Kleding waarin je minder zweet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Kleding waarin je minder zweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:55

Ja ja, ik heb nogal een "vervelend" probleem...
Als ik me een beetje inspan word ik zeiknat :o
M'n tshirt is nat, mn vest is nat, en mn jas ook....
Bij mijn normale dagritme(nu in de winter) ben ik iig 2 keer bezweet, nl. met het uitlaten van de hond, en het uitmesten bij de paarden.

Ik ben echt op zoek naar de goede kleding waarin ik (beter) droog blijf.
Ik vermoed zelf dat het probleem ook bij de jas ligt, maar watvoor jas moet ik dan zoeken :=
Vest +shirt zijn meestal 100%katoen, fleece is sowieso een drama...

Meer bokkers met dit probleem, en wat is hun oplossing?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:59

Misschien is een gore tex jas iets? Die ademen erg goed, laten zweet eruit en houden regen tegen.
En als je het snel warm zou hebben is een windstopper misschien ook wat, zelfde effect, maar dan is het zo'n dun jasje.
Dit soort jassen zijn verkrijgbaar bij outdoorzaken, bijv. Bever Zwerfsport.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:01

Ik heb dit probleem ook, maar heb het ondertussen wel opgegeven om te zoeken naar oplossingen. Ik zweet veel sneller dan de 'gemiddelde' mens (merk je bijvoorbeeld ook als je naar de sauna gaat. Waar het bij anderen 10minuten duurt voordat ze een beetje zweten, zweet ik binnen de minuut), hetgeen behoorlijk vervelend is, maar ook behoorlijk moeilijk te vermijden is.

Ik zorg altijd dat ik andere kleren aandoe als ik bv met de hond ga wandelen (of vroeger de stallen deed) zodat ik meteen daarna kan wisselen naar mijn 'gewone' outfit van de dag. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ben en we gaan trekken in de bergen zorg ik ook dat ik altijd extra t-shirt en extra truitje bijheb, zodat ik kan wisselen.

Verder lees ik wel eventjes mee.... ben benieuwd of er nuttige dingen uit de bus gaan komen.

siskeh

Re: Kleding waarin je minder zweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:03

@smaos: heb ik idd al aan zitten te denken :j
Ik heb nu een isoteck? jas van regatta, maar omdat het winter is kan ik die nu niet dragen :+

Ik had er "normaal" niet veel last van dat ik zoveel zweet, maar het laatste jaar wordt het echt erger.
In de zomer is het vaak een kwestie van minder kleding aandoen, maar in de winter vind ik dan weer niet verstandig :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:03

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:06

@moonsparkle: bedankt voor de link!
Dit gaat alleen met name om de oksels, dat is niet het belangrijkste probleem.(overigens gebruik ik daarvoor sinds kort ook DO2, omdat ik giga jeuk van mn normale deo begon te krijgen := )

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:07

Ik heb het altijd snel warm, dus ik heb op de fiets alleen een gore tex jas van The Norh Face aan, zonder binnenvoering, dus eigenlijk is dat dan een zomerjas/regenjas.
Daaronder heb ik gewoon mijn trui met een t-shirt aan. Ik zweet dan wel niet meer of extreem veel, maar als ik een echte winterjas met voering aantrek, dan kom ik met de fiets ook drijfnat aan. Daarvoor heb ik juist in de winter alleen maar een dun jasje, eenmaal aan het fietsen heb je het toch zo warm.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:09

Ik heb sinds twee jaar ook het probleem dat ik heel snel zweet (vooral bij de oksels) en vond dit altijd heel erg vervelend.. Het was namelijk niet alleen met paardrijden, maar ook gewoon als ik wat anders deed... :r
Nu heb ik Odorex, de 'spuit'versie en ik kan je zeggen. Dat spul werkt écht maar je moet het wel echt 1 keer in de 2/3 dagen opdoen anders word de huid geïrriteerd (en dat doet heel pijn :=). Bij mij werkt het echt heel goed, sinds ik dat heb, heb ik niet meer gezweet, ook niet met paardrijden (terwijl ik behoorlijk intensief train).
Ik had overigens wel alleen de oksels, dus ik weet niet of het werkt voor andere lichaamsdelen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:10

Probeer de shirtjes met 'climacool' eens (van adidas bv). Het is een beetje een eng spulletje, maar werkt super!

Ik vind het vooral met paardrijden zo vervelend dat het nat wordt (ook op je rug) en vervolgens heeeeel koud. Zo'n shirtje met 'climacool' zorgt ervoor dat het niet nat wordt of iig niet lang nat blijft. Werkt echt super en ik vind ze ook nog warmer dan een gewoon katoene shirtje!

Kortom, ideaal :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:12

Katoen is natuurlijk ook niet geschikt,daarin blijf je veel te lang 'nat'.
Zorg voor sportkleding,die drogen veel sneller dan katoen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:18

Lydia_ schreef:
Ik heb sinds twee jaar ook het probleem dat ik heel snel zweet (vooral bij de oksels) en vond dit altijd heel erg vervelend.. Het was namelijk niet alleen met paardrijden, maar ook gewoon als ik wat anders deed... :r
Nu heb ik Odorex, de 'spuit'versie en ik kan je zeggen. Dat spul werkt écht maar je moet het wel echt 1 keer in de 2/3 dagen opdoen anders word de huid geïrriteerd (en dat doet heel pijn :=). Bij mij werkt het echt heel goed, sinds ik dat heb, heb ik niet meer gezweet, ook niet met paardrijden (terwijl ik behoorlijk intensief train).
Ik had overigens wel alleen de oksels, dus ik weet niet of het werkt voor andere lichaamsdelen..

Dat spul gebruik ik ook. Alleen merk nu dat als ik het weer wil gebruiken, na 3 dagen ongeveer, dat dan de volgende dag mijn huid ontstoken is. Inderdaad, geen fijn gevoel. Ook niet charmant als je dan Zumba gaat doen en je oksels zijn knalrood...
Ik heb overigens ander spul. Weet niet meer hoe het heet, is blauw. Ik heb het ook heel erg op mijn rug, maar goed, daar kom ik niet bij om met dat spul te spuiten :')

Over de kleding. Vermijd polyester. Inderdaad die clima cool shirt, die luchten wel op, om het zo te noemen. En verder. Niet te dik aankleden? Laagjes aan doen. Als je het ook maar ietsje warm krijgt, jas uit. Dan nog warm? Trui uit. Zo gaat het bij mij meestal wel goed. En ja, gewoon accepteren dat je zweetplekken krijgt (ik vind het ook vies, maar tot nu toe is er weinig aan te doen...)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:22

Ik krijg het overigens amper warm :+ daarom is uittrekken ook niet te doen.
En de katoenen shirtjes trek ik thuis weer uit, want ik ga echt niet "nat" stilzitten, dan heb je het meteen koud :=
Maar ik zal eens naar die climacool shirts kijken!
Merk zelf dat de isoteck jas al helpt, maar nog niet genoeg vermoed ik...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:27

De climacool shirts van adidas zijn echt heel erg prettig. Je blijft vel droger. Ik gebruik ze nu een klein jaartje en geen andere shirtjes meer voor mij.

Joyciee050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:31

Dat ''zeiknat worden'' heb ik met mn cap gek genoeg :roll: ,
heb er van die maandverbandjes (of hoe je dat ook ooit mag noemen) gekregen
bij mijn cap toen ik heb kocht alleen ten 1e helpt het niet en ten 2e is het echt dood irritand..
met kleding ook, ik hoef echt géén jas aan te trekken of een een of ander dikke trui ofzo
ik zat laatst op mn paardje met training, en had gewoon een shirtje met drie-kwart mouw aan
(werd aangekeken alsof ik Pipo was :+ ...) alleen zat nog gewoon een partijtje te zweten, '
t word meestal dus wel een kletsboel ... *zucht*
kan ook moeilijk in een hempje op mn paard gaan zitten :Y)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:48

Als ik fiets zweet ik ook veel en na veel experimenteren met kledij kan ik aanraden :
1. Onderkleding uit 100 % Coolmax deze vezel neemt vocht op en transporteerd het naar buiten, op je huid blijft het droog en zo krijg je geen kou.
2. Tussenkledij uit een of meerdere lagen dikker of dunner fleese, afhankelijk van de temperatuur. Neemt vocht op en voert het verder naar buiten.
3. Bovenkledij als het regend : Goretex jas. Laat het zweet ontsnappen en de regen niet naar binnen.
Belangrijk is ook dat je je kledij aanpast aan de temperatuur en je graad van inspanning. Door verschillende, dunne lagen kledij over elkaar te dragen kan je lagen uit doen als je voelt dat het te warm wordt. Ideaal is dat je dit doen voor je echt gaat zweten zodat je voorkomt dat je nat wordt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:02

Ik vind de kleding van Anky super fijn, daar blijf ik droog onder zonder vieze plekken. :o Zelfs in de zomer.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:19

Iedereen met de adidas shirtjes(met climacool) hoe groot vallen die shirtjes?
Ik draag normaal een M/L, maar geen idee hoe deze shirtjes passen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:37

Adidas valt normaal. M is echt een M en L is echt L.
Shirtjes zijn aansluitend aan je lichaam.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:42

inderdaad echte sportshirts kopen, die zijn van andere stof gemaakt waarin je veel minder zweet en het droogt veel sneller op.

ik heb ook een paar shirtjes van anky en die bevallen mij echt super. zitten heerlijk, zweten nauwelijks en blijven mooi in de was

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:50

Hebben de ankyshirts een "bepaald" materiaal oid?
(heb nog nooit naar de anky-shirts gekeken nl. )

Ron1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:40

Maar waar is zulke kleding tekoop want op de site van perrysport staat het niet

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:41

siskeh schreef:
Hebben de ankyshirts een "bepaald" materiaal oid?
(heb nog nooit naar de anky-shirts gekeken nl. )

ja is ook een soort coolmax stof. is ook UV werend, insecten werend e.d.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:43

heb het even nagezocht:

"Cooldry is vochtregulerend, snel drogend, licht elastisch, verkoelend, UV-werend en anti-bacteriëel."

lovesdanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:40

Geen kleding? :+

Nee even serieus, misschien gewoon een witte/lichtgekleurde zomerrijbroek?
Met een shirtje en dunne bodywarmer erboven?

:)

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:41

andere jas kopen