De bodyprotector.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanndraa

De bodyprotector.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:51

Hallo!
Ik ben geopereerd aan mijn rug, een hele zware operatie.
Opzich zou ik weer kunnen paardrijden maar dan moet ik er niet afvallen :P
Maar die zekerheid heb je natuurlijk niet, nou vroeg ik me af of zo'n bodyprotector écht helpt??
Ik snap wel dat als je echt verkeerd valt er niks aan te doen is.
Maar hebben mensen ervaringen dat ze bijvoorbeeld vielen en de bodyprotector de klap goed opving?
Of andere ervaringen natuurlijk,
Alvast bedankt!!!!!!!

Liselot

Re: De bodyprotector.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:54

natuurlijk werkt een bodyprotector, maar dan moet je wel een goede kopen die je ook goed past.
maar met bodyprotector aan ben je natuurlijk niet onschendbaar ;)

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:00

Ik heb deze

http://www.ruitersport.com/nieuw-lichtg ... iqn7dm2v62

Het is een hele fijne, veel bewegings vrijheid, en hij beschermt je echt wel , ik ben meerdere malen in een hindernis gevallen , ook in de cross,
en hij vangt de klap goed op , en hij blijft ook mooi stevig en hard, er komen geen deuken in enz,

Ik vind een bodyprotector echt wel fijn,
Ik heb dan een rugblesure, en een bodyprotector is een aanrader echt !

Iig als je erover denkt er een te nemen, is dit een aanrader.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:03

was LiSSy al zij een body protector kan goed werken als hij goed past. Het nu is natuurlijk de belangrijkste delen van je borstkast te beschermen zoals een cap je hoofd beschermt , beschermt een body protector je borstkast

Sanndraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:14

Dus als ik het goed begrijp is een BP niet voor je rug maar voor je borstkas:S???????????

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:20

Ik heb er ook altijd een gedragen, een harde met blokjes erin. Ik ben er ook mee gevallen. Op zich voelde het goed, de klap is
minder hard, maar het gaat er vooral om HOE je valt he. Als je met je rug op een hindernis balk valt, vangt de protector de klap op.
Echter, als je op je kont/stuitje valt, dreunt de schok door naar de zwakke plek in je rug (waar ik dus last van had :+ )
Toch kan de protector écht een hele boel schelen hoor;)
Laatst bijgewerkt door kaatje_91 op 12-04-10 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:21

voor allebei,
Het beschermt je rug, je borstkas, en vaak je onderrug.
Het is niet waar dat het alleen je borstkas beschermt,
Tuurlijk moet hij goed passen, daarom moet je ook altijd even navragen enz in de winkel , en niet zomaar eentje kopen.
En natuurlijk heb je niet 100% garantie dat je heel blijft, maar het beperkt de schade wel.

Sanndraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:24

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:37

Ik zou toch echt een nieuwe kopen,
Ook omdat je optimale bescherming wil, denk ik iig , als je problemen hebt met je rug, je kan het best even naar een ruitersportzaak gaan , en zij kunnen je wel vertellen wat het best voor jou geval is,

Zoals ik al zei ik raad de smartrider aan , of in ieder geval eentje met blokjes,

Het zal je vies tegenvallen die jij nu wil , daar heb je totaal geen bewegingvrijheid in , het zit heel rottig, die met blokjjes vormt naar jouw lichaam , en je hebt er totaal geen last van tijdens het rijden.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:47

ik heb een hit-air, een airbag dus. voordeel is dat je gewoon met een bodywarmer rijdt, die pas opblaast als je valt

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:58

ik ben gisteren gevallen op concours met losspringen, ik was erg blij met mijn bodyprotector, die heeft een deel van de klap opgevangen.
Heb nu wel superlast van mijn spieren, maar mijn ruggewervel heeft er niets van geleden.
Ik wil nu wel een speciale bodyprotector voor vrouwen die voorgevormd is voor je borsten, omdat ik redelijk zwaar ben van boven en de bodyprotector daar strakker zit en onder best los...maar die zijn wel prijzig, rond de 400,- bij ej.nl

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:00

dianaw33 schreef:
ik heb een hit-air, een airbag dus. voordeel is dat je gewoon met een bodywarmer rijdt, die pas opblaast als je valt

Ja die heb ik ook een paar keer aangehad, mocht hem lenen! Zit gewoon comfortabel, geen houterig gevoel en volgens mij val je daarmee zachter dan met een gewone.. ?!

Sanndraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 08:23

Oke bedankt, ik koop die van marktplaats dan toch maar niet, ik kan dus beter gaan kijken voor 1 met air erin?.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:27

Ik heb er 1 met blokjes, is net een bodywarmer!
Zit echt super fijn, heb je echt geen last van! Ja, tis een beetje warm, dat is alles.
Echt een aanrader!

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:29

Ik denk dat je je er bewust van moet zijn dat wat jij een paar keer gedragen hebt geen bodyprotector is! Een vest dat opblaast als je van je paard af valt. Het heeft ook hele andere eigenschappen dan de bodyprotector. Gewoon allerlei verschillende bodyprotectors aanpassen en eventueel even rijden om te kijken voor de lengte aan de achterkant. Wat voor mij fijn zit kan voor jou wel helemaal niet lekker zitten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:58

als je echt een goede wilt kijk dan naar de hows racesafe. deze hebben een geweldige pasvorm door alle afzonderlijke blokjes en beschermen heel erg goed.
kosten wel rond de 225 euro, maar geloof dat het airbag vest waar hierboven over gesproken wordt nog duurder is

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:30

Ik spring zelf met een bodyprotector.

Met mijn pony was ik een oefen parcourtje aan te springen en hij weigerde, ik viel midden in de hindernis op zo'n blok met m'n rug.

Heb er helemaal geen last van gehad dankzij die bodyprotector, dus voor je rug helpt het wel.

Voor sleutelbenen moet je wel een bodyprotectro met schouder bescherming hebben.

Hij moet iig goed passen en lekker zitten, (ook al zitten ze vaak niet heel erg fijn maar alsnog)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:22

het heeft mij al een gebroken rug voorkomen toen ik vol met me rug op wortels van een boom viel die uitstaken.....
ik heb m van Imperial Riding, ben er erg blij mee! :)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:23

ik heb er tegen woordig ook een om met rijden vooral in de winter. Ben er van de winter een paar keer van af gevallen en kwam keihard op mijn rug terecht maar ik heb er niks aan overgehouden. Een bodyprotector helpt echt.

Sanndraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:03

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:35

Goedkoop is helaas vaak duurkoop, zeker met BP.
Welke fijn zit bij je is heel persoonlijk.
Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is passen, als dat kan tenminste.
Er zijn er zo wie zo 2 goed, welke tevens prettig zitten (wel persoonlijk) dat is de How's Racesafe RS 2000 (kan op maat gemaakt worden) en de Airowear Outline.
Airowear outline: Afbeelding De How's Racesafe RS 2000: Afbeelding

CindyK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:29

Weet iemand hier of een bodyprotector bij het springen verlicht is? Ik zie steeds meer mensen rijden met een BP en ik start zelf volgende week weer met springlessen en zit er ook over na te denken misschien zo';n ding aan te schaffen. Een goede is dan wel noodzakelijk, maar die krengen zijn soms belachelijk duur!
Maar is het al verplicht gesteld voor springruiters?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:34

Het is niet verplicht op de wedstrijden met springen. Met SGW is een BP level 3 (paars embleem) verplicht.

Sommige maneges verplichten wel een BP tijdens de springlessen.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:43

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:46

Ik vind het écht een onding eerste klas maar.....ik ben in juni met een crosstraining van ongeveer vier meter hoogte tegen de grond geklapt, op mijn onderrug. Als ik de protector niet omgehad had, had ik gegarandeerd van alles gebroken en nu liep ik na twee dagen weer redelijk rond.

Heb historie van forse bekkeninstabiliteit en zelfs daar kreeg ik na die klap géén last van.....