Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
galley schreef:Ik heb het gewoon gedaan, het hoofdstel los in een tasje mee en naar buiten maar. Ik ben wel blijven stappen. had het hoofdstel niet nodig. Daar komt wel bij dat ik totale controle heb als ik ernaast sta, dus ik wist dat zodra het fout dreigde te gaan ik alleen af hoefde te stappen voor controle.
Femkex schreef:Bedankt voor de snelle reacties! Ja ik was al van plan om sowieso iemand mee te nemen,Ik dacht er ook aan om eerst er naast te stappen om te kijken hoe ze op het bos reageert en als dat goed gaat er de volgende keer op en dan zo steeds een stapje verder?
funnyhorses schreef:Femkex schreef:Bedankt voor de snelle reacties! Ja ik was al van plan om sowieso iemand mee te nemen,Ik dacht er ook aan om eerst er naast te stappen om te kijken hoe ze op het bos reageert en als dat goed gaat er de volgende keer op en dan zo steeds een stapje verder?
Dat zou ik niet doen,aan de hand heb je zelfs minder controle dan wanneer je erop zit.
Neem gewoon iemand mee die een heel rustig paardje heeft en maak er een gezellige staprit van de eerste keer.
fladdelover schreef:funnyhorses schreef:
Dat zou ik niet doen,aan de hand heb je zelfs minder controle dan wanneer je erop zit.
Neem gewoon iemand mee die een heel rustig paardje heeft en maak er een gezellige staprit van de eerste keer.
Dat hangt helemaal van het paard af, bij mijn paard heb je op buitenrit soms helemaal geen controle over hem (ik rijd er ook geen buitenritten meer op) maar er naast heb ik nog nooit de controle verloren. Maar ik denk dat TS wel weet hoe ze het meeste controle over haar verzorgpony heeft
Vjestagirl schreef:Ik rijd op mijn paard alleen nog maar bitloos buiten. Teugels fungeren bij mij alleen maar als 'poging tot noodrem' (nog nooit nodig gehad), en om ff een ophouding te geven als we terug naar huis gaan omdat ze de neiging heeft wat enthousiast te worden.