Beetje egoistische vraag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Beetje egoistische vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:27

Hoi ik had graag even jullie beschaafde mening over het volgende. Ik heb mijn pony nu een goed jaar ben zelf 24 jaar en daarvoor ging ik met mijn paard op wedstrijd. Reed regelmatig bij de prijzen in de lagere reeksen. Ook nu met de nieuwe pony heb ik van de 5 wedstrijden 3x gewonnen en 2 keer gewoon prijs. Bij mij werkt het een beetje verslavend :o zo "gemakkelijk" prijs rijden. Nu begin ik zo wat na een 10 tal jaar die proeven echt beu te zijn en zou dus graag enkele niveaus hoger gaan rijden zodat ik nieuwe oefeningen doe op wedstrijd die we thuis wel trainen maar dan weet ik dat ik nooit geklasseerd ga zijn believe me en dat stoort me (shame on me) gewoon te weten dat ik op wedstrijd ga gaan en geen schijn van kans maak. Het enige dat ik dan als doel voor ogen ga hebben is om mijn punten en commentaar te verbeteren en bv van de 30 bij de eerste 15 ofzo te kunnen eindigen :+ !Ik zou graag jullie mening hebben over mijn egoistisch probleem! Alvast bedankt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:29

Je start nu dus gewoon te laag?

Waarom wil je niet 'verliezen', gaat het je om de prijzen?eer?zelfvertrouwen? enz enz

AaronYve

Re: Beetje egoistische vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:34

Denk eens aan alle andere ruiters die voor het eerst starten...
Iedereen wil winnen maar je wilt ook vooruit toch? Als je onder je niveau rijd neem je ook andere die in dezelfde groep rijden kansen af naar mijn idee.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:35

Het hoeft toch ook niet alleen maar om de prijzen te gaan? :) Ik zou het gewoon wat hoger gaan proberen en er dan gewoon een leuke dag van maken. En door hogere wedstrijden te gaan rijden en op een hoger niveau te oefenen ga je er ook nog op vooruit.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:38

Je vraag duidelijk om een mening. Bij deze zal ik het geven. Ik vind het een erg wazig verhaal. Ik snap je doel echt niet. Je maakt de sport zo niet leuker! Zeker niet voor de starters! Ik zou zeggen... laat zien wat je daadwerkelijk waard bent, en rij een wedstrijd op je eigen niveau!
Succes ermee! Hoop dat de uitdaging straks ook leuk voor je is!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:38

Gaat me niet om niet kunnen verliezen.Ik start niet het laagste niveau dus de reactie van denk aan de ruiters die voor de eerste keer starten klopt niet echt. Ik moet er echt serieus voor knokken om geklasseerd te geraken het is niet zo dat ik van zelf win. Ik toren dus niet met 10 procent hoger eruit. Ik heb een simpele pony zonder papieren die ik start als enige tussen de paarden! Ik werk ook super hard voor mijn punten!! Het gaat me er gewoon over dat ik bang heb om dat niveau hoger te gaan (stang en trens enz) omdat daar echt gigantisch sjieke paarden in mee doen met stamboom en dergelijke en ik het gewoon moeilijk heb met het gedacht dat ik nooit meer geklasseerd ga geraken!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:40

Je rijd toch voor winstpunten of ben ik nou gek?
En als je een klasse hoger start heb je een nieuwe uitdaging en dan kan je de getrainde oefeningen laten zien aan de jury, kan je ook kijken of je het daadwerkelijk goed uitvoert. Je hoeft echt niet meteen de beste te zijn. En waarom zou de paarden met stamboom beter zijn? Denk dat dat ook wel weer meevalt.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:41

Ik start in België...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:43

Omarlover85 schreef:
balle?

Gewoon niet op reageren. :)

Wel, ik zou gewoon een klasse hoger gaan, prijzen rijden is leuk, maar een klasse hoger zou je denk ik meer uitdaging geven, en meer voldoening geven als je dan in de prijzen rijd.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:44

Soraya85 schreef:
Je vraag duidelijk om een mening. Bij deze zal ik het geven. Ik vind het een erg wazig verhaal. Ik snap je doel echt niet. Je maakt de sport zo niet leuker! Zeker niet voor de starters! Ik zou zeggen... laat zien wat je daadwerkelijk waard bent, en rij een wedstrijd op je eigen niveau!
Succes ermee! Hoop dat de uitdaging straks ook leuk voor je is!

Ik wil mijn mening iets herstellen, na je verduidelijking. Misschien is het handig om eens goed na te denken over wat je precies wilt?
Toch stoer als jij met je 'simpele' pony net zo ver komt als hun dure sjieke paarden!
Zou voor mij juist een motivatie zijn om er voor te gaan!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:46

Mag ik vragen welke klasse je rijdt

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:46

Dankje voor jullie laatste meningen :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:46

En wat dan nog?? >;)
Je rijd voor je eigen plezier en je eigen punten, en wat een ander ervan vindt moet je schijt aan hebben..
Vooral de dressuursport is een sport waar de mening van een ander telt. Kan je daar niet tegen, moet je daar niet in starten.

Ik zou het juist een uitdaging vinden om met een 'simpele' pony de rest schijt proberen te rijden.. :+
En ja.. je zal onderaan moeten beginnen en moeten trainen.. maar als je het niet probeert, weet je ook niks.
Misschien valt het hartstikke mee.. :D

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:47

E-E regionaal rijd ik. ik zou dan E-A regionaal of ineen A-L gaan rijden het aller laagste bij ons is subreg E-E hier beginnen de starters

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:49

Ik ben nu al super trots daar niet van om met mijn pony als eerste te eindigen tussen de nu al sommige sjieke paarden kan het soms moeilijk geloven net als sommige andere mensen die ineens aan de ring komen staan omdat ze niet konden geloven dat ik vrienden van hun verslagen had met mijn dikzak (welsh-haflinger)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:50

Afbeelding

(weet niet of het mag, foto ter verduidelijking)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:50

Je rijdt nu dus de proeven van het laagste niveau, vergelijkbaar met onze B(eginners)-proeven. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje triest om daarin te blijven hangen :o
Voor de klasse A (onze L-proeven) heb je echt nog geen chique bok nodig.

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:26

dan kan ik dit even niet met elkaar linken:
Omarlover85 schreef:
Het gaat me er gewoon over dat ik bang heb om dat niveau hoger te gaan (stang en trens enz) omdat daar echt gigantisch sjieke paarden in mee doen met stamboom en dergelijke

Urielle schreef:
Je rijdt nu dus de proeven van het laagste niveau, vergelijkbaar met onze B(eginners)-proeven. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje triest om daarin te blijven hangen :o
Voor de klasse A (onze L-proeven) heb je echt nog geen chique bok nodig.

of de regels in belgie moeten wel heel erg drastisch anders zijn ;)

OT: mijns inziens rijd je wedstrijden om jezelf te peilen en daaraan kan je afleiden of jij en je paard/pony beter worden. prijzen zijn leuk meegenomen maar als puntje bij paaltje komt rijd je toch echt voor jezelf :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:53

Webje, even ter verduidelijking:

In Belgie rij je twee proeven, de tweede proef is je officiele niveau.

Qua niveau is het niet perfect gelijk te schalen maar globaal:
E > B
A > L, de proef zit tussen L1 en L2 in
L > M, de proef zit tussen M1 en M2 in
kleine M > Z, de proef zit tussen Z1 en Z2 in
grote M > ZZL
PSG
Inter I
(Inter II)
GP

Vanaf de klasse L mag er gereden worden met stang en trens.

Momenteel rijdt TS twee keer proeven in de E, dus twee B-proefjes omgerekend. Zij twijfelt nu tussen promotie naar de klasse A of de klasse L. In de klasse L komt zij dus concurrentie tegen die met stang en trens rijden.

Hoe dat precies zit qua promotie weet ik niet, ik weet dat je je eigen instapniveau mag kiezen, maar de bond waar ik reed, daar reed je ook gewoon met winstpunten etc. dus daar had je ok promotie- en degradatieregels.
Ik vermoed dat TS bij een andere bond aangesloten is, en daar helemaal vrij is in het niveau.

0727miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:58

Voordat ik alle antwoorden las, dacht ik 'ik snap dat helemaal, het is heerlijk om in de prijzen te rijden en het is absoluut geen goed gevoel als je een klasse start, waarvan je van te voren weet dat je er niet in thuishoort'. Aan de andere kant: de wedstrijdproeven zijn wel zo ingedeeld, dat je pas winstpunten rijdt, als je klaar bent voor de volgende klasse. Dus de jury is het blijkbaar niet met jou eens. Die vindt wel dat je door kan naar een volgende klasse....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:00

Ik kan me je probleem wel een beetje voorstellen.. Natuurlijk rij je voor jezelf, maar als je nu steeds dike punten hebt en bij de prijzen zit, en dat je dat op een hoger niveau niet lukt, dan is dat vervelend.. Misschien moet je dus inderdaad meer voor het niveau gaan rijden, zodat je trots kunt zijn dat je op een hoger niveau rijdt, als dat je voor de prijzen rijdt, waar je natuurlijk ook trots op bent..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:32

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:09

Bedankt nog voor de antwoorden @ Urielle ik rijd geen B proefjes ik doe de E-E regionaal dit is pas nieuw van dit jaar het aller laagste is idd de E proeven maar op SUBREGIONAAL NIVEAU ik doe het op REGIONAAL niveau dus ik rijd niet tssn starters en dergelijke. Een kast vol prijzen heb ik ook zeker niet maar het verschil tssn dit niveau en het volgende is gewoon zo ontzettend hoog vind ik zelf dat ik het gewoon moeilijk heb met de overstap, dit is voor iedereen anders!!En ik ben zeker niet te gierig om anderen te laten winnen ik win ook niet telkens maar geklasseerd zijn is 1 op 4 bij ons dus soms ben je als 4de ook nog prijs omdat je met 16 was. Ik heb vandaag trouwens de keuze gemaakt en mijn laatste wedstrijd E gereden in ga volgende week naar de A proef over. Ook nog even erbij vermelden dat ik mijn handicap punten met dit paard nog niet bijeengereden heb dus uit mezelf gwn de overstap heb gemaakt en toch voor de uitdaging ga.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:11

@0727miep ik kan je in jouw meninguitdrukking echt wel vinden, bedankt!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:23

Het onderscheid tussen subregionaal, regionaal en nationaal bestond al toen ik nog in België startte Omarlover, dus ik blijf echt bij mijn mening :) Subregionaal vond ik meer iets voor mensen die net van de manege afkwamen en mensen die een paard wilden starten dat zadelmak was maar eigenlijk nog niet wedstrijdklaar, dus daarin starten vind ik voor een ervaren wedstrijdruiter met een paard wat wedstrijdklaar is eigenlijk niet gepast.

De overstappen in de niveaus zijn groot, maar dat hou je toch, ook als je naar de L gaat en ook als je naar de M gaat enz.
Dus dat blijft spannend, maar als je E-A gaat rijden kun je altijd nog in de E je scores rijden en de A als je groeiniveau zien.
Maar ik denk dat je er zwaarder tegenaan kijkt dan het is.