ik heb een probleempje met mijn lieve bijna 5 jarige merrie.
Ze loopt braaf de trailer in en uit (kan alleen laden) onderweg vraag ik me af of ik me paard heb meegenomen zo stil is het. Voor de stoplichten hoor je ook niks. Tot.. ze op vreemd terrein op de trailer moet wachten, ze schraapt zo fanatiek met haar voorbenen dat ze een been over de voorstang krijgt. Dit is me nu 3 keer gebeurd, gelukkig blijft ze rustig en kan ik de stang er uit draaien. Nu is het een fanatieke schraper ook op stal/poetsplaats. Als we op bekend terrein staan, geeft ze geen kik. Het is dus puur spanning en stress en ongeduld. Dat zal wel minder worden op den duur.. maar hoe kan ik voorkomen dat ze met een been over de stang komt.. het gaat een keer fout!
Het schrapen heeft ze altijd al gedaan, al vanaf veulen af aan ook tijdens het eten of in de paddock. Het is al wel minder geworden door heel conciquent te zijn maar ik denk niet dat ik het er helemaal uit ga krijgen.
We hebben de achterstang al naar voren verplaatst zodat ze minder ruimte heeft, het leek toen even goed te gaan maar helaas

Ook staat ze niet aan een te lang touw maar heeft wel voldoende bewegingsvrijheid.
Het is een super lenig paard, kan zich helemaal dubbel vouwen en ontzettend handig met haar benen.
Ik kreeg een keer het advies op een kleine rubberen mat onder de stang te hangen, op het moment dat het paard hier tegen aan trapt, komt deze terug.. helpt dit? Iemand ervaring mee?
Bedankt voor jullie tijd en voor het lezen.
Wie oh wie kan mij helpen en heeft de gouden tip?