[PG] : Mara (officieel Klara), 26-jarige bruine Welshmerrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mtslootweg

[PG] : Mara (officieel Klara), 26-jarige bruine Welshmerrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 18:57

Dag allemaal!

Ik had vroeger een verzorgpony op manege Alphense Ruiters in Alphen a/d Rijn. Haar naam is Mara (op haar papieren staat Klara) en ze is een kastanjebruine Welshpony (ik denk stokmaat B), met zwarte manen en staart en een maanoog aan de rechter kant. Ze heeft een witte bles die op haar voorhoofd groot en rond is (soort kol) en in een dunnere streep helemaal naar beneden loopt. Op haar schoft heeft ze rechts een wit vlekje, waar ooit een drukplek heeft gezeten. Links voor heeft ze een wit voetje, dat vooral aan de achterkant van haar been omhoog loopt. Ze is in maart/april 1983 of 1984 geboren.

Toen ze wegging van de manege, heeft ze een aantal jaar op een afgelegen boerderij in (als ik mij niet vergis) Friesland gestaan, bij een mevrouw die meer oud-manege pony's had. Om redenen die ik niet ken, heeft deze mevrouw de pony's weg moeten doen en nu weet ik niet meer waar ze is. Er werd gezegd dat ze als recreatiepony op een camping of iets dergelijks terecht zou komen, maar dat is nooit bevestigd. Herkent iemand de omschrijving en weet diegene waar Mara is?

Ik hoor het graag!

Groeten, Michelle

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:44

Girl In The Mirror

Re: [PG] : Mara (officieel Klara), 26-jarige bruine Welshmerrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:07

Ahhh, Mara'tje. Ik weet niet of je haar inmiddels hebt gevonden, maar volgens mij weet ik wel waar zij staat of stond.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:52

Ik kwam haar tegen op de site van manege De Woelige Stal. Het ziet er naar uit dat ze daar in manegelessen heeft gelopen of nog steeds loopt, en voor voltige werd of wordt ingezet voor de kleintjes. Dit alles heb ik op internet gevonden, dus het fijne weet ik er niet van. Ik ken haar alleen van de AR. Ik zie dat ze niet op de site van de Woelige Stal bij de paarden staat, ook zie ik haar sinds 2009 niet meer op de foto's staan. Ik zou denken dat ze daar niet meer staat, wellicht verkocht of gezien haar leeftijd niet meer in leven. Helaas kan je de Woelige Stal alleen bereiken via telefoon, niet via mail (staat geen mailadres op de site). Ik vind het toch wel een beetje sneu om te moeten zien dat Mara toch weer als manegepony aan de slag is gezet, maargoed, ik heb haar daar niet meegemaakt dus ik kan niet oordelen hoe ze er daar aan toe is (geweest).
Ze heeft daar in ieder geval gestaan van 2006 tot en met 2008, want ik zie haar op de foto's daar staan.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.de-woeligestal.nl/images_man ... %20143.jpg
http://www.de-woeligestal.nl/images_man ... ge_023.JPG
Dapper pony'tje! :(:)
Deze foto vond ik ook nog op internet: http://image.blingee.com/images15/conte ... 606302.gif
Nog veel meer foto's kan je hier vinden: http://www.de-woeligestal.nl/Fotos.htm

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:56

Aah Mara <3
daar heb ik ook nog op leren rijden :)

Foke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:44

Ik heb mara heel goed gekend. Ik rij op de woelige stal, waar mara dus ook stond. Mara was echt een superlieve pony, en ik hield echt van haar. Maar wat mij heel pijn doet, is dat ik nu heb gelezen dat ze van 1984? is. De eigenaar van mijn manege had begrepen dat ze 18 is. Ze gedroeg zich ook zo, ze had veel energie, en is eigenlijk nooit ziek geweest. Onze manege heeft haar een ajar geleden gekocht, omdat ze niet genoeg bereden werd,en er nog maar weinig mensen op konden rijden, want bijna iedereen was te groot voor haar. Ze is toen aan een meisje verkocht, die afentoe op haar ging rijden, maar dat was dan maar een beetje hobbelen, en voor de rest zou ze daar in de wei staan. Of ze nu nog in leven is, dat weet ik niet. Mara is op onze manege erg goed behandelt, en stond heel veel in de wei, ze was erg gezond, en ook heel lief, je hoeft je dus geen zorgen te maken dat ze niet goed verzorgd is.Het is echter wel raar, dat ze volgens jou, uit 1984 komt, daar hebben wij nooit iets van gemerkt. Ik vond mara een hele bijzondere pony, en ik wens je nog veel sterkte, hopelijk heb je nog wat aan deze info.

SvdVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:06

Mara komt inderdaad uit 1984.
Ik heb haar toen bijna gekocht in 1994, maar toen had ze een peesblessure.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:15

Ik heb in mei met TS gePB't, en zij heeft de huidige eigenaar van Mara toen gebeld. Op dat moment was Mara in elk geval nog in leven. Ze staat in het noorden van het land en inderdaad bij mensen die de pony aan huis hebben, voor hun dochtertje. Ze staat daar samen met een Shetje. Het gaat in elk geval goed met haar wat ik heb begrepen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:22

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb in mei met TS gePB't, en zij heeft de huidige eigenaar van Mara toen gebeld. Op dat moment was Mara in elk geval nog in leven. Ze staat in het noorden van het land en inderdaad bij mensen die de pony aan huis hebben, voor hun dochtertje. Ze staat daar samen met een Shetje. Het gaat in elk geval goed met haar wat ik heb begrepen!

weet je ook waar in het noorden van het land? Ben zelf ook naar het noorden verhuist namelijk :P

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:22

Nee sorry, geen idee. Je kan proberen TS een mailtje of PB te sturen, maar ze is al sinds mei niet meer op Bokt geweest.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:23

mm dan houdt het op ben ik bang :)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:29

Nou moe, mijn dochter heeft Mara op de AR ook nog verzorgd en de kerstspringwedstrijd met haar gewonnen. Ik wist ook niet beter dan dat ze op pensioen stond.
Ik vond het een geweldige pony. Ze kon ongelooflijk dwars zijn, maar als je goed met haar omging, deed ze alles voor je. Gelukkig heeft ze nu weer rust, want het is echt al een ouwetje.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:39

Och jeetje, mijn allereerste echt leerpony hier op bokt! Mara zou inderdaad op pensioen staan, maar ach...altijd al gedacht dat dat niet waar was. Iemand nog geprobeerd de laatste eigenaar te vinden? Wel onwijs leuk om die foto's te zien! Dappere, lieve, stoute Mara.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:20

AEP schreef:
Och jeetje, mijn allereerste echt leerpony hier op bokt! Mara zou inderdaad op pensioen staan, maar ach...altijd al gedacht dat dat niet waar was. Iemand nog geprobeerd de laatste eigenaar te vinden? Wel onwijs leuk om die foto's te zien! Dappere, lieve, stoute Mara.

Ja, TS heeft contact gehad met de huidige eigenaar. :)

faberba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:21

Hey hallo allemaal!!! *\o/*

Wij zijn de huidige eigenaar van Mara...!! Mijn dochter was aan het Googelen en vond oa. dit stukje waarin over haar gesproken word.
Wij hebben Mara in nov. 2008 voor onze dochters gekocht; we zochten een superbrave betrouwbare pony. Nou...ik kan wel zeggen dat we die gevonden hebben! :j
Mara wordt nog bereden door mijn oudste dochter; ze gaat elke week nog mee naar de ponyclublessen. Zo nu en dan rijden ze een (onderlinge) wedstrijd. Ze is nog steeds goed gezond; maar wel wat stram en stijf. Maar voor haar leeftijd doet ze het nog super ;)

Michelle heeft afgelopen zomer een bezoekje gebracht; het was erg leuk om haar verhalen over Mara te horen. Bepaalde trekjes heeft ze nog steeds (bijten bij aansingelen bijv.).
Wij schrokken er eerst ook van toen we hoorden dat ze al 27 was ipv ongeveer 20 jaar; je geeft het haar ook echt niet als je haar ziet. ( Haar papieren zijn ooit "weggeraakt"; al voordat De Woelige Stal haar kocht). We hebben besloten dat Mara hier daarom ook tot haar dood blijft; ze is hier zo gewend en tevreden.... we willen het haar op haar leeftijd niet meer aandoen dat ze aan een nieuwe omgeving moet wennen. En we kunnen haar ook niet meer missen trouwens.... <3

Kortom; Mara leeft dus nog steeds, en ze is nog zo fit als een hoentje. Haar oude streken heeft ze nog steeds :D
Zo is het bijvoorbeeld ook een echte bitch als er nieuwkomers op stal en in de wei komen! Mijn Fries heeft er flink van langs gehad }>

Mochten jullie meer willen weten dan horen we dat graag!!!

Groetjes Sandra en Sanne

PS; Foto's plaatsen lukt me nog niet; sorry!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:22

En waar in Nederland staat ze nu ergens als ik vragen mag?
Wel super dat je even laat weten dat ze er nog steeds is!

Ik heb ooit nog eens op haar leren rijden <3

Je mag trouwens de foto's ook naar mij mailen dan wil ik ze hier wel plaatsen :)

faberba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:29

Heb je een PB gestuurd Eleionomae!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:29

super, ik zie ze zo verschijnen en dan plaats ik ze even :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liesyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:05

hahah leuk paardje :D

faberba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:13

Bedankt voor het plaatsen van de foto's Froukje!! Het zijn niet hele recente foto's maar Mara is niets veranderd. ( Mijn dochter is wel erg gegroeid zie ik...)
Zal binnenkort nog wel eens wat nieuwe foto's maken waar ze samen met haar weide/stalmaatjes op staat.

Groetjes Sandra

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:20

faberba, wat leuk dat je hier reageert! Mara ziet er goed uit zeg! Ik vind het echt super dat ze na haar jaren van trouwe dienst als manegepony nog lekker op haar oude dag kan genieten!
Ik heb nog een foto van Mara trouwens:
Afbeelding
Mara in juli 1996 in de wei bij de Alphense Ruiters

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:43

graag gedaan hoor :) als je nieuwe foto's hebt, mail ze gerust door dan plaats ik ze weer :)

En mara in 96' das wel de tijd dat ik ook nog bij de pony's reed :))

faberba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:28

Haha...ze is echt niets veranderd! :) Toen had ze ook al een kort staartje zie ik.

Jammer genoeg heeft ze hier zomers wel erg last van zomereczeem; ze moet dan echt in een eczeemdeken staan. Meer op stal is dan ook geen oplossing omdat ze zich dan HELEMAAL te pletter schuurt. ;(
We hebben al van alles en nogwat geprobeerd, maar de "pyama" bevalt toch het best.

Altijd erg grappig; Mara blijft na het afzadelen netjes staan wachten totdat ze haar pyama weer aankrijgt. Ze steekt zelf haar koppie erdoor! :j

En dat terwijl ze tijdens het omdoen van de regendeken of staldeken altijd chagerijnig is....( dan krijgt haar weide/stalmaatje de shet er altijd van langs :D ).

Hoewel Mara nooit een knuffelpony is geweest en volgens mij ook nooit zal worden valt het me de laatste tijd erg op dat ze wel steeds meer op ons reageert. Altijd een lieve hinnik als je de stal binnenloopt of langs het weiland.... <3
En het kunstje "voorvoetje optillen" ; deed ze dat vroeger ook al? ( Bedelen om snoepje door voorvoetje naar boven op te tillen).
Zo grappig......... :)) :))

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:55

Wat ontzettend leuk om Mara hier weer te zien! Jaaaaaaaren terug heb ik op de Alphense Ruiters gereden en daar ken ik haar van. Wat fijn om te zien hoe het nu met haar gaat! Dank je wel nieuwe eigenaar!