). Van die kleine rotvliegjesdie rondom de hoofden van het paardenbeest vliegen. Ik kan er vliegenspul opdoen, maar echt helpen
doet het niet (niet afdoende iig, of alleen voor korte tijd). Vanmiddag stond ze al weer te headbangen
in de paddock en dat doet ze anders echt nooit
. Ook tijdens het poetsen geeft het hele rarereacties en als poetser zijnde schrik je je helemaal het apezuur met die plotselinge felle reacties
Bovenal is het natuurlijk erg vervelend voor het paardje. Ook met rijden heeft ze hier soms (zeker niet
altijd) last van en helmaaal als het gaat zweten.
Ik heb haar al een vliegenmasker opgedaan (zoeen die helemaal om het hoofd gaat), maar dat vond mevrouw
niet zo'n slimme actie. Ze was niet meer te pakken in het land en het masker lag binnen het uur op de grond (en
dat elke keer). Sliertjes zou nog een optie kunnen zijn, maar ze heeft op stal/in de paddock/in het land geen halster
om (zou dus alleen een optie voor poetsen/rijden kunnen zijn). Nu werd ik getipt door van die banden met vliegenspul
die je om het halster doet of rondom de nek. Helpt dat ook tegen die kleine rotvliegjes?
Ze heeft geen zomerexceem trouwens.
Help mijn pony de zomer door
(het is wat dat betreft en echte zeikerd