Ik heb een hele lieve, speelse haflinger. Maar hij heeft een beetje een rare gewoonte en ook wel een irritante gewoonte. Hij staat in een stal waar een voerbak op de grond staat. Dit is echt een voerbak van 40/50 kilo. Ik weet eigenlijk niet wat voor materiaal het is maar het ziet er uit alsof het een halve pijp met een dia meter van 40 cm is geweest en ze daar wat met beton omheen gemaakt hebben zodat hij recht kan blijven staan. Het ding weegt LOEI zwaar. Maar iedere keer als ik bij Pino de stal in kom staat die voerbak weer in het midden van zijn stal. Eerst kon ik er nog wel om lachen omdat hij je dan trots aankijkt dat hij dat gedaan heeft maar nu irriteer ik me er echt aan omdat hij het blijft doen en ik blijf me vertillen aan het terug zetten van dat ding. Ik heb hem er een keer op betrapt en heb toen niets gedaan maar hij doet het dus met zijn voorbeen. Dan gaat ie er mee spelen.
Heeft er iemand een idee wat ik hiermee kan doen dat hij die bak WEL laat liggen?
Ze staat natuurlijk wel meer binnen nou vanwege het weer maar hij doet het ook wanneer ze veel buiten staan.
Het zal misschien met verveling te maken hebben? Ik heb een jolly bal in zijn stal gehangen maar nou heeft hij zijn stal, tijdens het spelen met die bal, 10 cm naar voren gedouwt!!
Zo een voerbak die je in de stal kan hangen schiet niet op want die pakt hij tussen zijn tanden en die gooit hij in zijn stal. Hij is echt van het kapot maken en mee spelen maar hij heeft niet in de gaten dat het ondertussen niet grappig meer is.
Ik heb ook niet het idee dat als ik meer of minder rij, longeer of wat dan ook dat het dan minder wordt.
Heeft iemand een idee (of ook ervaring) waarom hij dit doet en wat ik zou kunnen doen?
Misschien dat ik er een keer een foto van kan maken maar die voerbak kan je denk ik niet zelf vast maken.