Bevroren bak hoe verder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Bevroren bak hoe verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 17:16

Het vriest al heel lang hier in ons kikkerlandje
Daardoor heb ik al heel lang niet kunnen rijden
3 maanden ofzow (maar dat komt ook omdat ik op krukken heb gelopen ziek ben geweest en gebroken/scheurtje in een van me ribben heb gehad)
Maar verder heb ik dus helemaal niet meer kunnen rijden
En zo als het eruit ziet blijft het ook wel door vriezen
Heeft een van jullie tips om toch nog te kunnen rijden?
Ik heb me startkaart binnen maar heb dus nog steeds niet kunnen starten......
Buitenrijden is ook geen optie aangezien ik d'r nog maar een halfjaar rij en nog nooit naar buiten ben geweest

EllyC

Re: Bevroren bak hoe verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:17

de pony rijden we steeds op het gras, maar dan geen ijzers en met voldoende sneeuw gaat dat goed.
met het paard gaan we naar een binnenbak

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 17:18

Oh nog even heb geen binnenbak tot beschikking

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:19

ik ga vaak met mijn paard te wandelen en wat buitenritjes doen. ik ga ongeveer 1x in de week naar een binnenbak die we dan voor een uurtje ong afhuren.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:20

is er geen mogelijkheid om zout in je bak te strooien? dan hou je hem makkelijker los, zeker de bovenkant. Nu het toch dooit zou je dat meteen moeten doen voor de vorst er weer is. Je moet wel goed de hoeven van je paard daarna afspuiten ivm het zout omdat dat de hoeven kan aantastten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 17:25

Oke
Ga er trouwens denk ik vrijdag weer na toe

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:19

ik weet niet veel te doen , ik rijd ook al een tijd niet meer.
ben het echt spuugzat die ** sneeuw en vorst.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:37

priscillahip schreef:
ik weet niet veel te doen , ik rijd ook al een tijd niet meer.
ben het echt spuugzat die ** sneeuw en vorst.

Dan ben je niet de enigste hoor!
Ik heb ook al een tijd niet meer gereden, heb ook alleen een buitenbak tot m`n beschikking.
Buitenrijden zou wel kunnen maar wil liever niet alleen op pad gaan.
Dus ook ik krijg een beetje afkickverschijselen haha :D

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:39

Ik heb al een heletijd vakantie en me vz paard en pony ook, kan zo niets beginnen met die vorst en sneeuw!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:54

De mijne heeft nu 4 weken stilgestaan door de vries, 2 keer twee weken met 1 weekje tussen. Het steekt ook aardig tegen ja! Vanmorgen was de bak nog hard, dus na het werk terug gegaan, zat ik om half negen er eindelijk op...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:56

Voor de ene heb ik gelukkig een binnenbak en de andere staat jammer genoeg stil..
Wel een inloopstal ;)
Baal er goed van...Hoop niet dat we dit elk jaar gaan krijgen anders ga ik verhuizen :+

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:22

Wij hebben met de vorst zout gestrooid. Dat werkt echt heel erg goed.
Wat er ook voor zorgt dat je bak sneller ontdooit, als het een beetje warmer is. Zorg dat de baan sneeuw vrij is. Wij maken dan een grote 8 in de baan. Brede hoefslagen van een meter of 3, met de sneeuw nog in het midden. Je kunt dan iig wel wat rijden. De sneeuw en ijs zijn dan van het zand af, en met het minste beetje zon ontdooit de boven laag en wordt het zand niet zo nat.

Het is een klote klus, maar je krijgt er wel wat voor terug. Ik heb de hele vorst periode kunnen rijden.

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:43

kun je niet bij een manege in de buurt de binnenbak gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:45

Als 'ie al 3 maanden stilstaat, maakt het dan écht nog veel uit als daar nog 2 weken ofzo bij komen? Die vorst zal toch niet tot in juni blijven mag ik hopen :D

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:07

wij hebben gelukkig twee binnenbakken maar zijn inmiddels wel heel zwaar doordat daar nu zoveel gereden word
onze buitenbak is ook nog wel fijn maar met deze wind en regen ga ik daar ook niet rijden haha :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:08

-> SV

Brittiikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:21

Wow,
dat is al heel lang..
ga elke dag gewoon naar de manege ?
dat doen wij ook

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:23

ik zou als ik de mogelijkheid hebben naar een lokatie toegaan,een bak ergens huren.
Als dat om wat voor reden niet kan zal je s winters dit moeten accepteren,wel balen en niet handig als je je paard in vorm voor de wedstrijden wilt houden.
Succes

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:03

Wij kunnen gelukkig al weer 2 dagen in onze bak rijden:D onze buren nog niet.. dit komt mede doordat wij voor het friezen op de bak gesleept hadden en de sneeuw weg geschoven. toen het ging regenen ook direkt slepen en een gleufje naar de sloot. de bak is nu drook en vlak en zacht:d

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:08

Bak bij ons is momenteel weer berijdbaar. Zijn paarden nu aan het longeren en/of rijden. Verder lag het ook allemaal daarvoor stil door de sneeuw en vorst. Gelukkig konden ze wel bijna alle dagen op de wei.
Denk dat het, als je geen andere mogelijkheden van binnenbak oid hebt, het een kwestie is van neerleggen bij de situatie en hopen op snelle intrede van het voorjaar.
Mijn dochter had ook haar paard, na lange vakantie wegens haar zwangerschap (al vanaf haar 10de week of zo niet meer kunnen rijden vanwege haar bekken en kleine is in september geboren), weer willen oppakken ivm wedstrijden. Hem al laten scheren, maar ook hier werd door de barre winter roet in het eten gegooid. Paard heeft dus ook een flink lange vakantie achter de rug. Het is helaas niet anders. Maar lente komt gelukkig elke dag een dag dichterbij ;)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:29

soofenflo schreef:
Wij hebben met de vorst zout gestrooid. Dat werkt echt heel erg goed.
Wat er ook voor zorgt dat je bak sneller ontdooit, als het een beetje warmer is. Zorg dat de baan sneeuw vrij is. Wij maken dan een grote 8 in de baan. Brede hoefslagen van een meter of 3, met de sneeuw nog in het midden. Je kunt dan iig wel wat rijden. De sneeuw en ijs zijn dan van het zand af, en met het minste beetje zon ontdooit de boven laag en wordt het zand niet zo nat.

Het is een klote klus, maar je krijgt er wel wat voor terug. Ik heb de hele vorst periode kunnen rijden.

Snap je :j ! Bij ons zijn ze zo begonnen met een longeercirkel (in 1e vorstperiode)en nu hebben we (tijdens de 2e vorstperiode) een hoefslag, van hand veranderen en grote volte. Prima te doen! Kan het iedereen met buitenbak aanraden! Want idd ookal is het even werk, je kan wel gewoon rijden *\o/* !

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:38

ik haal idd ook de sneeuw weg, dan hark ik de bovenlaag ietsje los en strooi zout, op het moment ben ik erg zuinig met het zout dus strooi vrijwel niet. de bak is vlak, het klinkt wel alsof je op het beton rijd (klik klak haha) maar het is wel vlak. hoe slecht het voor de benen is weet ik niet, maar ze worden er wel sterk op de benen van is mijn mening. de demping is natuurlijk wel minder, maar ze wennen er ook wel aan. beter iets dan niets, ik ga ook als het half kan paar x naar een binnenbak. maar zo opgelost in mn buitenbak kan het ook. is jullie ondergrond dan ook gewoon hard zeg maar? bij mij is 1 a 2 cm los.

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:17

Ik wordt ook helemaal tureluurs van die vorst en sneeuw....ik probeer zoveel mogelijk met hem te wandelen...

En de longeercircel en stapmolen zijn bij ons gelukkig nog wel redelijk te doen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:42

Mijn paard reageert erg gevoelig op harde ondergrond, dus ook op vlakke grond gaat het feestje niet door, niet rijden dan maar.

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:42

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik zou er wel voor zorgen dat als we nog is zo'n winter krijgen dat je paard/pony elke dag zijn benen kan strekken. Ik zou hem zo ie zo niet 3 maanden op stal laten staan.