aangezien ik verder als M2 niveau wil gaan rijden moet ik toch echt wat tips hebben tegen die zenuwen.
ik heb het tot nu toe overleefd, maar wel met het zweet op me voorhoofd en trillende handen.
Zonde van de proef want het paard merkt de spanning ook en loopt niet zoals het met oefenen gaat.
Als ik hoger wil gaan rijden wil ik dit echt onder controle hebben, ik probeer het steeds wel. Maar de angst wint het toch steeds.
wie kan mij tips geven
?
Heb hier namelijk ook heel erg last van. Ik moet de proef in en wordt gespannen. Vervolgens voelt het paard dit, wordt sterk en neemt het over waardoor ik heeeellleeeeemaaaaaallll stop met rijden en pas 'weer wakker wordt' wanneer ik klaar ben met de proef. Heel erg lastig... Wat ik vaak doe ik gewoon rustig eerst instappen totdat ik voel dat ik ontspan. Daarnaast vaak iets tegen jezelf zeggen zoals 'focus'. En wat ook goed helpt is dat je van te voren goed bedenkt wat je gaat doen, welk been je moet gebruiken bij welke oefening etc.
Ontspaaaannn....
Ik vond het altijd fijn om mijn proef uit het hoofd te leren, omdat als ik iets niet verstond heel zenuwachtig werd! Het wordt nu wel steeds serieuzer nou dat je in de M zit. Maar mijn tip zal zijn niet te veel aan die verwachtingen van jezelf of van je ouders of wie dan ook denken. Als het een keer fout gaat, maakt niet uit. Kom je een keer niet thuis met een prijs, maakt niet uit. Waren die anderen zoveeeel beter dan jou, maakt niet uit. Het gaat erom dat je plezier hebt in je proef en dat je dan ook echt kunt genieten dat je aan het rijden bent!