paard aangevallen op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monika_x3

paard aangevallen op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:29

ik was op vakantie aan zee een weekje met mijn paard ;de manege houder zei dat hij een stal had voor mijn paard , 2 dagen toen was ze opeens weg , stond ze ineens op een wei , op een dag ging ik bij haar lag ze daar neer op de wei , ik hoorde ze janken van pijn toen heb ik gezien dat ze een shot gehad heeft van een ander paard met een hoefijzer in mijn paard haar been , het is redelijk diep , en erg opgezwollen , maar kan niet genaait worden door dat het in een V is ik merk ook dat z haar evenwicht niet altijd op haar been kan houden
wat moet ik doen ?

8nnemiek

Re: paard aangevallen op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:48

Wat zei de dierenarts dat je moet doen?
Denk dat die het wel weet, toch?

Marga31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:23

Je was op vakantie met je paard en je hebt haar gestald bij een manege.De afspraak was dat jij een stal huurde voor je paard maar na 2 dagen zonderoverleg heeft de maneghouder haar op een land gezet met vreemde paarden en heeft daar de vervonding opgelopen?
Zo is het verhaal toch?

Raar van de maneghouder en ik denk dat je dierenarts het beste kan beordelen wat je nu moet doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:08

zou iig met de dierenarts in gesprek gaan en met de stalhouder, want dit was niet de afspraak begrijp ik? Samen proberen tot een goede regeling te komen, desnoods met behulp van je rechtsbijstand. Bonnetjes van de DA goed bewaren en telefoonnummer oid van dierenarts, zodat je eventueel later een verklaring kan krijgen vna hem. Succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:11

Raar zeg, zomaar op land tussen vreemde paarden zetten zonder dat je er vanaf weet, dan is ze fout en mag ze voor de kosten opdraaien, ik zou woedend zijn.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:15

Ehm, je kan super kwaad worden... maar daar heeft het paard niks aan!!! (ik zou ook woest zijn)
Heel veel succes met je paard!

monika_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 13:12

ik had er nog geen dierenarts bijgehaald , omdat ze op de manege zijden dat het toch niet genaait kon worden en dat die zwelling tijd nodig had om weg te gaan , ik ben gisteren gaan kijken , en het is ook al veel beter , enkel de zwelling blijft nog wat ,

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:17

je moet echt de dierenarts er bij halen, wat die manegehouder ook zegt.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:20

dierenarts en kosten voor de manegehouder!
toch veel proberen te stappen en schoon houden en goed koelen ivm de zwelling

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:20

amber2202 schreef:
dierenarts en kosten voor de manegehouder!
toch veel proberen te stappen en schoon houden en goed koelen ivm de zwelling

en anders verzekering

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:29

the_leOnii schreef:
je moet echt de dierenarts er bij halen, wat die manegehouder ook zegt.

Helemaal mee eens! Weet jij veel wat er nog van binnen is geraakt. Direkt DA erbij en de kosten zijn voor de manegehouder! Dikke kans dat je antibiotica krijgt als het zo open ligt. Vind het een beetje raar dat je daar geen DA bij haalt juist in zo'n geval, want dat kan later voor de verzekering wel eens belangrijk zijn. Daarbij ben je op een andere plek als thuis met andere bacteriëen.

monika_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 13:34

verzekering is er al niet trouwens ,

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:39

heeft die manege geen WA verzekering?? dát kan ik me niet voorstellen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:42

Verzekering of niet, manegehouder is aansprakelijk.
Hij heeft je paard, tegen de afspraken in, buiten bij de andere gezet.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:58

Sowieso zou ik als 1ste de dierenarts erbij halen om de wond te laten beoordelen. De kosten zou ik proberen bij de manegehouder te verhalen.

Had je ergens op papier (email?) een bevestiging van je afspraak dat je een stal zou huren?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:02

monika_x3 schreef:
verzekering is er al niet trouwens ,

Een manege heeft altijd een verzekering dat zijn ze verplicht, dus laat je niks wijsmaken! Klinkt meer alsof meneer de manegehouder geen zin in gezeik heeft! DA bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:04

Ik zou voor het oordeel van een verwonding liever vertrouwen op een veearts dan op een manegehouder die zich niet eens aan afspraken over stalling kan houden... ;)
Alsnog veearts laten komen, al is het maar voor het geval er vervolgschade is ontstaan aan je paard. Manegehouder aansprakelijk stellen wegens nalatigheid en niet nagekomen afspraken. Vreemd paard in een kudde zetten is al dom gedrag, maar tegen afspraken in is NOG onhandiger....
Manegehouder is echt wel verzekerd voor dergelijke dingen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:06

monika_x3 schreef:
ik had er nog geen dierenarts bijgehaald , omdat ze op de manege zijden dat het toch niet genaait kon worden en dat die zwelling tijd nodig had om weg te gaan , ik ben gisteren gaan kijken , en het is ook al veel beter , enkel de zwelling blijft nog wat ,

Natuurlijk zeggen ze dat, die zien de -financiële- bui al hangen natuurlijk.

Gewoon toch doen hoor!

En de rekening is voor de manege, en die manege regelt het maar met de verzekering, hoef jij je niet druk om te maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:07

Een jankend paard?

Wanneer is dit gebeurd en staat je paard nu nog steeds bij die manege?
Lijkt me toch aardig tijd worden om de dierenarts te bellen, niet aarzelen meteen doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:35

of zou de TS bedoelen dat ze zelf geen (ziektekosten)verzekering heeft voor haar paard?

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:42

volgens mij bedoelt ze dat ze dat zelf niet heeft..
maar wat iedereen zegt je moet het hier niet bij laten. Sowieso een DA controle laten doen! Een zwelling hoort in een paar dagen weg te zijn, ik weet niet wanneer het gebeurd is?
sterkte er mee!

monika_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:05

ThePast03 schreef:
Een jankend paard?

Wanneer is dit gebeurd en staat je paard nu nog steeds bij die manege?
Lijkt me toch aardig tijd worden om de dierenarts te bellen, niet aarzelen meteen doen.

vorige week donderdag middag we waren juist iets gaan eten en toen ik terug kwam trefte ik haar aan
maar het is al aardig goed genezen eigenlijk

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:59

?
ik snap niet zo goed dat je het probleem aan bokt voorlegd in plaats van de dierenarts te laten komen.
Als ik bloed en/of zwelling zie staat ie er binnen 2 uur hoor.

Hoop dat de "manegehouder" je niet teveel gezeik bezorgd, want dat klinkt mij niet als zuivere koffie in de oren.

[/quote]
vorige week donderdag middag we waren juist iets gaan eten en toen ik terug kwam trefte ik haar aan
maar het is al aardig goed genezen eigenlijk[/quote]

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 05:47

Een paard dat jankt van de pijn?
Ik heb zo mijn twijfels bij dit verhaal.
Ervan uitgaand dat het waar is: jij had op die manege een stal gehuurd, en de eigenaar heeft zonder overleg jouw paard met een vreemde groep op de wei gezet. Daarbij loopt jouw paard een wonde op, en jij gelooft die kerel op zn woord als hij zegt dat het allemaal niet erg is, en dat er geen DA hoeft te komen.
Neem foto's van de wonde, als bewijsmateriaal. Laat een DA komen, en laat hem een verslag maken van zijn bevindingen. Daarna reken je alle kosten door aan de staleigenaar. Hij is de afspraken niet nagekomen en moet dan nu maar op de blaren zitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:24

Tenenkrommend dit :x

TS: is het wel jouw eigen paard? ik kan dit niet opmaken uit jouw profiel namelijk
Tevens wordt ik daar ook niet vrolijk van de foto's :n

Zoja waarom is de gedachte er niet geweest om gelijk een DA te bellen? indien een wond zo diep is en gezwollen,dan mag ik aannemen dat het ernstig genoeg is

tevens is je verhaal niet duidelijk,kan je het nog eens goed in details uitleggen?

ik twijfel namelijk ook aan de "echtheid" tevens ook aan de leeftijd van TS, getrokken uit het beroerde typwerk...