doorrijden? hoe komt dit toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carla5111

doorrijden? hoe komt dit toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:18

Ik had vorig jaar een nieuw Anatomica dressuurzadel gekocht, 18inch. Omdat ik steeds last had van doorrijden heb ik mijn zadel nu ingeruild voor een Euroriding Diamant soft seat. Hoop dat het probleem nu opgelost is. Wie heeft er ook last van doorrijden? en hoe zou dit toch komen? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik denk zelf dat mijn Anatomica te ruim voor mij was, 18 inch. Nu heb ik een 17,5 inch gekocht.

judith__

Re: doorrijden? hoe komt dit toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:22

wat bedoel je met doorrijden?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:25

Koeky: Dat je schuurplekken op je bips (soms ook binnenkanten van je bovenbenen) krijgt van het rijden!

Wat ook nog wel wil helpen is zo'n schaapswollen overtrek, of een gelovertrek voor op je zadel :j
En bij de een helpt het om een grote, katoenen boxer aan te doen, de ander heeft er juist heelemaaaal geen last meer van met een string. Beetje uitproberen!

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:27

met doorrijden bedoel ik dat op de plaats van mijn zitbeenknobbels ik steeds een soort schaafwondjes heb, die iedere keer weer opengaan

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:29

Focussed schreef:
Koeky: Dat je schuurplekken op je bips (soms ook binnenkanten van je bovenbenen) krijgt van het rijden!

Wat ook nog wel wil helpen is zo'n schaapswollen overtrek, of een gelovertrek voor op je zadel :j
En bij de een helpt het om een grote, katoenen boxer aan te doen, de ander heeft er juist heelemaaaal geen last meer van met een string. Beetje uitproberen!

die grote boxer en string heb ik ook uitgeprobeerd. zo'n schaapswollen overtrek niet, vind ik echt niet mooi............

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:30

Carla5111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:34

ziet er inderdaad niet stom uit! beter dan een schaapsvelletje vind ik

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:15

Bij mij ligt het ook heel erg welke rijbroek ik aan heb!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:18

Ik heb ook zo'n zitting over mijn zadel, maar dat is omdat het zadel net iets te groot voor me is, en nu met die zitting ga ik niet schuiven!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:18

Deze heb ik ook. Helpt bij mij voor het doorrijden. :D

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:20

Bij mij hangt het echt af welk ondergoed ik draag. Voor paardrijden draag ik naadloze katoenen onderbroeken. Geen synthetische, en geen strings of onderbroeken metpijpjes, want dan rij ik mezelf helemaal open.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:20

Verplaatst van RT-P naar RUI en enkele onnodige gequote foto's verwijderd.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:07

Ik heb het ook wel eens, maar niet op de plek van mijn zitbeenknobbels :+
Misschien helpt een dikke thermo-achtige rijbroek. Daar heb ik er een paar van. Het materiaal vangt veel op en de binnenkant is superzacht..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:10

Carla5111 schreef:

Weet je..je zit er op! Niemand die het dus ziet en wat vind je nu belangrijker..een zere kont, of een zadel dat er dan misschien niet zo mooi meer uit ziet!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:12

Welke rijbroek je aan hebt scheelt enorm en zoek ondergoed wat niet rechtstreeks over je bil loopt. Ik draag bijv een BB boxer. Bevalt prima. En heb een heerlijk daaleman zadel met zachte zit.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:13

Ik heb ook wel last van doorrijden en ook niet altijd op de plek van mijn zitbeenknobbels nee :P Ik vind het vreselijk moeilijk allemaal. Het ligt denk ik zeker ook aan ondergoed, dus ik denk dat ik de tip van Issy ga proberen met het katoenen ondergoed!

Caline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 02:16

Ik ken het! Zo'n bontje of gelzitting (seatsaver) helpt wel. Maar het matriaal van je ondergoed en rijbroek doen ook erg veel.
Auwww..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:31

Carla5111 schreef:

en toch werkt een schapenvachtje veel beter :j

ondergoed kan inderdaad ook heel veel uitmaken

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:24

Een schapenvel ademd beter. Dus is wel een betere optie

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:27

Alle bovengenoemde dingen kunnen een reden zijn, maar bij mij was het mijn houding/zit: ik heb mijn paard nu een jaar en in het begin moest ik nog erg wennen aan zijn gangen en kon ik dus niet goed op hem zitten en kwam ik elke dag thuis met open billetjes ;) Toen heb ik een schapenvachtje aangeschaft, ook lekker warm in de winter, en dit hielp redelijk, maar ik wilde ook zonder kunnen rijden. inmiddels kan ik fatsoenlijk op hem zitten en rij ik me nooit meer open, terwijl ik hetzelfde paard, hetzelfde zadel én dezelfde rijbroeken heb ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:32

Een wielrennersbroek misschien?
Lijkt mij een lastig probleem overigens..

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:35

Rijerijerije schreef:
Alle bovengenoemde dingen kunnen een reden zijn, maar bij mij was het mijn houding/zit: ik heb mijn paard nu een jaar en in het begin moest ik nog erg wennen aan zijn gangen en kon ik dus niet goed op hem zitten en kwam ik elke dag thuis met open billetjes ;) Toen heb ik een schapenvachtje aangeschaft, ook lekker warm in de winter, en dit hielp redelijk, maar ik wilde ook zonder kunnen rijden. inmiddels kan ik fatsoenlijk op hem zitten en rij ik me nooit meer open, terwijl ik hetzelfde paard, hetzelfde zadel én dezelfde rijbroeken heb ;)

of onderhand een dikke laag eelt op je achterste ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:37

natje82 schreef:
Rijerijerije schreef:

of onderhand een dikke laag eelt op je achterste ;)

Zitvlees kweken noemen ze dat :D Bij open billetjes smeerde ik dik met uierzalf, dan schuurt het niet en het ontsmet ook nog 's. Anderen willen het juist uitdrogen en gebruiken daarom sudocrème of zinkzalf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:42

schapevel is in zwart leverbaar, dan valt het bijna niet op.
En het zit ontzettend lekker zacht.
(moet je wel een echt bontje hebben, niet stuk pluche, dat is snel plat)
Persoonlijk vind ik bontje lekkerder zitten dan gel seat.

Overigens had ik het bontje gekocht omdat de zitting van het zadel aan de bovenkant kapot was. :D
Het heerlijke zitten was bijzonder fijne bijkomstigheid.

Afbeelding

JJellema

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:13

Ik heb er ook erg last van, alleen dan meer in de schaamstreek. Momenteel rijdt ik op Hulsebos WB4 met extra zachte zit, dit is echter geen oplossing. Zelfs een bontje, gelzitting, speciale onderbroek of rijbroek helpt niet.. Tot nu toe helpt het insmeren van de boel met bodylotion een beetje.. Iemand nog tips?