Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judje schreef:Als het paard er eerder nooit zo op gereageerd heeft, zou ik het lichamelijk na laten kijken. Ook bij een boos paard!
Paarden zijn wat dat betreft helaas eeuwige kinderen, die niet even kunnen zeggen wat ze mankeert. Vaak is boos worden om dit soort dingen een teken van ongenoegen. Dit kan bijv. veroorzaakt worden door pijn in het maag- en/of darmstelsel, maar het kan ook zijn dat ze de merrie met een slechtpassend zadel hebben aangereden en ze dus een slechte herinnering heeft aan de singel (na aansingelen gaan ze rijden en dan dus meer druk op de rug, dus meer pijn).
Ik zou het paard eerst lichamelijk laten nakijken alvorens te kijken wat je met haar gedrag aanmoet.
Mocht het niet lichamelijk zijn, zou ik haar vastzetten met aansingelen, zodat ze wel kan klieren, maar jou niet kan bijten. Imo helpt het namelijk het beste door het gedrag te negeren en haar te belonen als ze braaf is.
sandra8 schreef:Het zadel past goed maar ben nog wat vergeten de laatste keer dat ik heb gereden ging ze er met opstappen vandoor toen ben ik gevallen en m'n enkelbanden gescheurd toevallig was er iemand bij ik ben er toen evengoed weer opgestapt fff gereden weer op en afgestapt toen ging het goed daarna is het weer zo slecht geworden en konden we niet meer in de bak.
Dus helaas nadat ik ben gevallen niet meer er op gezeten.