koop ongedaan maken ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

koop ongedaan maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:44

Ik heb een haflinger merrie waar mee het echt niet klikt, ze is zeker niet wat ik zocht en wil. Ze gedraagd zich met mij heel anders dan bij de verkoop en toen ik ging kijken....

Kan de koop ongedaan worden gemaakt ??
ik heb haar nu 2 weken. Ze is via een bemiddelaar verkocht.

Ik heb zelf geen contact met de vorige eigenaar, ook geen telefoon nummer ect.

Wel zwart op wit dat ik haar gekocht heb van de bemiddelaar.

En nu ?

Anoniem

Re: koop ongedaan maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:44

Wat staat er in het contract?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:47

Karakter en gedrag vallen in principe niet onder gebreken. Je hebt haar wel nog maar erg kort, wat doet ze dan dat jou stoort? Weet je zeker dat het niet aan het verhuizen ligt? Sommige paarden zijn daar zwaar van onder de indruk.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:47

je hebt 6 weken de tijd toch om de koop ongedaan te maken bij een verborgen gebrek oa?
en zoals hier boven staat,wat staat er in het contract tussen jou en de bemiddelaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:48

je paardje moet mischien ook nog wel heel erg wennen en jou vertouwen, dat kan niet in 2 weken, dus zou lekker nog ff wachten of overleggen of je haar 2 maand op proef magh hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:49

brenniie schreef:
je hebt 6 weken de tijd toch om de koop ongedaan te maken bij een verborgen gebrek oa?
en zoals hier boven staat,wat staat er in het contract tussen jou en de bemiddelaar?

Met een verborgen gebrek wordt (over het algemeen) verstaan een lichamelijke beperking die verborgen is gehouden. Koper moet hiervoor wel aan zijn onderzoeksplicht hebben voldaan (denk aan keuring) om zich hierop te kunnen beroepen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:51

dat ik haar gekocht heb van die persoon, welke datum, en wat voor bedrag. om welke merrie het gaat ( naam,chip nummer)

het was voor mij omdat de vorige eigenaar helemaal geen rol speelde in dit verhaal. wilde ik zwart op wit hebben dat ik haar gekocht heb, niet om achteraf problemen te krijgen.

Dit dier is bij niet braaf, ze doet wat ze zelf wil.
maar bij een anderen ruiter doet ze alles erg braaf.

Ik heb bij het kijken heel duidelijk verteld wat ik zocht, en dat ik geen zekere ruiter ben. Dat ik een braaf dier moet hebben,

En dat is ze met MIJ niet.

@volbloedfan: paard is inmiddels gekocht, is van mij al.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:52

Juridisch gezien denk ik ook niet dat de koop om deze reden ongedaan kan worden gemaakt. Je kunt wel overleggen met de tussenpersoon via wie je de pony hebt gekocht of de eigenaar bereid is om de pony terug te nemen. Maar waarom geef je het niet wat meer tijd? Twee weken is niet echt heel lang en zoals hierboven ook al wordt gezegd: een paardje heeft ook tijd nodig om te wennen. Veel succes!

*edit* Probeer het eens te bespreken met je instructeur of iemand met veel verstand van paarden. Als het paardje bij elke andere ruiter braaf is, ligt het misschien aan jouw onzekerheid. Ik ben zelf ook zeker geen held en heb een heel braaf paard, maar een paard voelt angst aan en reageert daarop.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:53

Als de pony braaf is bij andere personen, geloof ik niet dat er iets mis is met de pony en dus ook geen reden is om de koop terug te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:54

@TS
In dat geval sta je juridisch zeer zwak. Je zou een beroep kunnen doen op de goedheid van de verkoper, maar hoop niet teveel.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:54

En toen je het paard hebt bereden voor je haar kocht, was er niets aan de hand. Paard loopt onder anderen ook goed...Vreemd, maar denk dat het dan echt aan jou ligt. Daar kun je een paard niet op retour brengen, maar je zou contact met de bemiddelaar kunnen opnemen en het uitleggen.
Zou dan voor mezelf wel ten rade gaan of een eigen paard wel wat voor me zou zijn, want echt ieder paard heeft zijn dingetjes en uitprobeerseltjes en dan nog, je hebt haar nog maar 2 weken. Heb je al aan een goede instructie gedacht?
Vind het namelijk erg jammer dat het paard hier nu de dupe van is...

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:57

jammer dat jullie zo snel oordelen... er wordt hier gezegd of ik wel moet nadenken over een eigen paard... tjeeje zeg...

Nogmaals: HET LIGT OOK AAN MIJ !!!

Ik heb zeker goede instructie, maar het probleem is dat ik er niet meer op durf door hele vervelende gebeurtenis uit het vereleden, ik ben nu dus eigenlijk bang voor het dier. ze is heel lief hoor. maar ik ga er zelf niet meer op.

Ik heb overigens van verschillende mensen een PB gehad, waar mijn antwoord waar ik naar zocht in staat, dus dit kan op slot !!
Laatst bijgewerkt door amigootje op 16-04-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:59

Ik vraag me idd af of er geen proefperiode is afgesproken.

Ik sluit me bij de rest aan, als de pony bij iedereen braaf is, zit de oorzaak ws bij jou.
Mijn fjord is zeker 6 maanden van slag geweest toen we gingen verhuizen. Gun haar de tijd, ga grondwerk oid doen.

Hoe is het met het voorrijden gegaan dan? Hoe was ze toen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:00

amigootje schreef:
jammer dat jullie zo snel oordelen... er wordt hier gezegd of ik wel moet nadenken over een eigen paard... tjeeje zeg...

Nogmaals: HET LIGT OOK AAN MIJ !!!

Ik heb zeker goede instructie, maar het probleem is dat ik er niet meer op durf door hele vervelende gebeurtenis uit het vereleden, ik ben nu dus eigenlijk bang voor het dier. ze is heel lief hoor. maar ik ga er zelf niet meer op.

Kijk, dat is dus al iets anders... dan nog begrijp ik niet dat je een paard aanschaft. Kun je beter eerst eens rijden bij een ander en als je zelf over je angst heen bent, misschien op zoek gaan naar een paard.
Zag ook in je profiel, dat je net afscheid hebt genomen van een paard. Is het misschien, dat je dit paard teveel vergelijkt met dat paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:02

Op les gaan, en niet direct opgeven

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:12

Vind het eerlijk gezegd wel heel erg triest dat je het al zo snel opgeeft en je pony al meteen te koop zet.

Angst of geen angst.

Voor en nadeel van Bokt dat als jij je pony te koop zet mensen zo je berichtengeschiedenis kunnen nalezen.

Beetje apart dat je een doodbraaf beestje kocht terwijl je blijkbaar wist dat ze steigerde als je wilde opstappen.
Klinkt nou niet bepaald als een braaf beestje voor een angstige ruiter
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-04-10 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:14

Sinds wanneer is het een schande om geen klik met de pony te hebben
TS geeft toe dat het haar schuld is , heeft zich misschien overschat of het paard overschat
Daar zijn toch proef periodes voor
Het is vervelend voor het beestje maar net zo vervelend als er niets met het beestje gedaan word door een eigenaresse die er na 2 weken al bang voor is
Dit is geen schande maar naar mijn idee kun je er maar meteen bij zijn dan voor het paardje gewend is en weer moet verhuizen

@ts ga na of deze proefperiode er is zou ik zeggen of neem contact op met de bemiddelaar misschien kan deze nog wat voor je betekenen/bemiddelen met de ex-eigenaar
Ik hoop voor je dat deze goedwillend zijn

* :o schrijven is ook een kunst
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-04-10 23:41, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke sneer verwijderd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:14

Nou nou, Ts niet zo'n kort lontje hebben. Je krijgt les, geeft zelf ook aan dat het "probleem" bij jou ligt maar komt er toch niet uit. Ik vind dit niet vreemd na twee weken. Maar... toch wil je het paard niet meer omdat je angstig bent.

Als je bij je standpunt blijft dat zou ik een goed plekje vinden voor het paard en verkopen. Ik zou hier wel goed overna denken voor een evt. volgende aankoop want ja... het blijft een dier en het is geen statiegeldfles. veel succes!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:22

amigootje schreef:
Ik heb bij het kijken heel duidelijk verteld wat ik zocht, en dat ik geen zekere ruiter ben. Dat ik een braaf dier moet hebben,
Voor mij een reden om de koop ongedaan te maken. Zeker omdat hier ook nog sprake is van een bemiddelaar.
Ze heeft niet gekregen waar ze om gevraagd heeft. TS wordt van dit paard alleen maar onzekerder, terwijl ze een dier nodig heeft dat har vertrouwen had moeten geven.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:22

Hm dat is een lastige situatie... Als ik dit zo hoor vraag ik me af of je uberhaupt wel een paard had moeten kopen. Als jouw paard een keer lastig doet in een bepaalde situatie (gebeurt met vrijwel ieder paard wel een keertje) dan zul je hem ook moeten aanpakken en duidelijk moeten zijn, een angstige ruiter raakt in paniek en handelt hierdoor (9 vd 10 keer) niet goed. En ik denk dat jouw angst ook de reden is dat jouw paard niet luistert.

Ik heb een tijd geleden een ongeluk gehad met mijn paard en ben nu ook als de dood voor paarden (heb ze ook allemaal verkocht), mij zou je met mijn angst dus ook nooit op een paard hoeven zetten. Beest hoeft maar een stap verkeerd te zetten en ik raak in paniek en wil er zsm vanaf zeg maar. :+

Maar goed, het was misschien verstandig geweest om op z'n minst een proefperiode aan te vragen, een paard gedraagt zich op ander terrein en onder een andere ruiter toch altijd anders. Misschien een wijze les voor de volgende keer.

Succes met je paardje, wat je er ook mee gaat doen. :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:23

yvonnepuntnl schreef:
amigootje schreef:
Voor mij een reden om de koop ongedaan te maken. Zeker omdat hier ook nog sprake is van een bemiddelaar.
Ze heeft niet gekregen waar ze om gevraagd heeft. TS wordt van dit paard alleen maar onzekerder, terwijl ze een dier nodig heeft dat har vertrouwen had moeten geven.

Paard is bij iedereen braaf, behalve bij TS. Geeft ze ook zelf aan, voordat ik weer commentaar krijg...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:23

Mij is duidelijk dat TS geen vertrouwen heeft in het dier en mij is ook duidelijk dat ze dat ook niet gaat krijgen met dit paard
Dan kan ze het beestje idd meteen weg doen i.p.v. dat het beestje gewend is aan nieuw huisje en het weer doorverkocht word

TS heeft volgens mij een behoorlijke inschattingsfout gemaakt
Dit is heel erg vervelend maar niet onoverkomelijk TS moet per slot van rekening veel leren

* edit
En nee ik heb niet in haar andere berichten gelezen ik reageer enkel op de vraag in dit topic gesteld
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-04-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quotes van verwijderde berichten verwijderd

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:25

yvonnepuntnl schreef:
amigootje schreef:

Als TS gewoon heeft proefgereden wat ik wel uit haar woorden haal dan vind ik het TS haar 'schuld' dat ze de koop toch heeft doorgezet.
Zag net een RIJ-ITP van TS, pony steigert daar, blijkbaar wist ze dit bij verkoop. Sorry maar als jij een angstige ruiter/amazone bent dan koop je dat dier toch niet :?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:29

even voor alle duidelijkheid:

Ik heb idd proefgereden, koop niet zomaar een paard. het dier was echt, echt heel braaf.
maar nu blijkt ze niet zo braaf te zijn zoals ze bij het proef rijden was.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:31

Heb je al contact gehad met de bemiddelaar? Misschien kan het paard terug.