenigingen doen het omdat het dan vaak een prijs scheelt
bv 13 starts is 4 prijzen 1 ruiter coupons meegeven is 3 prijzen

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:35

Je prijs vervalt pas als je niet komt opdagen bij de prijsuitrijking. Ik zou er ook gewoon een telefoontje aan wagen. Al is het alleen om ze weer allert te maken :)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:24

Nee hoor Vadisha lees de reglementen van de knhs van 1 april 2010 maar eens door
Je moet ze wel helemaal lezen want de veranderingen staan niet in een appart blad maar er is gewoon een nieuw reglements boekje voor wedstrijd organistatie en dressuur en alles gemaakt dus alles staat overal tussen

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:45

Ik kan deze regel niet in de reglementen vinden. Misschien dat je het wilt quoten voor mij? Of elk geval willen zeggen op welke bladzijde het staat. Niet dat ik je niet wil geloven, maar ik vind het erg raar, omdat bij ons de coupons 9 van de 10 keer al voor de prijsuitreiking in bakjes of binnen op een tafel komen te liggen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:54

Als ik tijd heb zal ik wel eens kijken waar het staat en het even hier neerplakken
Zit op mijn werk tussendoor een beetje illegaal te bokken vandaar
De regel is pas sinds 1 april
Voor die tijd deed iedere vereniging het anders ( en zal nu ook wel blijven denk ik ) Bij de 1 kreeg je ze gewoon mee de ander hield alles strikt geheim wat punten betreft
Gisteren was ik op wedstrijd 2 uur op coupons moeten wachten en ze waren niet op de hoogte van de regel kreeg ze dus niet mee, wat een kwade chauffeur en lezer tot gevolg had want die wou het voetballen zien en is eigenlijk ook niet normaal als je om half 1 van huis gaat om een wedstrijd te rijden dicht bij huis en dan om half 8 pas terug thuis bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:44

Het is ook niet verplicht coupons al meteen mee te geven, hier in Brabant gebeurd dat sowieso bijna nooit, moet je gewoon wachten tot de uitreiking is geweest.

Goldwing: dan ga je toch tussendoor je paard naar huis brengen?

Over het niet hebben ontvangen van je prijs, ik zou er gewoon even achteraan gaan. Heb het zelf ook een aantal keer gehad en elke keer netjes opgelost door de vereniging zelf.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:49

Hier gebeurd dat ook zelden tot nooit Haike.
Wachten tot de prijsuitreiking en daarna kan je je coupons ophalen bij de rekenkamer.

En ook wat betreft het paard naar huis brengen ben ik het helemaal met je eens, organisatie's kunnen vaak wel redelijk goed inschatten hoe laat de prijsuitreiking zal zijn, vraag even naar de tijd en zorg dat je op tijd weer terug bent om een eventuele prijs op te halen :P

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:52

Heb het gevraagd duurde 15 minuutjes ( toen ik er al een half uur zat ) die 15 minuutjes zijn 30 minuten later toen iemand anders ging vragen veranderd in 20 minuten en toen duurde het nog eens weet niet hoe lang
Nee qua organisatie was het gewoon pet en ik wist ook meteen weer waarom ik er 7 jaar niet meer geweest was
Ik organiseer zelf al meer dan 10 jaar wedstrijden maar als ik zoveel fouten maakte als afgelopen weekend dan hou ik er meteen mee op dat ga ik geen 1 ruiter aandoen
Er waren mensen die 70 km gereden hadden om eens een keer ergens anders te rijden dan altijd in hun circeltje bij de zelfde jury's
Nou die stonden er na onze prijs uitrijking nog een hele tijd want van die klasse waren ze een heel deel kwijt
Dus ja als je de snelweg vol ziet lopen de kant op die jij moet en ze zeggen 15 minuten dan wacht je nog even ( tenminste ik wel en doe maar net of ik mijn chaffeur niet hoor ) maar als die 15 minuten eeuwen duren dan word je toch wel volledig gaar daar op dat terras waar iedereen zit te mopperen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:13

Volgens mij is dat echt niet zo, goldwing.
Het is juist veranderd dat de verenigingen nu tussentijds coupons vrij moeten geven en niet meer tot het einde wachten. Aan jou zelf de keuze of je wacht met recht op prijs of naar huis gaat en dan geen prijs.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:18

Was dit toevallig in Helvoirt afgelopen weekend? Daar werden nl. ook dinerbonnen vergeven.