Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

\Citaat:Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
Citaat:Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,
met uitzondering in geval van;..niet van toepassing
jury schreef:als het een geheel afgesloten ring was dan ben je uitgesloten (als je er zelf voor kiest om de ring niet dicht te doen dan wordt dat ook gezien als afgesloten ring)
als dat niet het geval was dan krijg je -2 punten (vergissing)
Basic_ schreef:jury schreef:als het een geheel afgesloten ring was dan ben je uitgesloten (als je er zelf voor kiest om de ring niet dicht te doen dan wordt dat ook gezien als afgesloten ring)
als dat niet het geval was dan krijg je -2 punten (vergissing)
Ik heb dus wel 2 verliespunten.. de ring was alleen bij A open.. maargoed.. t is nou eenmaal zo.
_sparta_ Bedankt!
@ Relaxed: Dat weet ik, maar ik vind 2 verliespunten wel een beetje voerdreven.. maargoed dat zijn de regels nou eenmaal.

Naz schreef:Helaas heb ik een voorbeeld dat jury's de reglementen ook niet altijd kennen. Uit een afgesloten ring is inderdaad diskwalificatie, maar ik ben ooit uitgesloten bij een niet-afgesloten ring (buiten).
Paard was enorm ingekakt (nogál flegmatiek dier). Met de middendraf gingen we zo ongeveer op de kop de grond in en ik was er zo klaar mee dat ik haar 1 flinke tik met de zweep heb gegeven. Gewoon onder hands, op d'r kont, niks bijzonders. Daar kreeg ik een redelijk heftige reactie op en na ik zat toen 2 ringen verder. Ik was netjes binnen 60 seconden in de ring en het leek effectief geweest te zijn. En toen mocht ik niet verder
Jury zei letterlijk dat ze 'om een bordje heen rijden' nog wel over het hoofd zag maar dit niet, terwijl het gewoon letterlijk in de reglementen staat. Ik ben naar het secretariaat gegaan om de reglementen in te zien en het klopte inderdaad. Federatievertegenwoordiger erbij, hij is naar de jury gegaan met de reglementen, heeft de jury de uitsluiting veranderd 'wegens unfair straffen'. Heb toen nog een klacht ingediend bij de KNHS maar ik had meteen protest moeten indienen op de wedstrijd, dus helaas ook 2 verliespunten.
(of lees ik nou helemaal verkeerd
) DendroFleur schreef:Stomme vind ik dat er tegenwoordig om het minste of geringste afgegroet wordt en dat je dat niets kost. Paard loopt niet fijn en ze zijn bang voor een verliespunt...snel afgroeten. Daar zou ook een straf op mogen staan.
Uitsluiting vanwege kreupelheid oid is iets anders, dat is in het belang van het paard.