Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je kan de zweep, als je die rechts hebt, met groeten even in je linkerhand pakken, groeten en hem daarna weer in je rechter hand nemen.Citaat:Groeten
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de teugels en eventueel de
zweep in de linkerhand. Deelnemers die een veiligheidscap of -helm dragen en
amazones brengen de rechterhand naar beneden achter het dijbeen en neigen het
hoofd. Ruiters die een hoed dragen nemen deze af met de rechterhand, om hem
vervolgens weer op te zetten. Indien er meerdere juryleden in functie zijn, dient
alleen de voorzitter van de jury (bij C gezeten) gegroet te worden. Hierna neemt de
deelnemer de teugels weer in beide handen.
talented schreef:Vind het overigens een beetje muggenzifterij. De combinaties daarvoor bij je roepen is helemaal onzin.

jury schreef:Tinusje schreef:oeps, ik groet ALTIJD met links!![]()
Wist niet eens dat het met rechts moet, wat erg
. Heb er overigens nog nooit commentaar op gehad en rij nu inmiddels Z1.
gelukkig mag je dan niet meer met zweep rijden vanaf het M
Ik zou er alleen maar nog meer van in de war raken haha
!
, ik neem aan dat we op dezelfde wedstrijd waren. Ik zei al tegen haar dat ik daar nog nooit van gehoord had, mij is altijd geleerd te groeten met de rechterhand dan en de zweep als je die rechts vasthoudt even met je linkerhand vasthouden tijdens de groet, en die zweep mag dan gewoon aan de rechterzijde van het paard blijven. Bij mijn tweede proef bij haar heb ik het gedaan zoals zei het wilde maar bij verdere wedstrijden doe ik het gewoon op mijn oude manier.
KarinvdM schreef:Tinusje schreef:Ik groet altijd met mijn teugels in de rechterhand en de linkerhand naar achteren. Blijkbaar let niemand er dus opIn ieder geval niet in de regio Gelderland.
Heel apart dat niemand dat opvalt. Ik zou dat wel opmerken.