paard valt aan in zijn box en ook in de omgang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jannie8

paard valt aan in zijn box en ook in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:36

HOi
Mijn paard valt altijd aan in ze box met voeren , dit doet hij al jaar of vier zeker
Ook al geef je hem goed tik op het juiste moment hij blijft maar door gaan
met ze gedrag , hij doet dit ook met opzadelen slaat omzig heen en bijt zig zelf ook als je hem aan poetsen bent , moet ik hem nu elke keer goede tik geven. soms als hij egt niet op houd krijgt hij ook wel is flinke trap tegen ze buik aan want hij draait soms egt te veel door hij doet dit trouwens bij iedereen
Hij doet het ook als je hem gewoon aan halstertouw vast hebt staan . heel snikie in je arm bijten zonder dat je het door hebt
Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed wat ik hier mee aan moet, ik ben zeker niet bang voor hem maar zou toch keer zien dat hij het een dag niet doet

Tigra_

Re: paard valt aan in zijn box en ook in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:55

Ik zou je paard laten heropvoeden door iemand.
Bedoel al 4 jaar dat had je eigelijk gelijk moeten doen dus ik zou hem of even wegbrengen en anders iemand op stal laten komen om dus te heropvoeden.
Als je zeker weet dat hij voor de rest lichamelijk niets mankeerd.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:58

zo lang heb ik hem nog niet dat deet hij ook bij de vorige eigenaar

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:58

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:59

Mijn paard is 21 en doet dit al 18 jaar (sinds haar eerste veulen) Ik negeer haar als ze het doet en beloon haar met een snoepje als ze het niet doet. Maar ik weet bij haar dat ze met niet echt bijt/ schopt.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:02

was vergeten er bij te zetten maar met poesten en op zadelen bokt hij ook en trapt op zij dus ik kan hem ook nooit lekker poetsen of zo maar hij is al aangepakt vanaf het begin tot nu dus is niet zo dat hij op eens doet maar hij doet dit al als 2 jarige, als ik hem goede tik geeft slaat hij op een van de manier naar jou meteen trug raak ook al sta je uit de weg :+
Laatst bijgewerkt door jannie8 op 19-04-10 10:04, in het totaal 3 keer bewerkt

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:02

enne...pas op met bijten,ikben 3 wkn geleden het topje van mijn vinger kwijt geraakt, door een paardebeet. dus pas ermee op! erg pijnlijke affaire kan ik je vertellen....

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:06

Tijdens het poetsen/ zadelen doet mijn merrie niets. Ze doet alleen stom in haar box en in de wei.
Misschien is het idd een idee om je paard te laten "heropvoeden" bijvoorbeeld ban de ballingehof?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:10

Gracia schreef:
Tijdens het poetsen/ zadelen doet mijn merrie niets. Ze doet alleen stom in haar box en in de wei.
Misschien is het idd een idee om je paard te laten "heropvoeden" bijvoorbeeld ban de ballingehof?

maar dat is probleem nou straks krijg ik hem erger trug dan hij al was dat zie je namelijk heel vaak
van paarden die aangepakt worden die mensen gaan dan lekker op los ramen op je paard dat heeft geen zin bij dit paard want hij trapt je raak trug dus daarom meschien adviez hoe ik het zelf kan oplossen ?

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:21

de balingehof die rossen je paard echt niet af.
je mag er zelf bijzijn als je dat willt.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:34

jannie8 schreef:
HOi
Mijn paard valt altijd aan in ze box met voeren , dit doet hij al jaar of vier zeker
Ook al geef je hem goed tik op het juiste moment hij blijft maar door gaan
met ze gedrag , hij doet dit ook met opzadelen slaat omzig heen en bijt zig zelf ook als je hem aan poetsen bent , moet ik hem nu elke keer goede tik geven. soms als hij egt niet op houd krijgt hij ook wel is flinke trap tegen ze buik aan want hij draait soms egt te veel door hij doet dit trouwens bij iedereen
Hij doet het ook als je hem gewoon aan halstertouw vast hebt staan . heel snikie in je arm bijten zonder dat je het door hebt
Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed wat ik hier mee aan moet, ik ben zeker niet bang voor hem maar zou toch keer zien dat hij het een dag niet doet

Allereerst,flinke trap tegen de buik! = echt not done,weet je hoe gevoelig dat plekje voor een paard is ? daar word zijn gedrag echt niet beter van! zowieso vraag ik me af als jij zegt,een tik op het juiste moment of jij wel weet wat het juiste moment is ???

Volgens mij moet behalve jou paard jij ook het een en ander bijleren en lijkt het me goed om samen met je paard iemand
erbij te halen die JULLIE leert hoe omtegaan met de problemen waar jij en je paard tegenaan lopen!
Denk dat je al veel verkeerde mensen hebt ontmoet aangezien jij denkt dat ze je paard gaan afrossen en dit blijkbaar heel normaal vind. dit is het echter niet! je doet het met wederzijds respect en vertrouwen,en probeert naar je paard te luisteren!

Ik doe zelf aan heropvoeden van paarden en geef echt bijna nooit geen tik,moeten ze het wel heel bont hebben gemaakt,en dan nog krijgt hij geen tik of schop tegen zijn buik maar een correcte tik tegen zijn borst! (maar gebeurt zelden)
Jou paard heeft waarschijnlijk voernijd,waarvan ik denk dat jij het zelf nog veel erger hebt gemaakt,verder singeldrang en ander fout aangeleert gedrag.
Ik zou je paard ook niet wegbrengen,maar iemand naar jou halen,en zou hier ook niet meer te lang mee wachten voordat het nog erger word,want jullie moeten echt samen hieraan gaan werken,en niet alleen je paard!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:36

als hij ook zo doet met poetsen en opzadelen, is het mss een idee om zijn rug (heel zn lichaam) eens na te laten kijken door een ostheopaat of fysiotherapeut?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:43

Lijkt me dat na jaren 'harde' aanpak duidelijk zou moeten zijn dat dit niet werkt. Lijkt me zo dat het paard geen enkel respekt heeft voor de mens en dat ram je er niet even in.
Integendeel...
Ik kan mij voorstellen dat je jezelf verdedigd in bepaalde situaties waarin een paard gevaarlijk wordt, maar op het moment dat het gebruikelijk is dat er wordt gemept en onder de buik geschopt, zit je in een neerwaartse spiraal.

Juist met dit paard zou ik voor een compleet andere aanpak kiezen. Dat zal niet meevallen, want er zijn duidelijk jaren geleden al dingen behoorlijk misgelopen en dat is verder geescaleerd. Maar het is niet onmogelijk.

Zoek hulp van iemand, eventueel via bokt of instanties zoals ballinghof, en ga hiermee aan het werk. Besef daarbij dat vooral jij zelf dingen zult moeten leren en alles anders moet aanpakken. Een goede begeleider begeleid vooral de eigenaar.
Wegbrengen voor heropvoeding zonder zelf iets te leren heeft idd 0,0 effect.
Samen met je paard in de leer gaan en open staan voor een totaal andere aanpak, kan echter zinvol zijn.

Ik vrees dat je dit met tips via een forum niet oplost.
Wat zadelen ed betreft zul je overigens ook lichamelijke oorzaken moeten uitsluiten.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:01

dat ik heb keer flink trap in ze buik geef is alleen omdat als ik dat niet doe ,dit komt zelde voor dat hij egt door gaat dat ik keer genoeg van heb, ik doe dit niet hard als ik hem een trap geef maar hij heeft het wel gevoeld
het raare is als ik bezem pak en hem dan ga poetsen is meneer poes lief
de bezem heb ik alleen naast me staan in een hand gebruik het zeker nooit om hem met voorwerpen te straffen
ik geef hem geen tik op zijn borst want dan heeft hij me hand te pakken, hoe kort ik hem ook vast zet
hij gaat namelijk wel de heele dag door met ze bijt trap gezeur maar als ik met hem wandel of rij
is hij liefste paard wat je maar kan hebben
ik zal zeker even de sites bekijken

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:50

Niemand meer die iets weet ???

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:21

Ik vind dit gedrag ronduit gevaarlijk en onacceptabel.Je kunt het zelf niet oplossen,dus kun je maar 1 conclusie trekken;zoek hulp!
Daar worden je paard en jij veel gelukkiger van,het is wel duidelijk dat jullie elkaar niet begrijpen.
De Balingehof is zeker een goede optie,succes!

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:57

we hebben het er over gehad en willen hem niet weg brengen naar een andere stal hij is namelijk heel eenkenig naar mij toe en niet dat alleen ik wil er gewoon bij zijn wat er met hem gebeurd
en wil hem niet op andere stal zetten want dan kan ik er niet 24 uur bij zijn

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:01

Dan moet je iemand zoeken die hem op locatie heropvoed en dat lijkt me niet zo heel erg lastig genoeg profs en als je er niet bij bent kun je ze wegsturen zodra het je niet bevalt.
Gedragstherapeuten genoeg zoek daar maar eens op bij mp ofzo. Meestal hebben ze een eerste kennismaking waarbij er alleen gekeken wordt en wat de problemen zoal zijn voordat het opgelost gaat worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:05

Hoe is de huisvesting en voeding?
Heb je hem al lichamelijk laten onderzoeken door een dierenarts?
Het klinkt alsof het dier pijn heeft of heel ongelukkig is.
Jammer dat je een andere stal(liever weide) met ervaren paardenmensen niet probeert omdat JIJ er anders niet 24 uur bij kan zijn....
Hij wil je wat vertellen!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:07

Petra Vlasblom is heel goed, die kan je helpen hiermee.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:13

dit klinkt heel gevaarlijk, ik zou ook zeker een paar onderzoeken laten doen of heb je dat al gedaan? hij wil in elk geval de baas zijn hoe dan ook en dat kan niet. gewoon echt helemaal niet dat zal je zelf natuurlijk ook wel weten. ik heb er bewondering voor dat jeje niet laat afschrikken, kende ook een paard dat rapte met opstijgen en ging ronddraaien als ze ze gezadeld werd dat was een tuiger. zoek hulp heel belangrijk voor jouw veiligheid en de zijne

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:49

bijt dit paard zichzelf ook?
dat is in elk geval een uiting van flinke stress.

hoeveel krachtvoer krijgt dit paard en komt het dagelijks lang genoeg buiten om zo zijn energie kwijt te kunnen?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:04

ellepel schreef:
bijt dit paard zichzelf ook?
dat is in elk geval een uiting van flinke stress.

hoeveel krachtvoer krijgt dit paard en komt het dagelijks lang genoeg buiten om zo zijn energie kwijt te kunnen?

HIj bijt zig zelf omdat hij mij dan niet kan bijten dus daarom heeft hij zig zelf soms te pakken en hij bijt ook op ze deken als ik die over de stal hang dan doet hij ze mond open en dan houd hij de deken vast maar het is geen luchtzuigen want ik hoor er geen geluiden bij
3 kilo brok komt van 11 uur buiten tot half 7

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:30

bij paardelarij kijken ze nr alle aspecten lichamelijk en geestelijk. en gewoon diervriendelijk. kijk maar opde site. ze slaan het er niet uit ofzo,juist niet. en het werkt lange termijn. echt niet zelf tobben.je mist de kennis en ervaring. voor jou wordt dit ook persoonlijk, voor hun niet, dat scheelt, dan krijg je dus ook geen conflikt met je paard!. echt waar,als je hem eenmaalhebt weggebracht, heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan. ik heb mijn paard daar weggebracht voor trailerladen, nou geweldig. had ik eerder moeten doen,wat had me dat een ellende bespaart, en nu jaren later, doet hij het nog steeds voorbeeldig. je paard gaat daar ook gewoon de wei op, hij heeft het goed, zij zijn er meerdere malen per dag mee bezig, echt een aanrader en zeer proffesioneel. je krijgt er zeker geen spijt van. ze houden ook een dagboek bij elke dag omline en je kan er naar toe wanneer je wilt.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:37

lindahertha
er is wel is eerder naar hem gekeken door verschilende mensen toen veranderde die ook niet
dus het ligt niet aan mij dat ik te weinig ervaring heb ,want ik heb genoeg ervaring met moelijke paarden bang ben ik niet voor hem
ik ben al gewend aan ze gedrag zins ik hem heb ik zou het alleen beter willen zien maar als dat er niet in zit houd het op
ik breng hem niet weg , want ik wil er bij zijn en ik wil zien wat er met mijn paard gebeurd want je hebt hem vaak van slag als je hem ook aardig benadert