Welke rijbroek voor vrouwelijk rond figuur en leren zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monaparte

Welke rijbroek voor vrouwelijk rond figuur en leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:05

Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik kwam er gisteren achter dat mijn rijbroek van HV Polo (half jaartje oud) is doorgereden op het kunstleren zitvlak! Balen want het was echt mijn fijnste broek. Ik draag normaal Eurostar klarissa, maar die zitten te strak in mijn middel en ik vind de stof aardig stug.

Ik zoek dus een elastische rijbroek die past bij een vrouwelijk figuur (ronde heupen en billen en niet al te strak buikje). Mijn broekenmaat is op het moment ongeveer 40 tot 42 (door de heupen). Lekker soepel stofje en het kunstleren zitvlak moet wel kwaliteit hebben a la Eurostar (niet pillen).

Wie kan mij helpen??

Groeten Joyce

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:15

Zelf heb ik ook een rond figuur.
Ik denk dat je de Pikeur Candela perfect zal passen!
Maar ja, daar hangt een prijskaartje aan. Wel super soepele stof en leren zitvlak.

Daarnaast zit mij de Pikeur Mondega en de Cavallo Champion ook erg goed.
De Cavallo is wat goedkoper. Ik vind wel dat de Pikeur broeken langer mooi blijven en daardoor het geld absoluut waard zijn.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:19

Ik ben ook tevreden over het comfort van een Pikeur Mondega en dan wel de dure versie 179,95.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:44

Hoi,

Fijn dat jullie zo snel reageren! Dank je! Ik kom er geloof ik niet echt onderuit om een duurdere rijbroek te kopen.

Kunnen jullie ook vertellen hoe deze rijbroeken vallen? Eigen maat of juist maatje groter (doe ik meestal)? En heeft er iemand ervaring met rijbroeken kopen in het buitenland? Heeft dat zin of zijn ze net zo duur als hier?

Dank je!

Groeten Joyce

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:28

De Pikeur Mondega zit erg lekker en doe je serieus heel lang mee. Deze heeft een suedine zit en steekzakken (geen bandplooi).
De Pikeur Judy heeft eveneens een suedine zit en klepzakjes op de kont.
De Pikeur Meredith heeft eveneens een suedine zit en verkrijgbaar in effen kleur of ruitje.
Pikeur is niet de goedkoopste maar in mijn ogen wel de allerbeste, hebben een zeer goede pasvorm en gaan niet lubberen! :j

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:26

Monaparte schreef:
Kunnen jullie ook vertellen hoe deze rijbroeken vallen? Eigen maat of juist maatje groter (doe ik meestal)?

Ik heb deze rijbroeken 1 maat groter dan mijn confectiemaat.
Met het kopen in het buitenland heb ik geen ervaring mee. Ik koop mijn rijbroeken gewoon bij een ruitersportzaak.

Lima84

Re: Welke rijbroek voor vrouwelijk rond figuur en leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:51

Eurostar klarissa vind ik erg fijn.
En equicomfort, ook heel betaalbaar!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:51

ik heb ook de pikeur mondega, 3 stuks zelfs :D
ja, het zijn dure broeken, maar ze zijn het absoluut waard. de kwaliteit is top, ze blijven heel mooi bij veel gebruik en veel wassen en ze gaan heel erg lang mee.
daarnaast zitten ze ook nog eens heel erg lekker :)

ze vallen wel heel erg klein, ik heb confectiemaat 36, maar koop altijd de 40 van de mondega (moet ook wel zeggen dat ik het niet prettig vind als ze zo vreselijk strak zitten)

als je de mondega niet zo prettig vind ivm je heupen kan je altijd nog naar de janet kijken. deze heeft aan bandplooi en geeft op de heupen meer ruimte

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:22

Pikeur en Cavallo vallen heel erg klein en knellen enorm om het middel. Ik zou dan zelf eerder voor Mondoni of HH gaan.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:24

De kwaliteit van Harrys Horse is natuurlijk niet gelijk aan Eurostar, maar als je kwa prijs en levensduur vergelijkt kom je wel redelijk gelijk uit. Harrys Horse is denk ik erg prettig voor je ze werken met erg rekbare stoffen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:26

En toch heb ik HH's in de kast liggen die net zo oud zijn als mijn Eurostars. En die zien er beter uit dan de Eurostars. Eurostars die gaan iets eerder pluizen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:26

Ik draag met mijn ronde vrouwelijke vormen niets liever dan de cavallo Fabio, maar weet niet of ze die met lederen zitvlak hebben. Maar Cavallo knelt absoluut niet. Ik vind het hele fijne broeken.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:28

Hoi!

Ik heb ook een HH rijbroek, met een leuk bruin streepje in de lengte waardoor die mooi afkleed. En met kunstleren zitvlak. Is op dit moment mijn fijnste broek terwijl ook nog pikeur en ruitergilde heb liggen welke zeker het dubbele hebben gekost!

Lieszn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:47

Monaparte schreef:
Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik kwam er gisteren achter dat mijn rijbroek van HV Polo (half jaartje oud) is doorgereden op het kunstleren zitvlak! Balen want het was echt mijn fijnste broek. Ik draag normaal Eurostar klarissa, maar die zitten te strak in mijn middel en ik vind de stof aardig stug.

Ik zoek dus een elastische rijbroek die past bij een vrouwelijk figuur (ronde heupen en billen en niet al te strak buikje). Mijn broekenmaat is op het moment ongeveer 40 tot 42 (door de heupen). Lekker soepel stofje en het kunstleren zitvlak moet wel kwaliteit hebben a la Eurostar (niet pillen).

Wie kan mij helpen??

Groeten Joyce

Ja ik zelf persoonlijk vind qua prijs en kwalitit Harry horse wel ged.
Heb een goeie bil, en die komt mooi uit in de broek.
Ik kan er ong 1jaartje mee(intensief gebruik), en hij is niet duur!!

Succes methet vinden van de geschikte broek.

Gr. Liesje

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:13

Ik heb die van Mondoni van Divoza, met leren zitvlak, heb zelf ook forse heupen, maar rij er al aantal jaren mee. Zitten echt super lekker! Moet je maar even kijken op divoza.com, daar staan ze wel tussen!
Ook niet duur, er staat er nu een links onderin op de voorpagina voor 40,-. Ze blijven echt lang goed! Ze hebben ook ruitjes enzo, dus niet alleen maar blank, ook nog keus :)
Succes!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:26

Hey iedereen,

Super bedankt voor het meedenken! Ik ga dit weekend denk ik maar eens even shoppen, want ik heb nu maar 1 broek en dat is toch echt niet genoeg voor al die uurtjes :)!

Groetjes Joyce

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:08

Zou ook voor een HH gaan. Ik heb mega brede heupen, en weinig taille, en dikke kont..maat 44/46 en die HH zitten perfect en blijven mooi!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:48

Bij de een knelt een broek wel en bij de ander weer niet, ik denk dat je het beste naar een winkel kunt gaan om een model uit te zoeken die goed zit!

Ik heb zelf heel graag Kentucky broeken, hun nieuwe model New York (New York City is met leren zit) is heerlijk de band is fijn elastisch en deze broek sluit lekker aan.

Dus dat wordt een middagje shoppen :D

morttje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:15

Rijbroeken van FOuganza zitten ook erg lekker!
En zijn niet zo duur. Zelf heb ik een S maar is eigenlijk nog te groot terwijl ik met de meeste broeken rond de M zit ^^
Ze kosten ongeveer € 15,00
En erg comfortabel, ze zijn te koop bij de Decathlon.
En anders zou ik nog even kijken bij een merk zoals HH (Harry's Horses) hun broeken zitten ook heel lekker. Vooral de wedstrijdbroeken (€ 30,00)

Groetjes Chantal

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:17

ik zweer bij Nedhorse, goede prijs/kwaliteit verhouding, goede pasvorm. Ik koop geen andere meer! :-) kosten ong. 100 euro

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:23

oh ja, heb ze ook al bokt gezien:
Onderwerp: *AANBIEDING* NedHorse Rijbroeken Van 99,95 voor 74,95 p/st.
Ik heb een net iet ander model met een hoge band

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:47

Hmm, die HH zomercollectie ziet er wel leuk uit en idd niet duur. Kan ik nu ook wel even gebruiken....iemand nog meer tips? Hoe vallen HH broeken met kunstleren zitvlak?

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:47

Die van mij valt normaal tot iets groter. Ik heb normaal 40/42. En mij HH is maat 40.

Groetjes!

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:05

Tja Pikeur is natuurlijk super..maar ik heb zelf ook een paar rijbroeken gekocht bij Divoza..Mondani heet dat merk geloof ik, deze broeken heb ik zeker al 2 a 3 jaar en zijn nog in goeie staat (ik reed gemiddeld 4 a 5 keer in de week)..goodluck met zoeken :D

corine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:37

ik heb ook al zo'n geweldig figuur* uche uche*
en ik heb nu eente van H-culture ofzo
en die zitten wel heel fijn
en niet zo strak.
maar het nadeel is dat ze soms een beetje te kort zijn xd
terwijl ik wel de goede maat enzo heb xd

xx