Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Amaretto27 schreef:Komt het paard elke dag wel buiten of staat hij altijd op stal? Klinkt namelijk als een paard die zich verveelt, want zodra jij ermee bezig gaat is hij wel braaf. Misschien krijgt hij te weinidg aandacht? Staat hij wel met andere paarden samen op de wei of in een paddock?
Anders zou ik sowieso even met de eigenaar overleggen van het paard, misschien heeft het paard wel pijn of is hij ongelukkig.
PonyLovert schreef:Als ik het juist heb is het een hengst , kan dat?
Misschien gewoon bazig gedrag ,wie is de baas en wie niet?
Maar ik zou gewoon blijven duidelijk maken dat bijten niet kan.
En anders moet anti-bijt spul kopen en id zoals Amaretto27 al zegt.
Als het komt door de verveling moet je hem in de wei laten en als dat niet mogelijk is hem stalspeeltjes geven en staat hij in de wei alleen of met een andere paard?
hij heeft een lik-it hangen en een speelbal.Ook gaat hij op woensdag op de weipieteritus schreef:Ik denk dat je eens moet stopppen 'spelletjes' met hem te spelen. Het lijkt mij verdacht veel op een dominantie-probleem.
Een paard heeft een consequente baas nodig.
Als je spelletjes wilt spelen, dan kun je beter gaan oefenen met clickertraining oid, dan heb je ook meteen een handvat om mee aan de slag te gaan ivm je dominantie-probleem.
vstl schreef:Hij staat dikwijls op stal,maar wordt wel redelijk vaak op de wei gezet,vervelen
doet die volgens my niet want in zijn stal vermaakt hij zich,ik had de raad gekregen
om misschien een lik-it op te hangen fzoo en dat heeft wel geholpen,het is niet
dat hij op zijn staldeur bijt ofzo,maar voor afleiding in de stal heb ik al gezorgd![]()
En aandacht krijgt die wel,maar ik moet zien dat ik met mijn aandacht hem ook niet
beloon als hij iets fout doet want dan krijg ik weer het omgekeerde effect,Als hij op
de wei staat is het meestal met zijn vriendje Lagos of Boreas of alleen,
hij kan het beste met die 2 paarden opschieten.
x
hiphopje schreef:lees ik dat nu goed, dat hij alleen op de woensdag op de wei gaat?????????
Diablo schreef:En dan zeg je dat je paard ineens gemeen is geworden.....

sjattukuh25 schreef:Hallo Ts,
Aangezien het je verzorgpaard is en deze amper de wei op komt is het misschien een idee dat als je hem verzorgt hem los te laten op de wei ipv gebruik te maken van zijn diensten??
Ik kan er gif op innemen dat als het paardje niet buiten komt en alleen als ie bereden word dat hij er op een goed moment al zijn energie in gooit op jouw eraf te gooien, het paardje heeft dan ongenoegen en een hoop energie en jij zit er dan op. Ipv hem te berijden kun je hem ook laten lopen in de wei dat heet ook verzorgen. Een paard is er in mijn ogen niet alleen voor om alleen maar zijn diensten te bewijzen, zoals ik het hier zo lees is dit helaas wel aan de orde.
Hoe reeël is het dan om iets van het paardje te verlangen op basis van een goed vertrouwen en goede omgang als de omgang naar het paard toe nog niet eens juist is???
Als verzorgster kun je hier weinig aan doen dan de eigenaar aan te spreken op dit feit wat naar mijn idee zeer onaanvaardbaar is.
Het is ten eerste zeer onverantwoord om op zulk paard te rijden als deze alleen maar opgesloten word en vervolgens is het onacceptabel dat er met een vinger naar het paardje gewezen word dat deze gemeen zou zijn. Beetje realistisch zijn en naar de eigenaar toe stappen.
Als jij geen tijd hebt als verzorgster om het dier datgene te geven waar de eigenaar jouw voor gevraagd heeft dan moet je eerlijk zijn en zeggen dat de eigenaar een andere verzorgster moet zoeken die wel tijd heeft voor dit paardje op de wei te gooien. Want als ik jou zo hoor dan komt het paard niet op de wei ivm met jouw school.
Hoop dat er een oplossing komt voor dit dier, want hij heeft dit niet verdient.
Groetjes Sjattukuh25