Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
_sparta_ schreef:Een 1 voor het niet aanspringen in de goede galop.
Een zware onvoldoende voor haar eerste volte.
-2 voor de 2e volte die niet meer in het programma hoort.
De 2e keer aanspringen in galop en de 2e volte tellen niet voor punten, het eerste wat je laat zien is wat telt.
Door te verbeteren kan ze daardoor wel weer een goed punt krijgen voor het terug nemen naar de draf.

kleinvosje schreef:Gisterenavond tijdens de jury-opleiding B/L is er een discussie ontstaan over waar de -2 moet komen te staan. Ik zal hieronder kort uitleggen hoe er gereden is.
Onderdeel 15 tussen H en C aanspringen in rechtergalop
Onderdeel 16 bij C volte van 15 m
Amazone springt tussen H en C in de verkeerde galop aan, probeert te herstellen hetgeen niet lukt. Hiervoor geef je dus een laag cijfer Paard is niet aan de hulpen ‘verzet’
Bij C rijdt ze een ( vierkante) volte waarbij ze tussen H en C opnieuw aanspringt dit is de fout in het programma en hiervoor krijgt ze dus de -2 en aangezien punt 16 een volte is, zou ik de min 2 bij punt 16 toekennen, en vervolgens de volte van 15 m rijdt.
jury schreef:Indien we het hier over L2 proef hebben, dan zou ik
Aanspringen HC een 2, niet in goede galop aangesprongen, niet gecorrigeerd.
Volte 15 m., een 3 veel te groot, niet rond en verkeerde galop.
en dan daarna -2 fout programma, de 2e keer aanspringen en 2e volte worden dus buiten beschouwing gelaten.
)
daffodil schreef:Maar grijp je dan in tijdens de proef Jury? dat is denk ik niet de bedoeling......ja als ze verkeerd rijden maar verkeerde galop aanspringen valt niet onder programmafout.