ik heb dus een klein probleempje mijn paard is super eenkennig, ze is nu net vandaag 6jaar geworden[a] & ik heb haar nu 3jaar, ze stond eerst bij een meneer die heeft er zelf nooit problemen mee gehad..
ze wil niks van andere mensen weten, &bijt en schopt zonodig ook ..
ik weet dan op het moment niet wat ik moet doen, ik wil haar niet slaan dus ik spreek haar alleen toe met mijn stem, maar dat doet der blijkbaar niet zo veel want ze doet het nog steeds.
als ik zelf niet op stal ben, dan is kunnen de andere mensen haar 'makkelijker' benaderen, ze is nog steeds dan niet echt knuffelig maar ze hapt niet meer, alleen der oren naar achteren.
ze heeft dan in de stal ook altijd de oren naar achteren, en bijt in de tralies als er mensen langs lopen, of bij der stal komen.
met rijden kunnen andere mensen erop zitten, maar ze wil niet voor hun aan het werk, ze gaat galopperen met der hoofd in de lucht.
ik wil het graag veranderen, want ik vind het best rottig dat ze niet met andere mensen om kan gaan &bijt, en ben bang dat ze iemand`1 x echt verwond!
ze heeft al genoeg mensen proberen te happen of te slaan ..
zo heeft ze ook al een x een klein meisje in der hoofd gegrepen & een vriendin van mij .. bij beide niks ernstigs gelukkig!!
ik heb zelf zo;n gevoel dat ze mij wil beschermen, want ook in de wei vertoont ze dit gedrag naar andere. Ze is de baas in de weide. en er mogen dan ook absoluut geen andere paarden bij mij in de buurt komen & zo gevoel heb ik dat het met mensen hetzelfde is..
&kan ik dit gedrag op de een of andere manier zelf hebben veroorzaakt?
ik hoop dat iemand zich er in herkent, of advies heeft,
alvast bedankt ..