Bruine spoorbeschemers wil jij ze?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij ze bestellen?

Ja
106 (72%)
Nee
40 (27%)

Totaal aantal stemmen: 146

Ashleytjuhh

Bruine spoorbeschemers wil jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:02

. Aangezien ik dadelijk bruine laarzen heb wil ik ook natuurlijk weer me laarzen beschermen voor me sporen. Maar nu kan ik dus nergens bruine spoorbescherms vinden. Dus nu ben ik deze aan het ontwikkelen samen met een zaak. Of zijn deze er alweer ander graag site.
Maar nu is onze vraag is hier eigenlijk wel meer vraag naar?
Zou jij ze bestellen?
En wat is ongeveer een mooie prijs hiervoor wij dachten zo rond de 3,- a 3,50
Zet even in een bericht waarom wel of waarom niet.
Bedankt

Groetjes,

Hier een plaatje voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 13-04-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Re: Bruine spoorbeschemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:05

ik denk het wel, vriendin van mij zou ze in iedergeval zeker kopen, maar denk eraan dat er toch wel verschillende kleuren bruin zijn, Chocoladebruin, cognac, donkerbruin, london.
ik zou iig 3 kleuren proberen te fabriceren

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 22:48

Silly1972 schreef:
ik denk het wel, vriendin van mij zou ze in iedergeval zeker kopen, maar denk eraan dat er toch wel verschillende kleuren bruin zijn, Chocoladebruin, cognac, donkerbruin, london.
ik zou iig 3 kleuren proberen te fabriceren

kennelijk en je de enige hier

Anoniem

Re: Bruine spoorbeschemers wil jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:49

Je hebt wel leren spoorbeschermers in het bruin! Weet zo gauw even niet waar je die kunt vinden!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:49

nee joh je hebt toch al 10 stemmen :P

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 22:59

Joolien schreef:
Je hebt wel leren spoorbeschermers in het bruin! Weet zo gauw even niet waar je die kunt vinden!

zeg me het als je ze vind :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:01

Ik weet dat mijn volgende laarzen bruin gaan zijn ! Dus dan horen daar ook bij passende spoorbeschermers dus ik zou ze dan wel willen kopen

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:55

Ik zou ze zeker bestellen moest ik bruine laarzen hebben :)
Zwart op bruin is niet de max als je gewoon bruin op bruin kunt hebben :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:59

Ik zoek ze ook heb ook alles bruin!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:15

dan trouwens wel meerdere kleuren bruin want mn dressuur tuig is havanna bruin en spring tuig tobacco dus laarzen ook 2 verschillende kleuren :D en de prijs gewoon het zelfde als de zwarte.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:17

Als ze er al zijn zou ik ze kopen, zouden ze er niet zijn, dan neem ik gewoon zwarte. Je mag op wedstrijd toch niet me die dingen rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:18

kleinvosje schreef:
Als ze er al zijn zou ik ze kopen, zouden ze er niet zijn, dan neem ik gewoon zwarte. Je mag op wedstrijd toch niet me die dingen rijden...

Hoe bedoel je dat? MEt spoorbeschermers mag je gewoon rijden hoor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:19

Nee, alleen als het in de fabriek aan de spoor vastgemaakte beschermers zijn. Losse spoorbeschermers mogen echt niet.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:20

Zeker mag je wel met die dingen rijden met wedstrijd :j heeft toch geen belemmering/verbetering voor het paard/combinatie/manier van rijden? Mag ik anders een citaat uit het reglement dat het niet mag???

Ik zou ze bestellen! Voor mij donkerbruin aub :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:21

Het mag niet, tenzij ze dat per 01-04-10 hebben gewijzigd. Ik ben het even aan het nazoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:22

kleinvosje schreef:
Nee, alleen als het in de fabriek aan de spoor vastgemaakte beschermers zijn. Losse spoorbeschermers mogen echt niet.

Ik rij al 8 jaar met die dingen wedstrijden 8-) Dus dan wordt er niet goed opgelet :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:23

Gevonden. Artikel 119 punt 11 van het dressuurreglement. Zie hieronder.

11. Sporen zijn van metaal. Een ronde tand/knop van hard plastic is toegestaan. De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien en mag niet scherp zijn. De takken van de spoor dienen glad te zijn. Sporen zonder tand (dummysporen) zijn toegestaan. Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.) Voor toegestane
sporen wordt verwezen naar de bijlagen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:24

Als ze ook in cognac kleur te verkrijgen zijn, zou ik ze direct bestellen. Ik vind het zo lelijk die zwarte dingen op mijn mooie cognac kleurige laarzen!

Dus mocht je ze werkelijk in de verkoop krijgen, hoor ik het heel graag :)

Volgens mij mag je er inderdaad NIET mee rijden op wedstrijd. Officieel gezien, iedereen doet het, nooit wat over gehoord.
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 15-04-10 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Dat je ermee rijdt, wil nog niet zeggen dat het mag. De reden dat het niet mag is dat je bij die losse beschermers stroom kunt stoppen o.i.d., om je paard een schokje mee te kunnen geven.

Ezter

Ik dacht ook altijd dat het mocht, maar dat blijkt dus inderdaad niet zo te zijn. Sindsdien ben ik er dan ook niet meer mee gestart, hoewel ik niet denk dat er snel iets van gezegd wordt.
Thuis rijd ik niet met mijn goede laarzen en zou ik ze dus niet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:25

kleinvosje schreef:
Gevonden. Artikel 119 punt 11 van het dressuurreglement. Zie hieronder.

11. Sporen zijn van metaal. Een ronde tand/knop van hard plastic is toegestaan. De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien en mag niet scherp zijn. De takken van de spoor dienen glad te zijn. Sporen zonder tand (dummysporen) zijn toegestaan. Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.) Voor toegestane
sporen wordt verwezen naar de bijlagen.

Mmm nou dat wist ik dus niet :')

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:27

wat raar dat dat niet mag? ik rij er ook mee op wedstrijden...

Vedaulaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:29

Ik rijd ook met die beschermers om mijn sporen op wedstrijden wist niet dat het niet mocht! ik zou in ieder geval wel bruine kopen omdat ik bruine laarzen besteld heb!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:35

Een heeeeeeele boel mensen weten niet dat ze niet mogen. Er zijn heel veel mensen die niet goed op de hoogte zijn van het wedstrijdreglement.
Ik denk dat de meeste juryleden het laten zitten, omdat het geen grote schadelijke effecten heeft. Is eigenlijk niet goed, vind ik, als jurylid is het zaak de reglementen te handhaven.
Ik hoop volgende week te slagen voor het examen jury B/L, en daarna te kunnen jureren. Als ik iemand in de ring krijg die die dingen gebruikt, zal ik er een opmerking over op de coupon zetten, al is het maar om de deelnemer erop te wijzen dat het in de reglementen staat, en te voorkomen dat ze een volgende keer er echt uitgestuurd worden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:32

Ik krijg toch veel goed commentaar dat is wel fijn.
Ik wist ook niet dat je er niet mee mocht starten op wedstrijden heb er nog iets over gehoord. wel slecht van de juryleden dan dat ze er niks van zeggen want iedereen rijd er mee eigenlijk