Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sabinee__ schreef:zweepje mee? Dit is niet normaal, en zou ook zeker niet gaan liggen.
Of even met de eigenaar er over praten? Doet ze het bij haar ook? Anders begeleiding mee?
Trieske_ schreef:mijn 1e paard deed dit ook, alleen naar vreemden en mensen die angstig waren, kende ze je eenmaal dan was ze redelijk vriendelijk....(mits ze niet gingen rennen door de wei)
probeer haar vertrouwen te winnen....
ga gewoon langs de kant zitten (op een veilige plek) en probeer haar aandacht te trekken....probeer te aaien enz enz en ga steeds wat verder....
bluegirl schreef:Sabinee__ schreef:zweepje mee? Dit is niet normaal, en zou ook zeker niet gaan liggen.
Of even met de eigenaar er over praten? Doet ze het bij haar ook? Anders begeleiding mee?
Slaan helpt niet want ik heb het ook al met een zweep geprobeerd maar ik krijg gewoon de kans niet om te slaan(klinkt misschien hard). Ik heb ook met de eigenaar gepraat maar die doet er niks aan hij vind het aan mij ligt maar ik weet niet wat ik verkeerd doe. Het paard doet het bij iedereen dus dat heeft ook geen zin.
bluegirl schreef:Ik ga eens met de eigenaar praten, dit kan gewoon niet langer.
Dit is gewoon levensbedrijgend.
Ik denk ook dat ik hier mee ga stoppen, er zijn vast wel meer verzorgpaarden in de buurt.
Aan de andere kant wil ik het paard niet gewonnen geven.
Mavelle schreef:Herkenbaar. Verwacht niet dat het paard dominant is. Wij hebben al 3 jaar zo'n precies dezelfde merrie, en ze lijkt heel dominant maar eigenlijk is ze gewoon vreselijk bang en onzeker. Slaan, straffen en dominant zijn naar haar toe maakt het alleen maar erger.
Je moet dit superlangzaam opbouwen. Loop regelmatig de wei een en geef haar dan een enkel aaitje of een brokje. Waarschijnlijk pakt ze met de oren in de nek het brokje en draait zich dan weer kwaad om/dreigt naar jou. Naar verloop van tijd word dit minder en komt ze nieuwsgierig naar je toe. Geef haar dan geen brokjes meer maar gewoon voorzichtig een aaitje en ga dan weer weg. Zo leert ze dat ook dat niet erg is.
pasdedeux schreef:Als Ts al op de grond gaat liggen omdat ze bang is....nee dan gaat die verhouding echt niet door bovenstaande tips veranderen. Ik wil me er niet schuldig aan maken dat ze straks een rake trap krijgt van dit paard. Ik zeg laat dit over aan een proffesional of stop er gewoon mee.
Mavelle schreef:Herkenbaar. Verwacht niet dat het paard dominant is. Wij hebben al 3 jaar zo'n precies dezelfde merrie, en ze lijkt heel dominant maar eigenlijk is ze gewoon vreselijk bang en onzeker. Slaan, straffen en dominant zijn naar haar toe maakt het alleen maar erger.
) Nu 15 jaar later, is ze van al haar angsten af. Echter staat ze sinds kort ergens waar ze het mega naar haar zin heeft en dagelijks in het land loopt. Ik zie dingen van haar die ik nooit eerder gezien heb
. en dat nog op haar oude dag! Ik kan je vertellen, ze is echt mega dominant. Naar mens en paard! Voorheen had ze alleen te maken met mensen die haar reden en waar ze gezonde respect voor had. Toen viel het niet zo op. Ik zie nu dat ze voor de mensen die niet haar vertrouwen gewonnen hebben erg dominant en soms zelfs gemeen kan zijn. We hebben wisseldiensten qua voeren en binnen en buiten zetten, vandaar dat nu meer mensen met haar te maken hebben.