Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Focussed schreef:Koeky: Dat je schuurplekken op je bips (soms ook binnenkanten van je bovenbenen) krijgt van het rijden!
Wat ook nog wel wil helpen is zo'n schaapswollen overtrek, of een gelovertrek voor op je zadel![]()
En bij de een helpt het om een grote, katoenen boxer aan te doen, de ander heeft er juist heelemaaaal geen last meer van met een string. Beetje uitproberen!

Toen heb ik een schapenvachtje aangeschaft, ook lekker warm in de winter, en dit hielp redelijk, maar ik wilde ook zonder kunnen rijden. inmiddels kan ik fatsoenlijk op hem zitten en rij ik me nooit meer open, terwijl ik hetzelfde paard, hetzelfde zadel én dezelfde rijbroeken heb
Rijerijerije schreef:Alle bovengenoemde dingen kunnen een reden zijn, maar bij mij was het mijn houding/zit: ik heb mijn paard nu een jaar en in het begin moest ik nog erg wennen aan zijn gangen en kon ik dus niet goed op hem zitten en kwam ik elke dag thuis met open billetjesToen heb ik een schapenvachtje aangeschaft, ook lekker warm in de winter, en dit hielp redelijk, maar ik wilde ook zonder kunnen rijden. inmiddels kan ik fatsoenlijk op hem zitten en rij ik me nooit meer open, terwijl ik hetzelfde paard, hetzelfde zadel én dezelfde rijbroeken heb
natje82 schreef:Rijerijerije schreef:Alle bovengenoemde dingen kunnen een reden zijn, maar bij mij was het mijn houding/zit: ik heb mijn paard nu een jaar en in het begin moest ik nog erg wennen aan zijn gangen en kon ik dus niet goed op hem zitten en kwam ik elke dag thuis met open billetjesToen heb ik een schapenvachtje aangeschaft, ook lekker warm in de winter, en dit hielp redelijk, maar ik wilde ook zonder kunnen rijden. inmiddels kan ik fatsoenlijk op hem zitten en rij ik me nooit meer open, terwijl ik hetzelfde paard, hetzelfde zadel én dezelfde rijbroeken heb
of onderhand een dikke laag eelt op je achterste
Bij open billetjes smeerde ik dik met uierzalf, dan schuurt het niet en het ontsmet ook nog 's. Anderen willen het juist uitdrogen en gebruiken daarom sudocrème of zinkzalf.