Ik zou heel graag op paardrijden willen, maar mag het niet van mijn ouders, omdat het slecht voor je is. Ze zeiden dat je als vrouw zijnde later moeilijk kinderen krijgt omdat je spieren daar verhard zijn. ook kan je rugklachten krijgen. ik ken een meisje die wel op paardrijden zit die zegt dat dat helemaal niet waar is....
Weet iemand of het echt zo slecht is om paard te rijden???
Ik heb juist een sterkere rug gekregen van paardrijden, omdat ik die spieren train. En ja, mensen die heel veel paardrijden hebben het zwaarder met een bevalling, zo schijnt het. Omdat je je bekkenbodemspieren heel sterk maakt. Ach, een kind krijgen doet sowieso pijn, dus who cares?
Ik denk dat je ouders smoesjes verzinnen, voor zolang je ze nog zult geloven.
Captain
Geplaatst: 27-02-10 16:42
Nee hoor, het is juist een hele goede sport omdat je (bijna) alle spieren traint die je hebt.. Het is ook heel goed voor je rug!
cvelthuis
Geplaatst: 27-02-10 16:42
Volgens mij valt dat harstikke mee ik rijd zelf ook paard ben nu 15 en heb er niet echt last van ofzo heb er ook nog niemand over gehoord
naomischatje
Geplaatst: 27-02-10 16:43
janine1990 dat denk ik ook hoor. En een krijgt een mooie kont van het paard rijden Heb ik wel in ieder geval!
Janine1990
Geplaatst: 27-02-10 16:44
naomischatje schreef:
janine1990 dat denk ik ook hoor. En een krijgt een mooie kont van het paard rijden Heb ik wel in ieder geval!
Ik heb dus juist geen kont
Kirrr
Je ouders verzinnen wel goede excuses ... Maar niets van waar hoor
misz_mel
hooi Ik vind het zeker niet slecht toch moet ik zeggen dat ik wel last van me rug heb maar dat komt doordat ik een keer gevallen ben van een paard maar verder nee zeker niet slecht voor je krijg er ook echt been spieren van!
magic_lover
Geplaatst: 27-02-10 16:45
volgens mij gewoon fabeltjes... ik rijd vanaf mijn 4e zo'n beetje al, dus nu bijna 15 jaar, ben nogsteeds heel hoor
van de rug zit wel iets in, hoor wel veel ruiters/amazones met rugklachten incl mijzelf, maar of dat direct door het paardrijden komt betwijfel ik... eerder van de 'zware' werkzaamheden eromheen
cvelthuis
Jaa, ik heb nu ook last van mijn rug omdat ik mijn bekken heb gekneuds en door heb gereden, maar verder lekker spieren trainen
Sammie
Ik weet niet hoe oud ts is, maar het argument dat je later lastig bevalt vind ik echt zo'n non-argument. Alsof elke vrouw dat later ook wil en daarbij zijn er zat vrouwen die niet paardrijden en wel door een hel gaan
Rugklachten lijken mij eerder te komen van het (verkeerd) sjouwen met stro- en hooibalen en het uitmesten.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-02-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
amillia
Geplaatst: 27-02-10 16:46
Nee zeker niet, sterker nog ik mocht gaan paardrijden omdat het juist goed is voor je rug! Er wordt idd wel gezegd dat bevallen moeilijker wordt doordat je met paardrijden je bekkenbodemspieren traint
CoonArt
Geplaatst: 27-02-10 16:47
Kletskoek! Het is juist hartstikke gezond, lekker hobbelen op je knolletje door het land heen!
Het is inderdaad erg goed voor je rug. Heb veel rugproblemen gehad, maar door paardrijden en fysio heb ik nu nergens last meer van. Inderdaad word bevallen wel lastiger inderdaad.
Zolang jij goed les neemt, en een goede houding aanwent is het juist een hele goede sport voor je rug, en alle andere spieren in je lichaam. Daarnaast gaat je evenwicht vooruit. Ook psychologisch hebben paarden vaak een positieve invloed.
Het klopt wel dat je ook je bekkenbodemspieren traint. Dat heeft ook voordelen, maar een nadeel is wel dat het je bevalling *schijnt* lastiger te maken. Hoewel ik daar mijn twijfels een beetje bij hebt omdat je toch niet tot op het laatst blijft rijden (en dus trainen).
Miryamk
Geplaatst: 27-02-10 16:58
Dan zou je dus ook minder kans hebben later incontinent te worden *gaat tot op hoge leeftijd rijden* Maar daar hoor je nooit iemand over...
delfa
Geplaatst: 27-02-10 16:59
paardrijden heeft mijn lichaam juist heel erg verbeterd. als heel klein kind (voor mijn 6de, dus toen ik nog niet paard reed) had ik een heel slecht evenwicht, stonden mijn schouders naar voren etc. toen ik begon met paardrijden (ik heb trouwens wel echt meteen goed les gehad, begonnen met een half jaar privé les en zit lessen) dus ehh..ik zou zo zeggen: onzin.
Miriam91
Geplaatst: 27-02-10 17:01
Miryamk schreef:
Dan zou je dus ook minder kans hebben later incontinent te worden *gaat tot op hoge leeftijd rijden* Maar daar hoor je nooit iemand over...
Hihih bekijk het van de positieve kant
Miryamk
Geplaatst: 27-02-10 17:07
Miriam91 schreef:
Miryamk schreef:
Hihih bekijk het van de positieve kant
Kinderen heb ik al dus ik richt me vast op de 'ouwe wijven problematiek'
3bengels
Geplaatst: 27-02-10 17:32
Ik heb zelf een zwakke rug maar door het paardrijden blijf je je buik en rugspieren trainen. Mijn fysiotherapeut heeft mij zelfs aangeraden om te gaan paardrijden. En je bekkenbodem dat is maar een fabeltje hoor. Ik heb er bij mijn eerste kind 38 uur overgedaan om te bevallen en had daarvoor nooit paard gereden.
justdiesel
Geplaatst: 27-02-10 17:34
Ik heb ook altijd paard gereden en heb super makkelijke bevallingen gehad hoor! Is dus echt een flauwekul fabeltje......
lammie2701
Geplaatst: 27-02-10 17:36
ik moest toen ik 6 was van de fysiotherapeut zelfs op paardrijden, omdat het goed is voor je houding, spieren, coordinatie en evenwicht...mijn rug blijft een lastig punt en mijn evenwicht ook, maar als ik een week niet paardrij voel ik gelijk de gevolgen weer...
Dat van die kinderen krijgen, gelukkig geen idee. Maar van je rug kan wel kloppen. Ik heb na een paar jaar last van mijn rug gekregen en wanneer ik 1 uurtje per week ging paardrijden werd het alleen maar erger.
ik heb dan juist last van mijn rug als ik niet rij...en tegen mijn is door verschillende fysio's aangeraden om door te blijven gaan met paardrijden omdat het juist zo goed is voor je houding...
Zowel psychisch als lichamelijk is paardrijden een goed, maar ook als je later kinderen wil kan je juist meer voordelen hebben dat je hebt paard gereden of zelfs door rijd zolang je kan.