welke leren laarzen(op maat)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

welke leren laarzen(op maat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:40

hoi bokkers

ik ben me aan het orienteren om over een tijdje leren laarzen te laten aanmeten,
nu twijfel ik nog erg over welk merk ed,type leer,lak of mat,enz
het liefst een zaak in noord holland

ervaringen welkom!

ik twijfel dus ook of ik de laarzen in lakleer wil,of gedeeltelijk.
blijft dit mooi?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:43

Ik zou voor Lipicalaarzen gaan, die kunnen helemaal aangepast worden aan je eigen smaak en zijn niet duur. Op www.lipica.nl kun je adressen vinden van dealers bij jouw in de buurt. Je moet er wel 11 mweken op wachten voordat ze klaar zijn, maar dan heb je ook wat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:44

Heb je al wel eens de standaard laarzen gepas?
Dan kun je een beetje voelen wat jij prettig vind.

Anoniem

Re: welke leren laarzen(op maat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:45

Lipica is super! de wachttijden zijn enorm lang. Maar de laarzen zijn het wachten waard :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:54

nou ik val vaak niet binnen de reguliere maten,ik heb vrij gespierde brede kuiten,maar ook korte onderbenen

lipica klinkt goed,jammer dat de wachttijd zo lang is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:56

De wacht tijd is idd erg lang. Maar verder is de service top! Ik had mijn laarzen aan laten meten en gekregen.Na 3 maanden intensiever paardrijden waren mijn kuiten dikker geworden ze hebben toen kosteloos mijn laarzen opgerekt. Erg netjes dus

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:58

Petrie laarzen! Ze kunnen helemaal op jouw maat gemaakt worden ;) Komen volgens mij iets extra kosten bij, maar dat is niet veel. Weet het niet helemaal zeker want ik viel (gelukkig) in de standaard-maat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:58

Snoevie schreef:
nou ik val vaak niet binnen de reguliere maten,ik heb vrij gespierde brede kuiten,maar ook korte onderbenen

Dat heb ik dus ook. Daarom dat als ik voor leren laarzen ga, het Lipica's worden. Ik ben al op zoek gegaan naar andere merken, maar nergens iets kunnen vinden dat pastte.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:59

maar je zou dus bv ook voor lakleer kunnen kiezen bij lipica,of van die ingelegde steentjes oid?dus echt helemaal naar je smaak?

ik zat ook nog met derby in mn hoofd

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:01

heey hallo
hier in de buurd is een vrouw die zelf ook in de dressuur rijd en die bezig is de laarzen te ontwerpen heel mooi en niet duur.
als je iets meer wil weten of meer informatie wil moet je of iemand anders even zeggen ok?

gr HENNIE

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:02

Snoevie schreef:
maar je zou dus bv ook voor lakleer kunnen kiezen bij lipica,of van die ingelegde steentjes oid?dus echt helemaal naar je smaak?

ik zat ook nog met derby in mn hoofd

Ja helemaal naar jouw smaak. Dus bijvoorbeeld lakleer,crocoleer en naast verschillende kleuren bruin en zwart kunnen ze ze ook leveren in de kleuren blauw en grijs.

En als je wilt kunnen ze er ook bijpassende sporenbandjes bij leveren en zelfs je innitialen kunnen ze er voor je opzetten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:07

HAR-->RUI

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 09:17

klinkt toch wel goed,lous,alleen echt balen dat de wachttijd zo lang is,maar tot nu toe vind ik ze wel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:27

in het lipica topic staan heel veel foto's en de prijzen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:30

Snoevie schreef:

Maar zo kun je wel alvast kijken wat je mooi vind en de voor en nadelen bespreken en later nog opzoeken. ;)

toen ik járen geleden mijn eerste leren laarzen ging kopen schrok ik van al die variaties _O- :')
Had mij beter moeten voorbereiden iig. Gelukkig ben ik wel vrij standaard als het om maten gaat :=
Laatst bijgewerkt door superwoman op 07-02-10 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 11:31

ja dat is ook weer waar.
ik moet nog wel even wachten met bestellen,omdat ik nog aan het afvallen ben,maar ik heb wel al in mijn hoofd wat ik wil :)

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:11

ik zou je Lipica niet aanraden, mijn vriend en ik hebben een half jaar geleden laarzen laten aanmeten.
Beide zijn we al terug geweest bij mijn vriend was de voetmaat te smal na oprekken heeft hij er nog steeds last van, hij heeft nu dus ook bij een ander laarzen op maart laten maken..
Die van mij zijn te breed bij de kuit en de rits is ook niet netjes ingezet.
op onze manege heeft een meisje ook daar laarzen op maat laten maken en die moet eerst een half uur rijden voordat ze stukje bij beetje haar laarzen dicht kan doen...
mijn tip is niet doen, ik rijd ondertussen ook weer met mijn oude laarzen rond,
dan zijn ze toch duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:15

ladydevil schreef:
ik zou je Lipica niet aanraden, mijn vriend en ik hebben een half jaar geleden laarzen laten aanmeten.
Beide zijn we al terug geweest bij mijn vriend was de voetmaat te smal na oprekken heeft hij er nog steeds last van, hij heeft nu dus ook bij een ander laarzen op maart laten maken..
Die van mij zijn te breed bij de kuit en de rits is ook niet netjes ingezet.
op onze manege heeft een meisje ook daar laarzen op maat laten maken en die moet eerst een half uur rijden voordat ze stukje bij beetje haar laarzen dicht kan doen...
mijn tip is niet doen, ik rijd ondertussen ook weer met mijn oude laarzen rond,
dan zijn ze toch duur

Ben je er mee terug geweest? Bij mij zat in het begin mijn voet ook niet helemaal lekker. En deze hebben ze netjes wat verbreed. Tot het goed was. En in het lipica topic heb ik ook nog niet vaak ontevrede mensen gezien.

Ammaretto1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:16

Ik ben gisteren naar Pegasus in Asperen gegaan en heb daar de Lipica Epsom besteld. Ik moet nu 12 weken wachten wat ik er zeker voor over heb maar stel dat je onderbeen in de tijd dat je moet wachten veranderd, Zouden ze de laars dan nog wel aan kunnen passen? :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 10:35

Volgens mij kan je nog wel zeker 2 weken bij de wachttijd optellen...

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:39

Ik heb Derby laarzen om maat laten maken.
De softjumper kun je helemaal naar je wensen laten maken. Lak, strass steentjes, alle kleuren enz.
Heb ze nu een paar maanden en zitten heerlijk!

Ammaretto1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:53

Snoevie schreef:
Volgens mij kan je nog wel zeker 2 weken bij de wachttijd optellen...

Hihi, Sorry, Dat was een typfoutje. Ik bedoelde ook 14 weken. :P

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:23

Citaat:
Ik moet nu 12 weken wachten wat ik er zeker voor over heb maar stel dat je onderbeen in de tijd dat je moet wachten veranderd, Zouden ze de laars dan nog wel aan kunnen passen?

Ze werken op datum, tot de tijd dat ze aan jouw datum beginnen kan je nog wijzigingen doorvoeren. Waar ze ongeveer zijn kan je in het Lipica topic volgen, die houden bij wie waarneer besteld heeft en wie ze al opgehaald heeft e.d. Linkje kan ik zo snel niet vinden.

Zelf heeel tevreden over Lipica, eerst had ik ze via van Huet, niet wetende dat het Lipica's waren (huismerk werd dus bij Lipica gemaakt), beetje aan de ruime kant (slecht opgemeten) maar goed van kwaliteit.
Nu zelf bij Lipica geweest in Raamsdonkveer en wachtend op Polo's met lak.

Verwacht bij Lipica zelf geen uitgebreide adviezen, het is geen winkel, wel vond ik ze buitengewoon vriendelijk en geduldig met al mn vragen en eisen ;p
Lakleer is het meest kwetsbaar voor krassen e.d en ook het moeilijkst bij te poetsen na beschadiging, bij gehele laklaars is het dan ook mogelijk om de "zijkant", dus wat tegen je paard aanzit, van gewoon leer te doen! Lakaccenten zoals de piping raad ik af bij trainingslaarzen, en bij een lakneus moet je geen paard hebben dat nogal eens op je voeten staat of een bakrand waar je nog wel eens tegenaan rijd.
Al heb ik ook overal lakaccenten op mn toekomstige laars, maar ik vind dat je ook gewoon moet kunnen rijden, en dat slijtage er nou eenmaal bij hoort, zeker voor die prijs!

kellyThanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:34

Duurt alleen wel lang bij lipica maar dan heb je ook wat!!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:36

Jeanine93 schreef:
Petrie laarzen! Ze kunnen helemaal op jouw maat gemaakt worden ;) Komen volgens mij iets extra kosten bij, maar dat is niet veel. Weet het niet helemaal zeker want ik viel (gelukkig) in de standaard-maat.

Daar zou ik dus niet aan beginnen. Heb al veel te vaak verhalen gehoord over op maat gemaakte Petries die gewoon niet passen.

Ik zou voor lipica gaan, heb er zelf ook 2 paar van :)