wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:35

ik had vanmiddag wedstrijd. zag wel dat 1 van de paarden hengst was maargoed lekker losgereden en mn proeven gereden. ik was daarna aan het uitstappen in de andere bak en daar liep die hengst dus ook. mijn paard moest plassen dus laat em zn gang gaan kan et moeilijk verbiede dat hij mag plassen.
het meisje met die hengst rijd last en dat beest ruikt dus de plas van mijn paard(heb een ruin) en kreeg behoorlijk last van zn hormonen. ook prima dus ik stap door. wordt ik vriendelijk verzocht door haar om de bak te verlaten omdat ze dus moeite met haar paard had.
heb om netjes te blijven de bak verlaten en om de hoek staan wachten tot ze klaar was met losijden en der proef(was nog geen 10 min) ze is klaar ik terug de bak in om mn paard toch verder uit te stappen(had geen trailer bij en wou wachten tot laatste 2 die na mij waren hadden gereden om meteen coupons mee te nemen en naar huis te kunnen) paard kreeg weer wat last van hormoontjes. ben toch blij dat ik in dat geval een ruin had maar wat nou als ik een (hengstige) merrie mee had genomen? had ik dan in het stalpad moeten losrijden omdat zei der paard niet onder controle kon houden?

nu komt het nog ik krijg nieteens een bedankje van die amazone. tis toch een kleine moeite dat ik omdat zei der hengst niet onder controle kon houden even netjes om het hoekje ga staan dat der paard die van mij niet ziet.
was er dus aardig klaar mee. zal nog eens een keertje vriendelijk doen op wedstrijd.

maargoed wat vinden jullie hier dus van?

(heb totaal niks tegen hengsten maar vind wel dat je ze onder controle moet hebben)

Charaz

Re: wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:39

Tja heel eerlijk, als ze dan perse met een hengst willen starten dan moet je hem maar leren rijden ook!
Ik vind het heel netjes dat je voor haar even de bak uit gegaan bent zodat ze lekker los kan rijden.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:40

Vind het een beetje onfatsoenlijk. Ze mag blij wezen dat je even om het hoekje ging staan. Een bedankje is toch niet zoveel moeite?
Vind ook als je je hengst niet onder controle hebt je beter thuis kunt blijven.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:42

ja je hebt van die mensen?????
Je hebt het goed gedaan hoor, dit zou mijn reactie ook zijn

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:42

Ik vind het heel heel netjes van jou, eigenlijk bijna te gek. Ze had je idd mogen bedanken!

En je komt voor mijn part met een ezel of een zorse, ookal is het een olifant mij een zorg, zolang je 'm maar ten alle tijde onder controle hebt.

Mootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:54

Wel lief van je dat je voor haar bent gaan wachten. Ik denk niet dat ik het had gedaan vooral als ze zo onaardig had gedaan. :o
Dan vind ik inderdaad ook dat je gewoon eerst maar moet leren je paard netjes te kunnen rijden voordat je op wedstrijd gaat.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 23:56

ja dit vind ik dus ook
haar vriend/man/groom stond ook nog tegen mn vader van ja hij krijgt er wel vaker last van maar hij is nog jong en willen hem zo lang mogelijk hengst houden enz. was toch blij toen ik dat hoorde dat ik mn merrie niet bijhad

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:00

ja als ze dan idd perse met hengst willen starten moeten ze hem wel onder controle houden, stel dat je idd een hengstige merrie bij je had, dan had dat voor jou nog behoorlijk gevaarlijk kunnen zijn als hij erop gesprongen zou zijn :s

heel aardig van je dat je om de hoek bent gaan wachten, dat had ik zeker niet gedaan met mn grote waffel ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:00

Ik heb het helaas al een paar keer andersom gehad. Dat ik met mn hengstje met ruitertje in een bak liep met losrijden en dat mensen hun hengstige merries niet onder controle hadden. Heel vervelend.

Ik denk niet dta ik in jou situatie de bak was uitgegaan. Vind het behoorlijk grof inderdaad dat jij gevraagd word te vertrekken terwijl zij degene is die haar paard niet onder controle heeft. Heel erg netjes van je dus.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:42

jaaa je komt welles van die mensen tegen en vooral in de dressuur zijn ze altijd wat zeurderiger.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:02

gewoon ronduit belachelijk ! Als ze dr hengst niet aankan op concour moet ze hem gewoon thuislaten. Je kan niet van andere verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan de gene die met de hengst rijdt. Ik vind het echt super netjes van jou, maar gewoon belachelijk van de gene die de hengst reed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:36

Belachelijke reactie om aan jou te vragen weg te gaan.

Ik start ook een hengst, en ik moet eerlijk zeggen: hij is superbraaf en in het begin heb ik er ook echt wel moeite mee gehad op vreemd terrein, zelfs al had ik van te voren geoefend. De wedstrijdsituatie kun je niet nabootsen, daarvoor kom je echt te weinig paarden tegen en elke situatie is er weer een op zich. Die ik rij gedraagt zich ondertussen keurig, maar het blijft een paard. Mijn ruin is ook niet altijd 100% onder controle, blijft een dier ;)

Maar ik zal nooit of te nimmer vragen aan iemand die ook losrijdt om anders te rijden. Niet ergens anders, geen bijzondere afstand houden, als ik er last van heb dan ga ik zelf, want het is aan mij om die bonk testosteron eronder te houden, zelfs al staat er een hengstige merrie voor zijn neus te piesen.

En dat leren controleren doe je niet door moeilijke situaties te vermijden, dat doe je door in te spelen op kleine reacties (mijn hengst mag veel minder dan de ruinen, ocherm :D )

(Nou moet ik wel zeggen: waar ik dan wel weer de schijt van krijg, op wat voor paard ik dan ook zit, is al die mensen die ook nog eens uitgebreid gaan uitstappen in de losrijbak, met rijden en losstappen vind ik het altijd wel weer druk genoeg qua ruiters :o Niet dat ik ze zal vragen om weg te gaan hoor, maar ik word er wel heel chagrijnig van als ik niet fatsoenlijk kan losrijden omdat er veel mensen aan het stappen zijn.)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:57

Jij bent meer dan netjes geweest...afhankelijk van de situatie had ik haar waarschijnlijk gezegt dat ze op kon waaien :o
Elk paard moet van alles leren en je moet elkaar ook zeker die kans gunnen,het ligt er ook geheel aan hoe het wordt gevraagt.
Ze heeft je niet bedankt dus ze zal het de normaalste zaak van de wereld vinden dat met voor haar aan de kant gaat.

Als je continu moeite hebt om je hengst onder controle te houden is het verstandiger om geen hengst meer te rijden ipv iedereen om je heen te verzoeken ruim baan te maken.

Heb ook wel eens een dekhengst gereden,liep ook langs een grote groep merries.Hij grinnekte wel een beetje en toonde zich meer maar bleef strak aan de hulpen.Zeer goed opgevoede hengst...hengsten goed opvoeden is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegt ;)

Maar nogmaals...je bent meer dan heel netjes geweest hoor :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 11:53

we reden op dat moment dus met zn 2en in de bak dus voor haar genoeg ruimte om verder los te rijden en voor mij om uit te stappen
geloof ook niet dat ik volgende keer nog zo vriendelijk ga zijn

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:04

Je bent gek dat je aan de kant bent gegaan...
Als zij een hengst wil rijden en ze mag dat, dan moet ze dat doen. Maar als ze hem niet onder controle kan houden, dan hoef jij niet weg te gaan maar zij... Ik heb niks tegen hengsten, vind het meestal fijne bokken om naar te kijken, maar ze moeten wel opgevoed zijn, en goed onder controle zijn tijdens het rijden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:24

ikke20 schreef:
we reden op dat moment dus met zn 2en in de bak dus voor haar genoeg ruimte om verder los te rijden en voor mij om uit te stappen

Met zijn tweeen?!! En dan gaat ze jou vragen om weg te gaan?!!
Ik denk eigenlijk dat ik dan gezegd had dat ze maar thuis moest blijven tot ze haar bok rondgestuurd kreeg :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:59

vind het heel netjes van je dat je zomaar weg bent gegaan. het kan een keer gebeuren dat als je een jonge hengst mee neemt dat ie anders reageerd als thuis. maar probeer aub met anderen ook rekening te houden, iedereen komt daar om lekker los te rijden dus dan moet je niet een ander weg sturen vind ik!
zo had ik gister ook nog iets, reed los in een klein binnebakje en er kwam zo n anky poedersuiker met bling bling laarzen alles erop en der aan, maar ik kon nergens los stappen want werd overal gereden,1e 2e 3e hoefslag dus stapte een stukje op de hoefslag (linksom) en dat kind was al een paar keer bijna tegen me aan gereden en toen stuurde ze haar paard echt op de mijne af zo van ga is weg! en toen zei ze, jeeeezus je stapt al een kwartier op de hoefslag ga is aan de kant joh! (was er nog geen 5 min maar ok)
dus waarop ik meteen antwoorde so dat kan je ook gewoon normaal vragen hoor, dan ga ik ook wel aan de kant b*tch het was eruit voordat ik het wist maar ze had het niet verwacht :+ even later laat ze iemand anders haar paard uitstappen en staat ze er zelf met haar armen over elkaar bij te kijken, grrr als ik ergens een hekel aan heb... dus ik was niet zo lief voor der haha

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:10

Tjee, wat asociaal van die amazone. Ik was denk ik ook de bak uitgegaan, maar meer omdat ik bang zou zijn dat er wat zou gebeuren. Als je een hengst wil rijden, moet je er mee om kunnen gaan. Anders moet je niet starten op wedstrijden tussen (hengstige) merries en ruinen. Vind het zeker onfatsoenlijk dat ze je niet even bedankt heeft. Maar helaas, dat soort mensen kom je overal tegen. Het hele verhaal is natuurlijk helemaal van de zotte als je bedenkt dat jullie met z'n 2-en aan het rijden waren in die bak. Jouw fatsoen en netheid siert je. Dat kun je van de andere persoon zeker niet zeggen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:39

ikke20 schreef:

jullie waren met zijn tweeen??
en dan heeft ze nog niet genoeg ruimte???
8)7 pfft het is wel fijn dat als je op een moeilijk springend paard aan het rijden bent en iemand houd even rekening met je maar een beetje rijervaring is wel een vereiste lijkt mij.....
hoe moet ze dat dan doen op grotere concouren? een bak reserveren? :Y)

xxnathjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:03

Ik vind dit echt belachelijk! Wat kan jij er nou aan doen dat zij haar paard niet onder controle heeft? als ze haar hengst niet goed onder controle kan houden moet ze er ook maar niet mee op wedstrijd gaan, en ze had je op zn minst kunnen bedanken!

Wel echt heel goed van je dat je gewoon de bak uit bent gegaan! ik moet eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk mn mond niet had kunnen houden op zo'n moment dus goed gedaan! :)

Steffie_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:12

vind het niet echt goed eerlijk gezegd, als je hem neit kunt houden dan moet je niet op concours gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:18

Aan de andere kant denk ik dat we allemaal weleens wat troubles met ons paard hebben gehad, en dan is het heel erg prettig als andere mensen zo vriendelijk willen zijn om eventjes ergens anders te wachten zodat je het op een correcte manier op kan lossen.

Steffie_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 01:37

dar ben ik het dan ook wel weer mee eens

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:01

Ik vind dat jij het echt super netjes hebt gedaan, maar dat zij wel een beetje raar is, hoor! Ze bedankt je niet eens!! Ik snap niet waarom ze een hengst heeft als ze hem niet eens aan kan..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 23:19

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant denk ik dat we allemaal weleens wat troubles met ons paard hebben gehad, en dan is het heel erg prettig als andere mensen zo vriendelijk willen zijn om eventjes ergens anders te wachten zodat je het op een correcte manier op kan lossen.

klopt ben het hier ook wel mee eens maarja ze had een ruimte van 38x20 waar ze het kon oplossen dus genoeg ruimte om mij heen om hem onder controle te krijgen als ik zie dat iemand 'ruzie'heeft met zn paard en aan de ene kant blijft ben ik niet de beroerste om aan de andere kant te blijven.
maar stel dat er kinders met hun pony's tussen hadden gereden? (het is een manege met veel kinders met eigenpaardjes of lease paardjes)

agh het is gelukkig goed afgelopen en hoop dat ze er eens goed overnadenkt.