Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ElsB schreef:In het achterbeen bijten is typisch dominantiegedrag. Dit wil zeggen dat de pony probeert om de merrie te onderwerpen. En blijkbaar heeft de merrie geen sterk dominant karakter, anders had ze dit gedrag van de pony wel direct keihard afgestraft. Mijn eigen tinker-ruin is ook niet bepaald dominant en wordt regelmatig door de paardenvriendjes waarmee hij losstaat in zijn achterbenen gebeten. Leuk vindt hij het niet, maar hij verzet zich er niet echt hard tegen. Het is niet leuk om te zien gebeuren, maar het is echt heel normaal gedrag.
Dat de pony in het begin wel onderdanig was zegt niets; ten eerste was hij toen nog nieuw en ten tweede is hij nu wat ouder. Het is heel gewoon dat paarden bij elke steeds opnieuw bepalen wie welke plaats inneemt in de rangorde. Dat moeten ze zelf 'uitvechten'; je kunt ze daar niet bij helpen. Zo lang er geen ernstige brokken van komen zou ik het ze gewoon samen uit laten zoeken. Apart zetten is inderdaad niet zo'n goed idee; paarden en pony's horen niet alleen te staan. Zeker niet als ze nog zo jong zijn!

marieminime schreef:er bestaan antibijt flacons, kan je zo op de dekens spuiten waar je shet eraan trekt, op stal gebruiken wij dit ook, wij hadden ook een dekenbijter, nu niet meer. mn shet beet ook op het hout in zn stal,dat spul erop en nergens last meer van. adem het zelf niet in, je proeft het heel de dag
marieminime schreef:nee op haar deken spuiten, dacht te lezen dat de shet ook steeds aan de deken zit?
het is niet giftig want als het paard erin bijt en het spul zit erop komt er wat in zn mond, dus dat is niet giftig, maar ik zou het niet zo op de vacht durfen te spuiten idd
edit: zie net dat ik een bericht dubbel heb geplaatst, sorry
Denk dat ie daarom ook zo hardleers is..