Wie nog meer paard 24/7 buiten MET winterdeken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Wie nog meer paard 24/7 buiten MET winterdeken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:42

Ik ben sinds kort verhuisd naar een 24/7 stal met snachts overkapping om te schuilen.

Nu heeft mijn haflinger altijd goede dekens op, nu staat hij onder een dikkere Dominick en zal binnenkort onder de Horseware Amigo komen.
Tot nu toe ( 3 dagen ) gaat het prima maar ik vraag me toch af of dekens wel bestand zijn tegen zoveel regen constant?

Ik heb allemaal super dekens die nog nooit zijn doorgelekt, maar ik vraag me toch af of er meer mensen zijn die ook op deze manier hun paard houden en wel een deken dragen?

En welke dan, en heb je ook slechte ervaringen?

Ik ga het iedere avond controleren voor het geval dat maar het is nog totaal drukte om niks.
Maar nu regent het zoveel en zelf heb ik hier geen ervaring mee, met deken op en 24/7 buiten!

zodiacje

Re: Wie nog meer paard 24/7 buiten MET winterdeken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:45

Omdat ik hem heb verhuisd van een binnenstal naar overdag weidegang en s'nachts in een stal met groot luik heb ik de mijne toch maar een winterdeken opgedaan. De mijn viel alleen erg tegen, na een dagje doorregenen begon de deken door te lekken. Vooral bij de hals maar ook op zijn kont was het nat.
Aangezien ik geen zin had om een nieuwe deken te kopen heb ik zijn regendeken eroverheen gedaan. Hier staat hij best mee en hij blijft nu dus wel droog.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:56

Ok en wat heb je dan voor merk deken?

Ik besteed altijd behoorlijk wat geld aan goede dekens, de Dominick kost bijvoorbeel 160 euro ;) en die doet het gelukkig nog goed.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:59

eh, een blauwe?! :+
Weet ik even niet zeker. Volgens mij een Amigo turnout maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Hij was niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste.
Maar goed, het is nu wel opgelost, die regendeken had ik toch al ;)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:26

Ik heb mijn paard 24/7 buiten staan met een deken. Ik probeer ieder jaar weer zonder deken, maar helaas, de wintervacht komt niet.... -O-
Ik heb inmiddels voor het tweede seizoen een Amigo Turnout opliggen, paard is altijd droog onder de deken, schuift niet, blijft netjes liggen en is oersterk. hoeveel meneer ook rolt, speelt of wat dan ook.
Heb afgelopen week een klein scheurtje in de voering gerepareert, dat is alles. ook na vele malen wassen en opnieuw waterdicht maken, houdt hij nog steeds perfect droog +:)+

heb nog een goedkopere deken van HH (in de prachtige kleur paars :P ) om te wisselen als ik de ander laat wassen. Deze is een maand of 2 oud, maar begint inmiddels aardig uitelkaar te vallen. Droog houdt hij wel nog, maar regent wel wat in aan de hals, alhoewel niet zorgwekkend.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:27

BUCAS!

helemaal top!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:56

Marian0557 schreef:
BUCAS!

helemaal top!

Is ook niet altijd goed waterdicht hoor. Wij hebben meerdere modellen waarvan sommige goed zijn en andere weer zo lek als een zeef (o.a. een Power Turnout Full neck a € 330,-).

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:58

Ik zal inderdaad gewoon even checken. Voor hetzelfde geld is hij nog kurkdroog onder z'n jas en maak je je zorgen om niets.
Mijn ervaring is dat dekens die na een paar uur niet lekker ook na langere tijd droog zullen blijven. Dekens die lekken, doen dat eigenlijk ook al binnen een uur of 2.

En anders moet je hem vertellen dat hij na een uurtje in de regen een uurtje onder de overkapping moet gaan staan :D .

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:01

Die van mij staat ook 24/7 buiten met mogelijkheid om in stal te gaan staan. Hij staat regelmatig buiten en hij heeft een Rambo Quarterhorse, 200gr deken op. Super deken, echt 100% waterdicht en vanwege de amerikaanse bouw van mijn paard zit hij hem ook echt als gegoten.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:01

Ik heb een goedkoop deken op men shetlander liggen (première). Het houd goed droog tenzij het een hele dag of nacht regent. Heb een 2de deken gekocht om af te wisselen.
Als ik merk dat het deken aan de onderkant (aan de borst, of aan de staart) een beetje klammig/vochtig voelt, leg ik er de andere op. Het is niet zo dat ze dan op de vacht al nat is.
Ik ben er elke morgen en avond. Dus wissel als het nodig is.

Ik heb ook gekeken naar de betere merken maar die vond ik aan de prijzige kant

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:08

Die van mij lopen ook 24/7 buiten met schuilhok (waar ze nooit in staan)

Bucas!
Ik heb de smartex en de power turnout all in one.
De oudste is nu 11 jaar en begint nu op de billen wat te slijten, maar hij is nog steeds waterdicht.

Rambo! (dus echt rambo en niet de amigo)
Heb ik er 1 van en die doet het na 4 jaar ook nog steeds goed. Moet wel zeggen dat hij af en toe wat wil schuiven.

Beide dekens zijn echt 100% waterdicht!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:11

Leonieke schreef:
Marian0557 schreef:
BUCAS!

helemaal top!

Is ook niet altijd goed waterdicht hoor. Wij hebben meerdere modellen waarvan sommige goed zijn en andere weer zo lek als een zeef (o.a. een Power Turnout Full neck a € 330,-).

Heb je gelijk in, maar de Smartex lekt echt niet!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:29

hier ook 24/7 buiten. Ik heb sinds dit jaar alle oude dekens in de kelder gegooid en ben over gegaan op de Rhino dekens.

Afgelopen jaren had ik elke ker wel eentje die doorlekte. Heb al BR, HH, Amigo en Bucas gehad. De goedkopere merken zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven.

Nu is het vanaf gisterochtend al continu nat hier, en net lekte zelfs mijn regenbroek door (!) na 1,5 uur buiten, maar die dekens die zijn kurkdroog! Voor mij echt geen andere meer. Ze kosten wel wat, maar lekken echt niet door

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:31

b485 schreef:
Ik heb een goedkoop deken op men shetlander liggen (première). Het houd goed droog tenzij het een hele dag of nacht regent.

Ik heb ook gekeken naar de betere merken maar die vond ik aan de prijzige kant

Als het geen dag regen kan hebben, dan vind ik een deken dus echt niet goed waterdicht hoor

Betere merken zijn wel prijziger, maar je hebt dan zeker geen nat paard, en dat is me wel wat meer waard, fijn voor paard, en fijn voor mij, dan hoef ik 's nachts niet wakker te liggen omdat ik hoop dat de deken het houdt. Trouwens, als je 2 B-merken dekens koopt, of bv 2 van BR, kan je net zo goed 1 duurdere deken kopen. Mijn Rhino turnout medium was 140 euro ofzo

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:34

Mijn paarden staan 24 uur buiten onder een Bucas Smartex rain, een Bucas Highneck light en een Rambo Wug medium en een Amigo rain en alle vier de dekens doen het prima en lekken niet door.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:38

Mijn 2 paardjes staan beide onder een Rambo (de groene met rode bies) in de winter 24/7 buiten met grote inloopstal.
Gaat prima, dekens zijn weleens nat maar van binnen altijd droog!

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:44

Mijn haflinger staat 24/7 buiten zonder schuilstal maar met bomen langs de kant, ze heeft wel een 300 grams deken op van Harry horse deze bevalt mijn goed en ze is nooi nat onder de deken.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:37

Mijn pony staat nu ook sinds een week 24/7 buiten dit heeft hij nog 3 weken vol te houden.
Hij heeft namelijk droes en moet in quarantaine.
Hij heeft nu een weide met schuilstal en heeft in totaal 700 grams opliggen. (Hij is in November geschoren)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:39

Ja hoor dat kan best en anders gewoon zorgen dat je kunt wisselen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:45

ik heb een lamicell deken maar ze blijft keurig droog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:46

Die van mij heeft al de hele winter een merkloze (van piafferuitersport) opliggen en heb nog geen enkele keer last gehad van doorlekker ofzo. Hij staat ook 24/7 buiten :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:47

Mijn 3 heren staan ook de hele winter buiten met winterdekens op. BR en Bucas...Ik zweer bij beide. Ik check wel elke dag of de deken droog is en of ze het warm genoeg hebben onder de deken

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:48

Rambo Duo deken, nog geen problemen mee gehad. Altijd droog eronder.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 08:56

Kijk dat klinkt goed!

Wodan was uiteraard gewoon kurkdroog onder Dominick gisteren ;) helaas wel een klein winkelhaaje maar dat kan ik vanmiddag repareren als hij droog is.
Geen zorgen voor nodig dus.

@Romytjuh, dat klinkt toch wel ernstig, heel veel sterkte!

Straks word het dus de horseware amigo, maar die durf ik nu nog niet te wisselen omdat die toch 100 gram lichter is en hij pas sinds 3 dagen zo buiten staat wacht ik daar dus nog maar even mee ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 08:58

Als ik een winkelhaakje heb repareer ik de deken en smeer dat in met vaseline of uierzalf, zo gaat daar ook geen water door.