Welke cap heb jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NikkiiiS

Welke cap heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 15:57

Hallo allemaal!
Ik ben dringend opzoek naar een nieuwe cap. Mijne is nog wel goed maar t wordt tijd voor een nieuwe. Aangezien ik bijna jarig ben en ik mijn rijbewijs krijg, wil ik een niet al te dure vragen. Ik heb nu nog die oude van casco (als je het zo schrijft :P ) met die draaiknop. Erg oud dus. wil er 1tje rondom je hoofd, dus niet half erop.
Weet jij een goede? schrijf dan op welke, en hoeduur die ongeveer is, dan kan ik een beetje kijken welke leuk is. graag ook je ervaring als je die ermee heb, bijvoorbeeld als je valt dat je niet iets hoorde breken ofzo ;)
ik hoor het graag!!

Groetjes Nikki

Rowie1993

Re: Welke cap heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:04

Harry's Horse Pro Plus is zeker een aanrader!
Heb 'm zelf in de zwarte uitvoering.
€65,-.
Doe er nu al dik 2 jaar mee en zit nog steeds heerlijk :) Sluit ook mooi aan om je hoofd en je krijgt er zeker geen groot hoofd van! Ook een goede ventilatie, dus erg warm krijg je 't er niet van op je hoofd :p

Succes met zoeken!

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:07

Dankjewel!
ben erg blij met je reactie. Eindelijk iemand die reageert haha!
k zat er zelf ook aan te denken om die te nemen, k dacht even kijken wat andere mensen voor cap hebben en kijken wat hun ervaringen er mee zijn. Maar iniedergeval bedankt:D

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:15

Afbeelding

Een kavelkade.
Deze heb ik. Koste volgens mij rond de €70, en zit super fijn en mooi :)

noorah89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:37

Ik heb voor het thuis rijden een HH pro plus cap en ik ben er zeer tevreden over! :) Voor op concours heb ik een Charles Owen maar die is dan alweer iets duurder...

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:42

Ik heb voor thuis de GPA carbon, en voor concours de GPA speed air.
Vind het allebei fijne caps, maar zijn best wel prijzig. ;) (De carbon rond de 300 euro, en de speed air rond de 500) Maar dan heb je wel een hele goede cap die lang mee gaat zonder te verslijten!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:18

Bij ons had een ruiter een casco cap en met een val klapte er een hele scheur in, ze viel wel op haar hoofd en de cap heeft echt haar val gebroken.
Ik heb twee Harry Horse caps, de pro two tone(ongeveer 70 euro) in zwart grijs en de Mistral(ongeveer 125 euro) in het bruin(voor de wedstrijden). De mistral is wel wat langer in de nek. Beide vind ik het fijne caps, fijne pasvorm. De Sirocco vind ik ook wel mooi, maar die zal ook weer prijzig zijn.

De GPA caps vind ik zelf niet zo fijn en ik vind ze veels te duur.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:40

Ook weer Harry's Horse hier. Fijn caps voor een eerlijke prijs, denk ik dan. Enige tijd geleden stond er in Bit-magazine een vergelijkende studie en daar kwam hij ook niet slecht uit. Opmerkelijkste resultaten uit dat artikel: de jaarlijkse aanbieding van Lidl kwam veruit het best uit de test prijs / kwaliteit verhouding en de caps van GPA dan weer het slechtst. Qua kwaliteit zouden ze zelfs onder enkele 'gewone' merken zoals HH scoren. Erg opmerkelijk vond ik dat. Neutraal lijkt de test me wel: ik zie Lidl nog niet adverteren in Bit, GPA daarentegen wel. ;) Zou uit mezelf geen GPA kopen: vind ze te kostelijk, zeker als je hem idd vervangt na een val (niet dat we zo vaak vallen, maar het zal je maar overkomen een maand na de aankoop :( ) en ze passen me ook niet goed. Maar pasvorm is dan weer iets individueels: gewoon uitproberen en zien hoe het voelt.

Voordeel van Casco is dat ze licht zijn en uitstekend ademen en je kan bij sommige modellen de 'lining' verwijderen en wassen. Dat laatste lijkt me super, want geef toe: rijden onder je 'bloempot' in de zomer... Omgekeerde nadeel is dan weer dat je hoofd nat wordt als het regent en ik vind ze niet erg mooi (het oog wil ook wat). Je kan idd je bedenkingen hebben bij de stevigheid. Casco lijkt erg op een fietshelm, die ook aan bepaalde veiligheidsnormen moet voldoen om iets te betekenen in een val of een ongeluk, dus uiteindelijk zal het wel deugen, zeker?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:29

mijn cap was iets van 60,=
weet t merk alleen niet zo 1 2 3, maar je weet wel ongeveer hoe die eruit ziet toch? :) vind ik wel een goede en fijne cap eigelijk! maar denk dat je t beste gewoon is kan gaan kijken in de winkel, en passen, dan weet je iig ook welke maat je hebt. bij de meeste caps van nu heb je een maat kleiner nodig, omdat dat spul aan de binnenkant dan beter naar je hoofd kan vormen ofzo :P

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:33

Kijk eens naar het merk Horze cap Halorider, lijkt op kavelkade en HH voor € 55,= Soms in de aanbieding voor € 45,= !
Erg fijne cap in mooie kleuren. ook te koop in ruitershops.
Zie site van Horze.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:58

LeenC schreef:
Enige tijd geleden stond er in Bit-magazine een vergelijkende studie en daar kwam hij ook niet slecht uit. Opmerkelijkste resultaten uit dat artikel: de jaarlijkse aanbieding van Lidl kwam veruit het best uit de test prijs / kwaliteit verhouding en de caps van GPA dan weer het slechtst. Qua kwaliteit zouden ze zelfs onder enkele 'gewone' merken zoals HH scoren. Erg opmerkelijk vond ik dat. Neutraal lijkt de test me wel: ik zie Lidl nog niet adverteren in Bit, GPA daarentegen wel. ;) Zou uit mezelf geen GPA kopen: vind ze te kostelijk, zeker als je hem idd vervangt na een val (niet dat we zo vaak vallen, maar het zal je maar overkomen een maand na de aankoop :( ) en ze passen me ook niet goed. Maar pasvorm is dan weer iets individueels: gewoon uitproberen en zien hoe het voelt.

Toch apart dat ik mensen ken die dankzij hun GPA nog leven..

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:14

Zarena schreef:
LeenC schreef:
Enige tijd geleden stond er in Bit-magazine een vergelijkende studie en daar kwam hij ook niet slecht uit. Opmerkelijkste resultaten uit dat artikel: de jaarlijkse aanbieding van Lidl kwam veruit het best uit de test prijs / kwaliteit verhouding en de caps van GPA dan weer het slechtst. Qua kwaliteit zouden ze zelfs onder enkele 'gewone' merken zoals HH scoren. Erg opmerkelijk vond ik dat. Neutraal lijkt de test me wel: ik zie Lidl nog niet adverteren in Bit, GPA daarentegen wel. ;) Zou uit mezelf geen GPA kopen: vind ze te kostelijk, zeker als je hem idd vervangt na een val (niet dat we zo vaak vallen, maar het zal je maar overkomen een maand na de aankoop :( ) en ze passen me ook niet goed. Maar pasvorm is dan weer iets individueels: gewoon uitproberen en zien hoe het voelt.

Toch apart dat ik mensen ken die dankzij hun GPA nog leven..

Het zijn ook maar testresultaten, he? En net als de Casco moeten ook die GPA's aan de normen voldoen, dus 'slecht' zullen ze wel niet zijn. Elk merk en model zal wel onderling een beetje verschillen en zijn zwakke en sterke punten hebben. Misschien zouden diezelfde mensen ook nog leven moesten ze een HH of Casco of wit product gedragen hebben. Moraal van het verhaal: koop een goedgekeurde cap, respecteer de gebruiksaanwijzing, draag hem voor elke rit en vervang na een val. Moest iedereen dat doen, zouden er al heel wat minder ernstige letsels voorkomen.

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:39

Heb er zelf eentje van harry's horse...al een paar jaar en nog steeds in goede staat!!en een leuke prijs ;)

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:45

Kavalkade!!! :D
Bij Emmers.be nu in de aanbieding.. Heb hem van de week besteld voor 63 euro incl. verzendkosten.

Bbakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:17

Ik heb ook een kavalkade cap :D die zit vet lekker en je krijgt geen zweet hoofd enzo

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:21

Ik heb ook een van kavalkade en daar ben ik heel tevreden over! Hij koste iets van 70 euro.. Zelfs mijn vriend zei deze week nog dat hij vond dat ik een mooie 'helm' heb :D Nou dat zegt wat!

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:11

Ik heb een cap van Harry's Horse, dat vind ik zelf een hele fijne cap. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:48

Ik heb een HH pro plus en een HH pro plus leather, maar gebruik de zoekfunctie eens, dit is het 10000e topic al.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:27

Ik heb ook een Harry's Horse pro plus, zit echt lekker en kost geloof ik rond de 60 euro.

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:23

Ik heb net die nieuwe cap van HH, de Sirocco.

Ben er tot nu toe erg tevreden over, wat erg fijn is is dat je de binnenkant eruit kunt halen en makkelijk kunt wassen! Nieuwprijs is €105,-

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:46

Ik had de Sirocco. Was wel erg fijn :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:10

Ik heb de harry's horse Pro plus, zwart model. Super fijn capje. Ook omdat ik maar een klein koppie heb staat het gewoon goed omdat hij niet groot oogt. Hij is lekker ligt en zit fijn. ik heb 65,- betaalt. Ik heb ook een oude casco liggen, maar dat vind ik eigenlijk echt zo'n rotding }>

riannuh_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:45

ik heb voor thuis een casco cap, dit vind ik een prima cap! en voor op de wedstrijden een GPA cap:D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:14

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:16

idd ik dun ook even uit, er zijn hier al heel veel topics over! ;)