Trailer kijken, hulp gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Izie

Trailer kijken, hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 11:53

Hoihoi,

Wegens plotselinge verhuizing van mijn paard heb ik niet meer de beschikking over een trailer.
Nu ben ik aan het kijken voor een wat oudere trailer. Dat deze er wat minder mooi uitziet is bijzaak, als de bodem maar goed is.

Nu was ik van plan om bij deze te gaan kijken:

http://link.marktplaats.nl/315896558

Alleen kwam ik er net achter dat het bouwjaar 1979!! is.
Diegene heeft hem via inruil verkregen, dus voorgeschiedenis is niet bekend. Hij gaat straks de bodem nog een keer voor mij nakijken.

Wat vinden jullie?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:08

De trailer ziet er van buiten netjes uit in ieder geval. Het kan zijn dat de trailer binnen heeft gestaan, maar ook dat er een nieuwe verflaag op gezet is. Wij rijden zelf met een 1,5 paards Wesco uit 1983 rond, maar deze staat wel altijd binnen. Zolang er zorgvuldig mee omgegaan is en hij niet in weer en wind buiten heeft gestaan kan een oude trailer nog heel betrouwbaar zijn.

stefan3

Re: Trailer kijken, hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:14

Ik heb niet heel veel verstand van paardentrailers, maar het is ook belangrijk dat de rem installatie en de (torsie)vering nog goed werkt bij oudere trailers. Dat zijn denk ik wel 2 puntjes die je even goed moet bekijken. Van lang buiten stilstaan kan dit nog wel eens een beetje vast gaan zitten. In dat geval wordt het een erg oncomfortabel ritje voor je paard en jezelf.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:16

De trailer ziet er van buiten netjes uit. Ik vind trouwens wel dat ie donker is. Voor een paard is dat niet prettig. Ik weet natuurlijk niet of je paard makkelijk is met trailer laden.

En net zoals degene boven mij kan het zijn dat er een nieuwe verflaag op zit. Verder is er niks verrot ect. aan de wanden enzo?

Verder heb ik hier helemaal geen verstand van ...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:21

Volgens de verkoper is het houtwerk in goede staat. Na nadrukkelijk navragen van mij kijkt hij de trailer zometeen nog even goed na.
Ik vond ook dat hij er op de foto's erg netjes uitzag,had dan ook niet dit bouwjaar verwacht.

En het is idd jammerdat de wanden donker zijn..maar die zijn snel genoeg wit als me paard er niet in wil haha.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:27

Hou er ook rekening mee dat de binnenmaten van oudere trailers vaak kleiner zijn, dus als je een groot paard hebt wil dat nog wel eens te klein zijn (die fout heb ik toen gemaakt ;-) )
Tevens kan je er altijd een Bovag keuring op loslaten, maar dat kost wel weer wat natuurlijk

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:33

Keuren valt wel mee als je dat even bij de Witte Smid laat doen, die hebben namelijk (binnenkort!) weer gratis keuringsdagen op al hun locaties.

Ook die oude trailers hebben vaak een lampje, dus als je met het laden zorgt dat die brand is er vaak maar weinig aan de hand.

In onze Wesco gaat met gemak een fjord met veulen of een fjord met 2 shetlanders.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:35

Die Wesco van mij vond mijn paard te klein haha, maar wel een super trailer! maar we goed om te weten over die gratis keuringsdagen.
Staat dat ergens op een site?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:36

Het is geen groot paard, merrie van 162. Dus de maten zullen het probleem niet zijn.

Die tip van die keuringsdagen is wel een goeie. Ik woon in twente dus er zit er hier een mooi dichtbij. ff opzoeken wanneer dat is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:37

Nee dat moet prima passen!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:42

Ik ga morgen iig kijken. Moet dat bouwjaar misschien ook niet al te zwaar mee laten wegen als de trailer verder goed is.
Ben benieuwd

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:44

Voor trailers maakt bouwjaar op zich niet zoveel uit, zolang ze maar goed onderhouden zijn dan kunnen ze lang mee hoor!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:46

Nee is ook zo.. maar t klinkt zo ernstig haha :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:47

Dus 37 jaar klinkt ernstig?? Heb je mijn bouwjaar gezien hahaha :P

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:51

Ik zie dat er een rubberen mat/vloer? in ligt. Hou er even rekening mee dat wanneer daar vocht onder is gekomen dat dat heel erg snel rot. Ik zou deze trailer dan ook zeker van de onderkant goed bekijken, eventueel een schroevendraaier mee zodat je hier en daar in de bodem kan steken om te zien of het hout rot is, en de aansluiting van de wanden op de bodem zijn ook bekende rotplekken. Succes.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:51

op http://www.wittesmid.nl komen die dagen wel te staan. Ik denk dat ze nu ook al wel bekend zijn, maar ze zijn ontzettend snel vol. Even bellen is denk ik het meest verstandige.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:53

Laat de trailer vòòr je hem koopt op de brug zetten en de onderkant heel goed nakijken door iemand die er verstand van heeft. Vooral aan de randen en in de hoeken een priem in de bodem steken en zo checken of het daar niet verrot is. Onder die rubber mat kan heel veel ellende schuilen. Zèker als hij vastgeplakt is! De onderkant van de zijwanden zijn ook altijd plaatsen waar veel trailers die er nog goed uitzien verrot zijn.
Bij veel trailers schijnt het niet zo moeilijk te zijn om er een nieuwe bodem in te leggen, maar dan moet je eerst informeren wat dat gaat kosten.
Edit: Eva 1969, wij zijn het helemaal eens :D
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 09-02-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:55

vindt de trailer wel erg donker
mijn paard zou hier niet tegen kunnen misschien kun je verder kijken voor een trailer met ramen erin deze zijn ook vast goedkoop te verkrijgen

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 17:47

Silly1972 schreef:
Dus 37 jaar klinkt ernstig?? Heb je mijn bouwjaar gezien hahaha :P

Voor een trailer natuurlijk ;) haha

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 17:49

linda212 schreef:
vindt de trailer wel erg donker
mijn paard zou hier niet tegen kunnen misschien kun je verder kijken voor een trailer met ramen erin deze zijn ook vast goedkoop te verkrijgen

Ik denk dat de foto waarbij de klep dicht zit ook wel wat vertekend, is volgens mij ook 's avonds gemaakt. Maar dat zal ik morgen wel in het echt zien. Er zit een raam in, en ook verlichting. En zoals ik al zei, mocht mijn paard daar niet tegen kunnen zijn de wanden snel genoeg wit gemaakt.

De eigenaar heeft me vanmorgen teruggebeld en die verzekerd dat de bodem goed is... ben benieuwd.

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:34

kijk ook eventjes de 4 banden na of deze nog goed zijn en vraag of je er een proefritje mee kan maken zodat je zelf kan ervaren hoe de remmen b.v reageren en kijk de verlichting ook eventjes na.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:34

thnnx :) proefritje maken we zowiezo!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:02

eva1969 schreef:
Ik zie dat er een rubberen mat/vloer? in ligt. Hou er even rekening mee dat wanneer daar vocht onder is gekomen dat dat heel erg snel rot. Ik zou deze trailer dan ook zeker van de onderkant goed bekijken, eventueel een schroevendraaier mee zodat je hier en daar in de bodem kan steken om te zien of het hout rot is, en de aansluiting van de wanden op de bodem zijn ook bekende rotplekken. Succes.

Als je dat bij mijn trailer zou doen, stuurde ik je per ommegaande van het erf! Elke prik met een schroevendraaier is een beschadiging in de vloer en dus een hulp om nog sneller te rotten!
Beter is het om met de achterkant van diezelfde schroevendraaier op de bodem te kloppen. Je hoort vanzelf aan de verschillen in geluid of daar wat mis is. Klinkt de gehele vloer min of meer hetzelfde, dan is de vloer zeer waarschijnlijk geheel goed.
Wesco is een goed merk en indien de trailer daadwerkeijk zo goed is als ie eruit ziet, gaat ie nog jaren probleemloos mee. De leeftijd is relatief.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:10

Ik had inderdaad al ergens gelezen dat juist door prikken in de bodem je zwakke plekken maakt.
Ik neem een schroevendraaier(achterkant;)) mee en me vader haha.

ik zal laten weten of we hem mee hebben genomen!!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:47

ikke schreef:
Als je dat bij mijn trailer zou doen, stuurde ik je per ommegaande van het erf! Elke prik met een schroevendraaier is een beschadiging in de vloer en dus een hulp om nog sneller te rotten!
Beter is het om met de achterkant van diezelfde schroevendraaier op de bodem te kloppen. Je hoort vanzelf aan de verschillen in geluid of daar wat mis is. Klinkt de gehele vloer min of meer hetzelfde, dan is de vloer zeer waarschijnlijk geheel goed.
Wesco is een goed merk en indien de trailer daadwerkeijk zo goed is als ie eruit ziet, gaat ie nog jaren probleemloos mee. De leeftijd is relatief.

Dan zijn we het oneens :D Een goede harde houten bodem krijg je geen schroevendraaier in al had je het graag (Op de manier waarop ik het zou doen dan, met grof geweld lukt alles :+ ).