Toestand @ De Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Toestand @ De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:34

Dit weekend hebben we met een stel vrienden een weekend geboekt om met de paardjes naar de Veluwe te gaan. Maar nu ligt er hier bij ons 10 cm sneeuw...
We zouden wel zeker naar de Veluwe gaan, maar is het de moeite om de paarden mee te nemen? Heeft het in de Veluwe ook zo hard gesneeuwd? Ik heb namelijk geen zin om 3 uur met de paarden te reizen om dan tot de conclusie te komen dat we 30 km te voet door sneeuw moeten... ijskoud en spekglad natuurlijk.
Dus laat ons iets weten! En zeker dan op vrijdag :D

Sim

Re: Toestand @ De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:36

De grond is kneiterhard, het sneeuwt weer en de sneeuw en ijstroep van januari is ook nog niet helemaal weg.
Welk deel van de Veluwe ga je naar toe?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:38

Ik zou niet gaan rijden met deze grond en dit weer met de paarden.

Het vriest in Nederland 's nachts toch een aantal graden en ook overdag komt het nauwelijks boven 0 uit. Daarbij komt er ook nog sneeuw aan de komende dagen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:43

Ik zou het er niet op wagen :) Je kan dan beter tot het voorjaar wachten.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:44

We gaan naar Nunspeet, recreatiepaard De Witte Wieven. Onze gidsen zijn vorige weekend al eens tot daar geweest en zij wisten idd te vertellen dat het hier en daar nog flink hard bevroren/sneeuw lag.
Alvast bedankt voor de info.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:46

Dat is hier in de buurt. Bespaar je de moeite om de paarden mee te nemen en te denken dat je lekkere ritten kunt maken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:51

Zou hier idd niet heen komen. In het bos is alles nog knetterhard en ligt er ook nog veel ijs/ sneeuw..
Ging zondag met de auto richting het bos, kijken of ik er met me paard heen kon. Geen doen. :n

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:04

Alles is wel geboekt, dus ik denk dat we er dan gewoon een uitje van maken, zonder paarden. Lekker de hond mee, wandelingtjes maken, warme choco drinken, uitrusten. Da's ook tof!
Even afwachten wat de organisatoren gaan doen, misschien annuleren ze alles wel hé.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:32

Er ligt hier nu nog weinig sneeuw, maar volgens de buienradar komt er nog wel wat aan. Ook hier (loenermark) nog veel ijs en oude sneeuw op de bospaden, ijsbaantjes van smeltwater en bevroren modder...
Lekker met de hond wandelen dus ;)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:41

Is dat dat weekend van de Twenter?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 12:43

@ Mirjam: haha inderdaad! Leuk weertje hé :( . Ga jij ook mee?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:47

Hmm, jammer maar ik zou het er niet op wagen om met de paarden dara te gaan rijden.

Grond is erg hard, en hele veradelijk. De gewone wegen strooien ze al bijna niet meer, dus ook een "blokje" om gaat niet lukken!

Hopelijk hebben jullie nog een leuk uitje zonder paarden :(:)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:13

Dana82 schreef:
@ Mirjam: haha inderdaad! Leuk weertje hé :( . Ga jij ook mee?

Ik ga niet mee, maar twee vriendinnen van mij, Julie en Anke, organiseren de rit en een derde vriendin, Katrien, gaat mee! Ze vroegen of ik ook mee wilde, maar ik had al wat anders. Hoewel dat met dit weer de vraag is of dat doorgaat... Met hoevelen zijn jullie?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:21

Ik woon zelf tegen nuspeet aan en zou het absoluut niet doen, maar ik lees al dat je zonder paard gaat, verstandig idee.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 09:48

@ Mirjam: die ken ik dus ook allemaal ;) . We zijn met 8 ruiters en dan de twee begeleiders... ik heb nog geen nieuws gehad maar ik ga niet met paard. Wel wat genant om af te zeggen (normaal zeg ik nooit af en nu al de tweede keer :o ), allé, het is te zeggen dat we zonder paarden komen. Maar ik hou mijn paarden graag in waarde en wil geen breuken riskeren.
Ik geraak voor de moment trouwens niet van de oprit met de trailer en ik denk dat ik alleen al een uur onderweg zou zijn om mijn paard 12 km verder op te halen. Héél héél erg jammer...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:36

Nou het is hier nu weer een drama, dankzij de sneeuwval. Denk dat we de maand februari ook al niet het bos in kunnen.

Verstandig dat je je paard niet meeneemt. Fijn weekend iig met de honden! :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:19

De organistoren gaan zeker met paard! Desnoods een voorzichtig ritje maken, ze begrepen wel waarom wij niet met paard komen. Tja, het zijn echte die-hards hoor (respect daarvoor). Maar wij nemen het zekere voor het onzekeren, onze paardjes blijven rustig thuis!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:22

Wonen die zelf op de Veluwe? In en rond Apeldoorn ligt momenteel een cm of 6 a 7 sneeuw. Op de bospaden ligt er overal nog ijs onder die hoeveelheid sneeuw, levensgevaarlijk en onverantwoord...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:38

@ Grobegni: neen, zij komen van rond Antwerpen. Dus eerst nog 2 uur (en langer) met de trailer rijden. Maar ja, dat moeten zij weten hé. Ze zijn oud en wijs genoeg en hebben ook ervaring genoeg.
Ik hoop voor hun natuurlijk dat ze hun ritjes kunnen doen, als het niet te doen is, zijn ze voor niets zover gereden.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:43

Ik woon nog maar net in epe, mijn ouders nog steeds in nunspeet, daar ligt zeker wel 6/7 cm sneeuw en het bos is haast niet begaanbaar met het paard! :)

Maar veel plezier op het weekendje weg! is wel leuke omgeving daar verder. De zandeplas is daar ook dichtbij :) Ook erg leuk voor honden!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:44

Dana, idd zelf weten! Jij in elk geval veel plezier met je hondjes en verstandig dat je je op deze manier op de hoogte stelt van de situatie ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:49

Grobegni schreef:
Dana, idd zelf weten! Jij in elk geval veel plezier met je hondjes en verstandig dat je je op deze manier op de hoogte stelt van de situatie ;)

Soms heb ik geniale invallen :D .

hijnebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:37

toestand hier is dramatisch, grond is al hard vanaf 2e week december, gisteren en vanmorgen weer sneeuw, spek glad
en absoluut geen paarden weer

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:29

Ben erg benieuwd hoe jullie weekend was Dana? Zelfs bij ons lag er gistermiddag weer opnieuw sneeuw, voldoende om gladheid te veroorzaken...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:39

Om met dit weer met een trailler te rijeen, ben je knettergek
ik zou het nooit risceren om een ritje te maken, alleen in noodgevallen
slim dat je je paard thuislaat