Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ella89 schreef:Hopelijk leest iemand dit nog.. want.. ik vroeg me ook iets af over leasen..
Het is al gemeld hierboven, maar kon (nog) geen antwoord vinden
Stel, ik laat mijn paard leasen..
Hij staat dan op mijn naam, geloof niet dat ik hem op haar naam kan zetten. (dit i.v.m. hij staat op mijn naam, dus het is mijn paard, dus ik hoef jij niets meer te betalen en dan ben ik alles kwijt)
Stel dat hij dus iets doet, hij springt in een auto, valt iemand aan.. verzin het maar, maar hij maakt schade. Omdat hij op mijn naam staat, ben ik verantwoordelijk.
Kan ik ervoor zorgen dat de leaser alles betaald?
of draait ik altijd op voor de kosten?
friesiszwart schreef:Ella89 schreef:Hopelijk leest iemand dit nog.. want.. ik vroeg me ook iets af over leasen..
Hij staat dan op mijn naam, geloof niet dat ik hem op haar naam kan zetten. (dit i.v.m. hij staat op mijn naam, dus het is mijn paard, dus ik hoef jij niets meer te betalen en dan ben ik alles kwijt)
Stel dat hij dus iets doet, hij springt in een auto, valt iemand aan.. verzin het maar, maar hij maakt schade. Omdat hij op mijn naam staat, ben ik verantwoordelijk.
Als eigenaar blijf jij aansprakelijk voor het gedrag van het paard, ongeacht of je er bij bent of niet. Zelfs bij grote nalatigheid van de persoon die op dat moment met het paard omgaat.
Ik zou een contract opstellen dat alle risico's voor leaser zijn ongeacht ook als 3den de schade op jou zullen verhalen. denk dan aan het feit dat leaser valt en er medische kosten zijn de verzekeringsmaatschappij zal dan toch de schade op jou verhalen als zijnde eigenaar. Terwijl de leaser vind dat deze schade eigen risico is.
friesiszwart schreef:Ella89 schreef:Hopelijk leest iemand dit nog.. want.. ik vroeg me ook iets af over leasen..
Als eigenaar blijf jij aansprakelijk voor het gedrag van het paard, ongeacht of je er bij bent of niet. Zelfs bij grote nalatigheid van de persoon die op dat moment met het paard omgaat.
Ik zou een contract opstellen dat alle risico's voor leaser zijn ongeacht ook als 3den de schade op jou zullen verhalen. denk dan aan het feit dat leaser valt en er medische kosten zijn de verzekeringsmaatschappij zal dan toch de schade op jou verhalen als zijnde eigenaar. Terwijl de leaser vind dat deze schade eigen risico is.
blue_kim schreef:@Ella89, je moet in ieder geval zorgen dat beide partijen die tekenen meerderjarig zijn, dus als de huurder minderjarig is, laat dan de ouders tekenen.
het contract moet getekend zijn voor dat uberhaupt de huurperiode ingaat (dat was bij mij niet het geval omdat zij hem eerst verzorgde en af en toe reed en daarna pas ging huren, heeft mij een hoop ellende gekost toen zij schade reed)
En laat de huurder melding maken bij zijn verzekering dat zij nu een paard heeft, en stuur naar die verzekering een contract van de huurovereenkomst.
ook kan je voor de zekerheid even jou verzekering bellen, om wat informatie in te winnen over hoe dat allemaal werkt in geval van schade claim bij verhuren.
mijn verzekering heeft me een hoop wijzer gemaakt nadat ik hun gesproken had.
LDRD schreef:Jammer, want zo zet je bokkers op het verkeerde been.
Ik denk dat ik aardig weet op dit gebied waar het over gaat en ik probeer soms wel eens bokkers te helpen hiermee. Wordt lastig als anderen steeds weer wat anders proberen.
Ik ga er maar eens mee stoppen denk ik, want eigenlijk heb ik wel wat anders te doen.