Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:58

Mijn zoektocht naar een geschikt paard voor mij loopt nu niet bepaald op rolletjes. :7
Ik ben erg kieskeurig, en zoals de meesten van jullie wil een immediate 'klik' met het paard.
Dat is totnogtoe nog niet gebeurd, en ben inmiddels al 5 paarden gaan kijken en berijden..
Nog niet helemaal mijn goesting gevonden, al komt 1tje al aardig in de buurt :)
Hoe ging dat bij jullie? Ik ben benieuwd..

_bloempje01_

Re: Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:00

5 paarden vind ik echt niet veel hoor! ;)
Ik heb er wel 10 bekeken! (wat ik ook nog niet eens veel vind)
Gewoon al duidelijk zijn voordatje ergens gaat kijken

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:02

ik kwam.zag en was verliefd op mijn arabje..en ik had daarvoor al de mooiste gezien hoor,ze was totaal niet mooi toen, maar toch viel ik gelijk voor mijn dwarse muts.....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:02

Ik verwacht inderdaad dat het er nog veel meer zullen worden..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:03

Ik ben bij twee paarden geweest, vond ze allebei niet geweldig maar misschien kwam dat omdat mijn pony net overleden was.
Heb toen maar het paard met de mooiste kleur gekozen omdat ik niet kon kiezen en ze allebei qua rijden enzo wel geschikt voor me waren

Maar 5 paarden vind ik niet veel hoor, alleen ik denk dat een klik ook wel een beetje moet groeien

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:03

Weinig.. heb jij er nog maar gezien, gewoon blijven zoeken!

Heb er stuk of 20 gezien (even niet alle paarden bij fokkers etc. meegeteld, stonden er vaak meer.)
Daarvan heb ik er denk ik... 10 of 12 gereden..
(rest viel al af stilstaand, of door de gang lopend. Ben je ook snel weer thuis. )

Toen had ik er 1, dacht ik, die werd afgekeurd, helaas...

Maar uiteindelijk is het me in februari (ben in nov. begonnen) gelukt.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:04

nee ik vind 5 ook niet veel! je moet een paard alleen kopen als je er echt helemaal zeker van bent, niet omdat je vindt dat het na een x aantal paarden wel eens tyd zou worden.

neem de tyd!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:04

ik zag hem op mp
ging kijken en boem ik was verkocht :D
maar dat gaat helaas niet altijd zo
ik hoop dat je toch en leukpaard gaat vinden

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:05

Daar schrik ik van!
Bij 2 vriendinnen was het meteen raak bij de aankoop van een paard... maar dat kwam misschien doordat ze niet genoeg zochten maar gelijk een paard wilden hebben

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:06

ik ben bij 2 paarden wezen kijken (rest op foto`s en filmpjes gezien op i-net dat waren er een stuk als 7) 1e paard was het toch niet en de tweede was het helemaal, ook direct een klik. en ik ben daar 7 keer wezen rijden voordat ik haar uiteindelijk kreeg.

JorisDy

Maakt niet uit hoeveel je er bekijkt, ook al ga je er bij 30 kijken. Je moet een paard vinden dat bij jou past en waar jij je goed bij voelt.

Ik heb nog nooit echt gekeken bij een paard :=. Bonnie kwam en door omstandigheden hebben wij haar voor de helft over genomen. White-Star kwam op stal als handelspony en is door ons gekocht en Joris hebben ze gebracht zodat ik erop kon rijden, kijken of het wat was en die is nooit meer weggegaan. Zaza ging ik rijden voor het gevoel een keer op een paard te rijden, een jong dier en hebben haar na 2 keer gekocht. Dus nog nooit echt veel hoeven rijden voordat ik de juiste tegenkwam

hafjelinger

Bij de eerste kochten waren we eigelijk niet eens op zoek naar een pony. Bij de tweede, een haflinger, die hebben we na de 'testrit' meteen gekocht. De derde, Zorro, was de tweede die we hebben bekeken. De klik was er meteen, dus ook niet verder gezocht.

ikke20

bij 1 ging kijken bij fokker goede vriend en maar een snaar zn paarden gaan kijken 2 maanden later stond er een friesche jaarling op stal op slag verliefd.

2de keer meegegaan vriendin en der moeder wouden paard kopen dus mee gaan kijken. 3/4de jaar later stond er een jaarling op stal ook op slag verliefd en allebei de paarden kozen mij uit :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:06

Sjolvir schreef:
Weinig.. heb jij er nog maar gezien, gewoon blijven zoeken!

Heb er stuk of 20 gezien (even niet alle paarden bij fokkers etc. meegeteld, stonden er vaak meer.)
Daarvan heb ik er denk ik... 10 of 12 gereden..
(rest viel al af stilstaand, of door de gang lopend. Ben je ook snel weer thuis. )

Toen had ik er 1, dacht ik, die werd afgekeurd, helaas...

Maar uiteindelijk is het me in februari (ben in nov. begonnen) gelukt.

Dat zwart paard in jouw profiel! Prachtig!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:07

Heb er ook wel 20 gezien, 5 afgekeurd, rest niet mijn karakter, geen klik etc. Ik wilde een ruin of hengst, ik heb nu een merrie. Karakter en de klik klopte gewoon. Dus ja. Maar ik heb er toch wel 20 gezien..

Maar ik was ERG kieskeurig..

R0oszs

ik heb 1x voor een paard gekeken en we gingen nog even thuis overleggen en me vader wou er even over na denken. Als het aan mij lag was ie meteen van mij. 2 weken later werd ie door de fokker thuisgebracht.

Ik heb ook pony's gehad die ik zelf niet eerst gezien heb. Alleen me vader en een van z'n vrienden.. en de pony's die ik nu heb stonden al bij ons op stal. Vond ze eerst 10 keer niks maar me vader had ze gekocht... :=

aerdenhout1

Meid..als je hem tegenkomt, weet je het!!!

unicorn_kiss

Re: Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:08

Haha we lijken het over de ware te hebben :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:09

Bij mij was het ook "pats boem" :j

Tig advertenties bekeken en weer weg geklikt. Maar twee paarden kwam eruit die me aantrokken. Bij een ben ik gaan kijken en toen was het raak. Gekocht en er ruim anderhalf jaar dolblij mee!
Scheelt denk ik wel dat ik verder geen sportambities heb, kan me voorstellen dat je dan nog kritischer bent op de mogelijkheden van een paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:10

aerdenhout1 schreef:
Meid..als je hem tegenkomt, weet je het!!!

mee eens.. wist het met de afgekeurde (dat was jammer) en met die die ik nu heb.
Gewoon, dat is'm!!!

(overigens mijn fjord, nooit uitgezocht, wegens omstandigheden gekregen en nooit meer weggegaan,
die klik, wederzijds respect is gegroeid)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:10

Als het over advertenties gaat... heb er zéker al 500 bekeken,
ben al een maand op i-net aan het rondneuzen..
Zowel Belgie als Nederland..

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:11

bij me pony niet gezocht, ik kwam thuis en me vader zei vanmiddag gaan we kijken voor een pony. Ik natuurlijk helemaal blij en in die tijd vond ik zo'n beetje elke pony leuk. Baalde er toen wel van dat hij niet wit was want zag me zelf wel als prinsesje op het witte paard. Maar daar denk ik nu 9 jaar later wel anders over.;)

Toen ik op zoek ging naar een paard was ik bezig een merrie te beleren samen met instructrice, als dat klikte zou ik die kopen, maar ik vond haar toch te klein blijven. Toen op zoek naar een paard. De eerste waar ik ging kijken was het meteen, ik had meteen een klik ben nog wel paar keer vaker wezen rijden met hem maar daarna wel gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:13

Ik heb ook echt super veel advertenies gekeken,
en toen hadden we er eentje die ons goed leek, was ie net verkocht.

Dit paard die ik nu heb, hebben we via vrienden van ons. Die kende deze fokker ofzo. Bleek dat ie ook gewoon op mp stond maar nog nooit gezien.. :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:14

unicorn_kiss schreef:
Als het over advertenties gaat... heb er zéker al 500 bekeken,
ben al een maand op i-net aan het rondneuzen..
Zowel Belgie als Nederland..

Meer dan 500... en dan steeds weer zoeken of er nog anderen bij stonden.

Moet wel zeggen bij die die ik leuk vond en afgekeurd werd, zag id de advertentie en toen was ik net het zoeken beu.
Wou eigenlijk een time out.
Toch gaan kijken. (in mijn eentje... gereden en vond hem erg leuk, 2 dagen later terug gegaan met iemand erbij en nogmaals
gereden, toen onder voorbehoud gekocht, helaas afgekeurd dus. WEL verliefd op het ras, na die ene.)

Joh, je komt ervan zelf een tegen, waarvan je zegt YES, dat is hem!
En niet met minder genoegen nemen dan dat!

Gaat echt wel lukken!!!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:16

eerste paard meteen raak! wilde er bij nog een gaan kijken maar de klik was er dus dat heb ik niet gedaan ;) maar ik ken ook iemand die bij meer dan 25 paarden is gaan kijken voor de klik er was ;) dus 5 is nog niet zoveel en de juiste die komt wel hoor :D succes en veel plezier met zoeken!!