Niet plassen onder het rijden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Niet plassen onder het rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:06

Sommige zullen zeggen, dat is toch fijn ???
Maar mijn paard plast dus echt niet als we aan het rijden zijn, hij gaat er echt moeilijk van lopen, maar plassen ? ho maar, als hij op stal komt dan gaan de sluizen vaak open gepaard met een hoop gekreun en scheten :))
Ik vind het ontzettend sneu dat hij niet durft te plassen onder het rijden, ook op buitenrit kan het erg lastig zijn als je een stuk van huis bent :=
Iemand de gouden tip om je paard te leren dat plassen best mag onder het zadel ????

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:55

Dit heeft mijn pony ook, alleen merk ik neit dat hij slechter gaat lopen.
Ik houd dit topic even in de gaten!

S_Evelyne

Re: Niet plassen onder het rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:56

Mijn VZ paard heeft dat ook, ik volg dit ook ff.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:59

Mijn paard doet dit ook.
Verschrikkelijk irritant hij wordt er namelijk sloom van als hij nodig moet. Ik laat hem vaak voor het rijden plassen. Als ik hem dan in stal zet met halstertje nog aan dan begrijpt hij het al en begint te plassen. Dit werkt voor ons erg goed met gewoon rijden in de bak.
Maar op wedstrijd is dit erg lastig. Dan laat ik hem plassen voor we weg gaan. Maar dit is niet altijd voldoende en vaak wordt hij tijdens de proeven sloom omdat hij moet plassen. :(:)

Hij heeft 1 keer geplast in het bos toen moest hij zo nodig dat die het niet meer hield. We hebben toen ook 5 minuten stil gestaan :P

Ik volg dit topic even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:04

Goed belonen als hij plast! verder misschien even afstappen en een stukje wandelen?

Gelukkig heeft de mijne hier geen last van :) die plast namelijk op comando ^^

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:12

Laten plassen voor we gaan rijden gaat niet :n dan doet meneer het niet...
Het is een keer gebeurt dat we onderweg waren en hij zo nodig moest dat hij bijna geen stap meer kon verzetten, dus ik afgestapt en bemoedigend toegesproken, toen ging hij plassen, maar.... op dat moment kwam er precies een vrachtwagen aan en daar is hij als de dood voor, dus hup beloning weg en weer bevestigd voor hem dat plassen onderweg echt niet kan, hoeveel pech kun je hebben :')

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:14

Ik heb dus echt precies hetzelfde probleem met mijn pony, ik houd dit mee in de gaten :j !

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:16

Ik ga dit ook volgen. mijn paard heeft dit probleem ook. Goed belonen als hij wel een keer plast, omdat hij het echt niet meer volhoud heb ik ook geprobeerd, maar dit helpt niet echt. Hoop dat er hier iemand een goede tip heeft om dit op te kunnen lossen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:18

Die van mij doet dat ook niet (poept trouwens onder het zadel/werk ook niet), maar ik merk qua bewegen/lopen geen verschil.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:20

Mijne deed het ook niet, sinds kort wel op de trailer.
Ooit moest hij zo nodig dat ik gewoon het zadel af heb gedaan op wedstrijd, een stukje weg ben gelopen naar een rustiger plekje.. Rond stappen heel rustig en toen na een tijdje stil gezet en toen kwam het er ook uit alsof hij al 3 weken niet geplast had hihi.
En toen heel goed beloond! Sindsdien doet hij het dus in ieder geval op de trailer, maar in de bak ofzo? Echt niet!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:22

Mesten doet hij overigens wel gewoon overal :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:23

Het is de meeste paarden wel te leren hoor.
Bij dravers deden we dat zo.
Zet je paard in z'n box met flink stro (zodat het niet spattert tegen de benen, ahum :D )
Als je weet dat hij moet plassen, is het juist een goed moment om dit te leren.

Later water stromen (kraan, of spetteren in een emmer water) en geef een signaal wat als commando kan dienen. (wij stonden dan te fluiten,,, tuutuutuuu :P )
En dat kan dan best wel eens een aantal minuten duren... tuutuutuu

Als het paard plast, natuurlijk belonen (met stem)

Succes met het trainen ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:30

Ik lees even mee, want mijn bijrijdpaard doet het ook niet tijdens het rijden. Ben altijd blij als hij het ervoor net gedaan heeft, anders wil hij op een gegeven moment echt bijna niet meer lopen. Als ik hem dan op stal zet moet ik ook even weglopen anders doet hij het ook niet. (hij schaamt zich zeker :o )

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:50

Ik mocht ook nooit kijken als hij plaste :') dan trok hij hem gelijk weer in, gelukkig mag dat tegenwoordig wel, ook wassen is geen probleem meer, al schacht hij hem niet uit dan, maar ik mag er wel aankomen, is wel is anders geweest.
Maar wat ik ook zo wat vind is hem naar stal brengen als hij moet plassen en dan weer naar de bak, denkt hij dat hij klaar is, moet hij weer, ook zo sneu...

Janike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:05

je moet dan gaan fluiten waarschijnlijk heeft hij moeilte om dan te plassen , ga fluiten hele liedjes elkee keer als jullie stoppen , probeer ook eens af te stappen , kan zijn dat hij dan last heeft !
dit kan een goude tip zijn :D :D :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:07

moet je hem bier geven! daar schijnen ze goed van te plassen.....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:13

Mijn pony had dit ook altijd. Helaas voor hem liep het een keer nogal uit met de prijsuitreiking en toen we net onze eerste prijs mochten op halen kon hij het echt niet meer ophouden. :+ :=

Heb er nooit een oplossing voor gevonden behalve als ik het idee had een paar keer stil laten staan en een paar minuten wachten zodat hij wist dat hij de tijd had.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:40

Ik ken ook een pony die dit heeft, maar bij hem hielp het als je afstapte. Dan ging hij vaak wel plassen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:41

LovesFayala schreef:
moet je hem bier geven! daar schijnen ze goed van te plassen.....

Klopt!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:36

mijn pony plast ook niet onder het zadel. Hij gaat steeds staan en proberen maar er komt niets, afstappen heeft geen zin, ook fluiten helpt niet. Ik beloon wel als hij dan uiteindelijk plast maar heb niet echt het idee dat het helpt.
Als hij moet plassen is hij ontzettend tegen het been en wil niet vooruit.

Heb echter wel het idee dat hij het soms expres doet, hij gaat staan dus hoeft niet te werken. Ik merk dat als ik hem er goed doorheen rij dat het later over is.

Riverdance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:09

erg vervelend inderdaad. De mijne doet het ook niet en zodra we op de spuitplaats staan of in de stal, moet ie plassen. Lijkt me voor hem erg onprettig maar ik zou zo 1,2,3 ook niet weten wat je er aan kunt toen. Het enige dat ik doe, of juist niet doe, is op wat voor manier dan ook reageren als hij gaat plassen; niet positief en niet negatief. Dit om hem te laten zien dat het volkomen normaal is

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:12

Ik heb een vermoeden dat mijn pony dat ook niet doet, helemaal zeker weet ik het niet omdat ik d'r nog geen week heb, maar ik volg dit topic toch even :j

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:12

die van mij deed het ook nooit. ook neit als we een buitenrit hadden van en uur of 6.
1 keer moest ze zo nodig dat ik dr stil heb gezet en gewoon een paar minuten ben blijven stil staan. in de verlichte zit ben gaan zitten om de druk op de rug te verlichten en fluiten maar. uiteindelijk na een paar minuten liet ze alles lopen.
ze doet het nu nog niet vaak hoor, doet het gewoon liever niet, maar als ze echt nodig moet dan weet ze wel dat het kan. ik zet dr met een lange buitenrit gewoon stil en wacht dan paar minuten al ze dan niets doet weet ik dat ze niet hoeft.

[edit] bier reinigt de nieren, en ze gaan plassen om de afvalstoffen die uit de nieren komen af te voeren. zou toch niet zomaar je paard bier gaan geven omdat hij niet wilt plassen met rijden...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:19

Die van mij deed het eerst ook niet onder het zadel. En dan werd ze toch vervelend met rijden. Zette ik haar op stal nou dan gingen bij haar de sluisen ook open. Ze heeft het nu een paar keer onder het zadel gedaan en ik heb haar de hemel ingeprezen :D
Het gaat nu nog niet altijd hoor, maar ze heeft er wel minder moeite mee om te gaan plassen onder het zadel.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:26

Mijn paard plast ook niet onder het zadel. Op wedstrijd al eens geprobeert om hem te laten plassen door hem aan de hand uit te laten stappen en de singel wat losser te doen. Hielp niet en zodra hij in de trailer stond ging hij staan plassen.
Hij plast ook eigenlijk altijd als hij uit het land of de paddock komt. Hij deed dit een paar keer achter elkaar in de wasplaats, wat ik sneu vond i.v.m. het gespatter en daarom zet ik hem voor ik ga poetsen eerst even op stal zodat hij kan plassen.
Krijg bij hem het idee dat hij liever geen paarden in de buurt heeft als hij plast. Want als hij met zijn groepje achterin het land staat en hij met mij mee loopt naar voren plast hij voor we het land uit zijn regelmatig nog wel.

Overigens loopt hij niet moeilijker onder het zadel ondanks hij dus wel altijd na het rijden plast.