Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
turbo6 schreef:Focussed schreef:De pony verpest het niet maar de ruiter. Dus je doet zelf dingen fout in je communicatie waardoor de pony het niet meer snapt
En toch rijd ik zoals thuis

turbo6 schreef:Ja ok.
Ik rij misschien wel anders maar zelfs mijn lesgever zegt dat op trainingen en wedstrijden het knopje omspringt naar een eigenwijze pony
? Knap
ze reageren op wat jij en de omgeving afgeven, waarschijnlijk is het dus gewoon wat te veel voor hem
is hij onder de indruk. daarbij komt bij jouw ook zeker weten nog een stukje spanning kijken. waardoor hij denk: zie je wel ! het is hier echt heel spannend baas. turbo6 schreef:Ja maar het probleem is bij oefenspringen springt hij wel.
Ik rij inmiddels al 4 jaar wedstrijden en hij blijft het doen
turbo6 schreef:Ja maar het probleem is bij oefenspringen springt hij wel.
Ik rij inmiddels al 4 jaar wedstrijden en hij blijft het doen
Mirrrriii schreef:Ik zie een heleboel reacties van mensen die zeggen, dat het probleem bij de ruiter ligt.
Zelf heb ik een paard staan die thuis de sterren van de hemel loopt, maar op concour en oefentrainingen op ander terrein gewoon verzaakt te lopen.
Ze is dan zo gigantisch gespannen, en daar ligt het probleem.
Dat ik gespannen ben op concoursen en trainingen is niet van belang. Ten eerste omdat ik dat niet ben, en ten tweede omdat ze door verschillende mensen gereden is en ze allemaal tegen dit probleem aanlopen.
Mijn tip is, probeer haar zo vaak mogelijk mee te nemen. Ikzelf neem haar ook mee als ik met een van de andere paarden concour heb.
pony ziet zo veel dingen om zich heen ! een hele kleine spanning bij de ruiter (of paarden om hem heen) zorgen dan bij een paard voor een benauwd gevoel. het is hier eng ! en mijn baas kan me ook net helpen. het is dan ook de taak van de ruiter te zorgen dat een paard je vertrouwd. dat hij trots is op zichzelf. dat kan alleen als jij hem dat vertrouwen en gevoel van trots geeft !themuisje schreef:Mirrrriii schreef:Ik zie een heleboel reacties van mensen die zeggen, dat het probleem bij de ruiter ligt.
Zelf heb ik een paard staan die thuis de sterren van de hemel loopt, maar op concour en oefentrainingen op ander terrein gewoon verzaakt te lopen.
Ze is dan zo gigantisch gespannen, en daar ligt het probleem.
Dat ik gespannen ben op concoursen en trainingen is niet van belang. Ten eerste omdat ik dat niet ben, en ten tweede omdat ze door verschillende mensen gereden is en ze allemaal tegen dit probleem aanlopen.
Mijn tip is, probeer haar zo vaak mogelijk mee te nemen. Ikzelf neem haar ook mee als ik met een van de andere paarden concour heb.
dat zeg ik toch ookpony ziet zo veel dingen om zich heen ! een hele kleine spanning bij de ruiter (of paarden om hem heen) zorgen dan bij een paard voor een benauwd gevoel. het is hier eng ! en mijn baas kan me ook net helpen. het is dan ook de taak van de ruiter te zorgen dat een paard je vertrouwd. dat hij trots is op zichzelf. dat kan alleen als jij hem dat vertrouwen en gevoel van trots geeft !
zet je af van de prijzen (hoe moeilijk dat ook is) wees trots op jezelf en je pony als hij rustig is op het voorterein. en als het proefje lekker gaat. dan wel niet nagefenlijk.
ik heb zelf trouwens een jaar zo aangemodderd. pony bleek een klophengst te zijn waardoor hij heel nauwlettend was op zijn omgeving. ik kon hem het vertrouwen niet geven omdat ik nog groen was. (en nog maar 10) dat was gewoon geen goede pony voor mij op dat moment. terwijl het nu hij geruind en ik meer vertrouwen heb het super gaat ! het is en blijft een wisselwerking. sucses !!

Je hebt paarden die gewoon echt angstig zijn (vaak door de zenuwen van de ruiter) en dus niet goed weten wat ze moeten doen, maar laten we eerlijk zijn: er zijn ook paarden die het gewoon vertikken om te werken. Focussed schreef:Nou een pony kan het niet verpesten. Als je zoals thuis zou rijden zou je precies hetzelfde op wedstrijd rijden. En daar zijn we al over uit: dat gebeurt niet.
Krijg er een beetje kriebels van dat je je pony de schuld geeft aan je eigen tekortkomingen ';)