Bit, Hoefslag, Horsimo....???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Bit, Hoefslag, Horsimo....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 21:04

Ik wil een abbo op een paardenblad, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel: Bit, Hoefslag, Horsimo, Penny :P , En ik zal er nog wel een paar vergeten.
Wat is nou een echt goed blad, dat je zegt: ik heb er wat aan.
De nieuwste info over verzorging, technieken, harnachement, leuke weetjes en evt agenda van evenementen.
En welk blad heeft een leuke welkomst-actie?

Om te bepalen of een blad bij me past wat info over mij:

Ik ben een recreatief ruiter van 36 jaar. Heb sinds 8 a 9 maanden een eigen paard (Fries) waar ik van alles mee doe: Dressuur rijden, Grondwerk, Longeren, Dubbele longe ben ik van plan, Lange Teugel, ClickerTraining en Vrijheidsdressuur. Miss ooit voor de kar beleren maar nu nog niet. Heb 2 kids van 5 en 8 die ook op hem rijden (aan de longe).

Dus barst maar los over jouw favoriete blad of juist de absolute Neem Hier Geen Abbo op adviezen...

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:09

Ik kan je biet echt advies geven aangezien ik geen van de bladen heb, maar er loopt een topic over het opzeggen van abbonementen van horsimo waar er niet heel positief over het blad wordt gepraat.
Verder is het misschien handig om de zoekfunctie eens te gebruiken ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 21:12

aurae_ schreef:
Ik kan je biet echt advies geven aangezien ik geen van de bladen heb, maar er loopt een topic over het opzeggen van abbonementen van horsimo waar er niet heel positief over het blad wordt gepraat.
Verder is het misschien handig om de zoekfunctie eens te gebruiken ;)

Heb ik gedaan maar kom er zo niet echt achter welk blad nou bij MIJ past.

Dat van die Horsimo zal ik eens opzoeken dan.

Thats_Me

Re: Bit, Hoefslag, Horsimo....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:14

Ik vind het Ros wel erg leuk :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:15

Ik lees de Paardensport, die krijg je als je een startkaart hebt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:17

Ik heb zowel de Bit als de Horsimo.
Bit is een stuk duurder, maar qua artikelen vind ik het wel interessanter. Horsimo is wel informatief, maar vrij basic met dingen. Leuk om te lezen en soms wel leerzaam. Maar ik vind de Bit leuker :j

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:54

Bit staat heel veel recklame in, is prijzig, maar ik denk dat het wel leuk vindt zo te horen.

Over de Horsimo heb ik weinig goeds gehoord... heb er zelf in gestaan, een gratis nummer gekregen (ook geen verzendkosten :+ ) maar inhoudelijk vond ik er weinig aan.

De hoefslag ben ik niet heel bekend mee, maar dit is wel het meest informatieve blad van de 3 denk ik.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:57

Ik heb de Ros en Horsimo. Ros is een dik en leuk tijdschrift voor de recreatieruiter!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:59

Ik vind Ros indd wel erg leuk! Is erg dik en er staan de nieuwste items in en veel informatie! :j

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:07

Ik ben lid van de Hoefslag. Het is een leuk blad met veel nieuws en interessante info. Ik vind Bit ook erg leuk, maar om nou 2 abbo's te hebben vind ik wat duur en Bit is over het algemeen erg prijzig.
Ros heb ik ook. Erg leuk blad, maar die verschijnt maar een paar keer per jaar. Ook krijg ik de PaardenSport, wat een ook zeer informatief en leuk blad is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:39

Ik zou zeggen 'Bit' voor jou, al vind ik van de Bit wel dat er vaak dezelfde soort onderwerpen terug komen. Maar wel van alles wat.

Hoefslag leuk maar vooral als je in de sport zit, veel sportuitslagen etc.
Ros ken ik niet.
Horsimo is (vind ik) een flutblad !

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:04

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:29

Ik ben lid van Bit. Staan veel afwisselende dingen in. Zoals IngridM aangeeft komen zelfde onderwerpen wel eens weer terug.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:31

ik heb horsimo en paard en sport beide leuk!

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:32

Ik heb de hoefslag en ik vind het erg leuk, maar ik zit zegmaar wel in een hele andere 'categorie' dan jij. Ik ben nl 16, heb geen eigen paard enz. Maar het is wel een interessant blad.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:37

Ik ben lid van Hoefslag, Paardensport, paardenkrant en mensport :o
Hoefslag vind ik de leukste, al is het vaak wel gericht naar mijn mening op de fanitieke (wedstrijd)ruiters.
Paardensport vind ik niets aan, staat weinig nuttigs in maar ik krijg m omdat ik een startkaart heb
paardenkrant staat eigelijk bijna alleen maar nieuws in dus lijkt me voor jou niet zo'n leuk blad.
en de Mensport is echt voor het aangespannen rijden, ik vind het niet zo'n fantastisch blad maarja mn vader vind het leuk :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:54

Dat is een inkoppertje natuurlijk: de VrijRuiter!! http://www.nvvr.info Heb je niet alleen elke twee maanden een leuk blad in de bus maar kun je ook nog eens meedoen aan alle evenementen!
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 02-02-10 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overbodige quote verwijderd

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:14

inderdaad, de VrijRuiter is het beste voor jou denk ik.
Horsimo is een ramp; ook qua info vaak achterhaald en zeer oppervlakkig.
Bit is niet meer wat het was; erg duur en veel reclame en uit verveling weten ze niets meer te schrijven, vandaar herhalingen.
Hoefslag is ook niet meer wat het was; meer gericht op de wedstrijdsport.
Ros is voor recreatie rijders ook leuk, maar ik denk dat VrijRuiter beter is.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:19

ik ben nergens lid van
maar heb laatst een hele stapel van de bit gekregen van mijn buurvrouw, vind ze leuk om te lezen!
tot nu toe heb ik eigenlijk alles gelezen, er zijn eigenlijk weinig artikelen die ik niet leuk vond..
ik ben net als jij een recreatieruiter, alleen een paar jaartjes jonger ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:23

Ik heb ook wel eens over 'de vrijruiter' gehoord? Over de recreatieve ruiter met zowel VD als recreatie dus... moet ik even googlen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:24

ikke schreef:
Zilfstar schreef:
Ik wil een abbo op een paardenblad, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel: Bit, Hoefslag, Horsimo, Penny :P , En ik zal er nog wel een paar vergeten.
Wat is nou een echt goed blad, dat je zegt: ik heb er wat aan.
De nieuwste info over verzorging, technieken, harnachement, leuke weetjes en evt agenda van evenementen.
En welk blad heeft een leuke welkomst-actie?

Om te bepalen of een blad bij me past wat info over mij:

Ik ben een recreatief ruiter van 36 jaar. Heb sinds 8 a 9 maanden een eigen paard (Fries) waar ik van alles mee doe: Dressuur rijden, Grondwerk, Longeren, Dubbele longe ben ik van plan, Lange Teugel, ClickerTraining en Vrijheidsdressuur. Miss ooit voor de kar beleren maar nu nog niet. Heb 2 kids van 5 en 8 die ook op hem rijden (aan de longe).

Dus barst maar los over jouw favoriete blad of juist de absolute Neem Hier Geen Abbo op adviezen...

Dat is een inkoppertje natuurlijk: de VrijRuiter!! http://www.nvvr.info Heb je niet alleen elke twee maanden een leuk blad in de bus maar kun je ook nog eens meedoen aan alle evenementen!

Ik wilde het net zeggen :-)

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:18

Nou..dat nou NIEMAND de Penny noemt !!??? Die laat toch wel alle hippische tijdschriften achter zich qua educatie, informatie, entertainment.....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:35

Iedereen dank voor de info voor zover! Er komen bladen voorbij die ik niet eens ken haha! De VrijRuiter klinkt erg interessant, heb meteen op hun website gekeken en is qua prijs ook erg goed. Vooral omdat je dus minder kwijt bent (stukken minder zelfs) dan voor een jaar Hoefslag en je niet alleen een blad krijgt maar dus lid bent ergens van. Nu ben ik nog niet zo dat ik met mijn paard de hort op wil, maar het idee dat er dingen georganiseerd worden spreekt mij wel aan.

Meer tips en ervaringen blijven welkom.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:44

iik ben lid geweest van de hoefslag,maar ik vond het niet zo. het is echt een blad gericht op wedstrijdruiters en dan voornamelijk spring en dressuur. met veel uitslagen en verslagen van concoursen. voor mij als recreatieruiter niet zo intressant.
bit vind ik wel een leuk blad, staan vaak leuke artikellen in is alleen wel wat prijzig.
en verder moet ik bekennen dat ik nog steeds wel eens de penny lees, als ik moet wachten bij de snackbar bv, en voor de entertainment is die wel leuk, maar informatief... niet echt :P maar lees wel met plezier alle stripjes en verhalen, hehe :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:47

Vrijruiter wilde ik ook al noemen :j

Ros heb ik ook een tijdje gehad, maar vond ik ook erg oppervlakkig.