Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amaretto27 schreef:Er kan altijd wat gebeuren, dus ik ben meer een voorstander van met zijn 2en weg gaan op buitenrit. Als je toch alleen gaat, altijd een mobiel in je zak hebben voor het geval je wel valt midden in het bos ofzo en niemand je ziet
jouke_h schreef:En dan ook nog bij Hoekelum tijdens die drukke periode van de lentedagen...
). Wisten haar ouders er wel vanaf? Lord_Ik schreef:Volgens mij mag je volgens de wet pas alleen buiten als je 14 bent, maar verder hangt het denk ik volledig van persoon tot persoon af. De ene heeft een hele brave pony en kan goed rijden, de andere niet. Iedereeeen die alleen rijdt neemt een groter risico, maar zolang de gsm aanwezig is en er iemand op de hoogte is dat je gaat rijden vind ik het verschil wel meevallen.
melsh schreef:Ik reed als meisje van 13 alleen buiten met mijn verzorgpaard... Die was 100% bomproof en ik had altijd een mobiel bij. Ik reed door B-wegen waar weinig auto's en zo waren, maar wel altijd veel fietsen.
Ik rij nog steeds altijd alleen buiten, door diezelfde weggetjes. Inmiddels wel op een andere pony, maar ook zij is netjes bomproof. Ze heeft wel eens haast, maar is meestal wel onder controle te houden. Als ik merk dat ze een keer haar dagje niet heeft en wat gestresster is dan anders... Dan rij ik in de bak.
Waratje schreef:Lord_Ik schreef:Volgens mij mag je volgens de wet pas alleen buiten als je 14 bent
Dat geldt in Belgie, maar (helaas) niet in Nederland. Er is geen wetgeving hierover, dus het is aan de ouders om aan te geven wat er wel of niet mag.
Het voordeel is dat wij in een gebied zitten zonder verkeer, dus er kon niet zoveel gebeuren. En aangezien wij geen bak hebben, rij ik eigelijk altijd buiten.