Ik heb een bijna 4 jarige appaloosa ruin die al vanaf 6 maanden oud veulentje bij mij is.
We kunnen echt heel veel met elkaar doen en er is ook echt zeker een groot vertrouwen.

Tot donderdag dan. En dat was toch wel even schrikken moet ik zeggen.
Ik heb donderdag even model gestaan en daarvoor ook een redelijke tijd in de visagie gezeten. 10 lagen make-up je kent het wel. Nou had ik zoiets van ja hallo ik ga eerst na de paarden en dan lekker douchen.
volgens mij was dit niet zo'n heel goed idee.
Voorbeeldje hoe ik eruit zag.

Ik wou hem even poetsen , maar allo he ik kwam daar die weide in en hij rende gelijk weg , samen met onze tinker. Ik dacht eerst nou die zijn melig wat ze bokken en beetje gek doen, dat gebeurd wel eens vaker dan komen ze zo wel. Nou toch echt niet. Zodra ze stilstonden en ik kwam in de buurt hup weg waren ze.
Nou moeders heeft de tinker weggepakt en apart gezet. en toen dus weer proberen om mijn paard te pakken. hij blijf maar rennen. Toen ik de eerste keer bij hem was en hem aanraakte gelijk paniek en huppa meneer rent zo over me heen de andere kant op.
Uiteindelijk in een hoek gezet zeg maar hij was kletsnat van het zweet en nou kont naar me toen en ik mocht niet in de buurt komen. uiteindelijk gelukt en hem halster omgedaan en vastgezet.
over de hals aaien ging nog , toen even de borstel gepakt en met dat de borstel zijn huid raakt zo in paniek dat hij ging hangen. ik hem dus gepakt en nog verder hangen en dus het halstertouw kapot had getrokken door de in ene harde trok die hij gaf.
toen kreeg we hem dus weer niet te pakken, weer in een hoek gedreven en me moeder hem laten pakken nou dat ging ook wat moeizaam maar zijn kon hem toch wel borstelen en aaien..

zodra ik in de buurt kwam toch weer echt angst.
Nu was het dat ik daarvoor de honden uitliet en de gevoelige border , ook uit de buurt bleef ze stokken niet wou ophalen ect.
nu dachten wij dat de make-up de ogen misschien erg groot maakt. roofdierachtig?
Gisteren namelijk was er niks aan de hand, toen kreeg ik weer een dikke lebber en een knuffel van hem , kwam weer naar me toegelopen.
Wat denken jullie ervan?

echt geen idee... sommige dieren zijn wat bang bij veranderingen, je ogen waren erg zwart/donker... ik heb werkelijk geen idee mijn dieren vinden me zelfs niet eng met carnaval

Dus hoe duidelijker ze je ogen kunnen zien, hoe sterker ze ervan uitgaan dat jij trek hebt in een lekkere paardenbiefstuk!