Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
__Nathalie__ schreef:Als jij zonder sporen niet kan rijden is je paard niet goed aan je hulpen. Je paard moet reageren op je been niet op je sporen. Zoiezo wel sporen afdoen want open rijden kan natuurlijk niet.
Tempus schreef:__Nathalie__ schreef:Als jij zonder sporen niet kan rijden is je paard niet goed aan je hulpen. Je paard moet reageren op je been niet op je sporen. Zoiezo wel sporen afdoen want open rijden kan natuurlijk niet.
ze zegt toch dat ze zonder sporen teveel last heeft van haar enkel.
nickyu schreef:drijven doe je met je kuit
daar heb je geen enkel voor nodig
je kan om hem zachter te maken voor je hulpen
je zweepje onderste boven houden
en als je je kuit aanknijpt en hij de 2e keer niet reageerd met de stompe zweep achter je kuit
aantikken ,
paard voelt vliegje ook dus jou kuit ook
wij als rijders maken de paarden "doof" voor ons
en kunnen ze dus ook weer leren op onze "hulpen"te reageren ipv te negeren
__Nathalie__ schreef:Als jij zonder sporen niet kan rijden is je paard niet goed aan je hulpen. Je paard moet reageren op je been niet op je sporen. Zoiezo wel sporen afdoen want open rijden kan natuurlijk niet.
JikkieZ schreef:__Nathalie__ schreef:Als jij zonder sporen niet kan rijden is je paard niet goed aan je hulpen. Je paard moet reageren op je been niet op je sporen. Zoiezo wel sporen afdoen want open rijden kan natuurlijk niet.
Het gaat dus niet om het niet reageren van mijn paard, ik kan het directere contact met een groter oppervlak met mijn enkel niet verdragen.. Als je 3x 80 krammen in je been hebt gehad lukt dat niet meer.