Nieuwe rijbroek met of zonder kunstleder zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Nieuwe rijbroek met of zonder kunstleder zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:39

Hooi :+

Ik ga dus binnekort een nieuwe rijbroek halen, en nu vroeg ik me dus af, kan ik beter met leren zitvlak, zonder of alleen bij je knieen?
Ik loop er meestal wel de hele dag in rond, en moet 15/20 minuten fietsen, ze zeggen dat het leer stugger is. :o
Het lijkt me wel handig met doorzitten etc. :P
Maar ik ben dus ook bang, dan als ik eenmaal met leer gewend ben, ik niet meer zonder kan rijden. :+

Advies? :Y)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-01-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Moonlight17

Re: Nieuwe rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:46

ik heb er een met leer en een zonder.
ik loop er ook een hele dag in rond en fiets ook, ma merk het verschil amper.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:55

Met of zonder leer is heel persoonlijk. Sommige mensen willen niet anders terwijl een ander en absoluut niet mee kan rijden.

Persoonlijk ben ik er weg van en zou niet zonder willen.

De betere merken zijn erg mooi soepel en zullen dus geen belemmeringen geven in beweging, dus ook niet met fietsen (je moet er immers ook mee kunnen rijden). Pasvorm van de broek is hierbij minstens zo belangrijk, even als het materiaal van de rest van de broek.

Succes met kiezen ;) .

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:59

ik merk altijd dat je altijd de broek moet inzitten. vaak is die in het begin nog een beetje stug maar als die warm wordt gaat die helemaal naar je vormen en zit het super lekker. ik ben net weer overgestapt naar zonder maar merk wel dat het zonder een stukje gladder is. verder gaan ze vaak wat langer mee. teminste dat is mijn eigen ervaring.

Joyeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:01

Ik zou er dan eentje nemen met een lederen zitvlak, ik heb dat ook en het werkt echt veel beter tegen slijtage dan gewoon stof..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:02

Oke bedankt! :D
Iemand ook ervaringen met alleen de kniestukken van leer?

douglas12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:27

ik heb met kunst\nep leer!!

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:15

Ik heb altijd zonder gehad , maar sinds een jaar heb ik er 2 met lederen zitvlak en de ene zit geweldig en de ander doe ik enkel aan als ik de stal ga doen en zeker niet voor te rijden , omdat het een heel laag kruis is en je het gevoel hebt dat je je benen niet open krijgt en dat is dus zeer ambetant om rijden.Dus het is hangt ook van het model af.

DukodribJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:15

Hoi,

Ik rij zelf al jaren met een RTS rijbroek en deze is van een soort kunstleder en die kan ik de hele dag in de stal dragen, deze blijft soepel en is zeer aangenaam aan de huid. Voordeel van deze broek is ook dat je hem vaak kunt wassen en zelfs in de droger kunt doen. Een echte aanrader. Ook zeer vast in het zadel. Prijs voor deze broek is uitermate gunstig.
De standaard rijbroek kost rond de 100 euro.
Gekocht bij www.rts-shop.de ( voorheen rts-sportline.de )

groetjes

Nicolet

nienkexD

Re: Nieuwe rijbroek met of zonder kunstleder zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:21

Hoi,

Ik heb zelf 5broeken waarvan 1 met een leren zitvlak, ik ben zelf zo'n dunne spriet en vind het wel fijn met doorzitten en aan mijn knieen, om in te lopen vind ik een leren zitvlak niet fijn, dus ik heb of lichtlerenzitvlak of alleen leer op de knieen, er zijn ook wel broeken verkrijgbaar met het zitvlak gewoon een dikkere stof maar geen leer.

Succes ermee en in de winkel zeker passen !!

Groeten Nienke

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:57

ik heb alleen maar zonder, met leer kan ik echt niet rijden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:02

Ik heb alleen maar leer liggen in de kasten, vaak is het zoals je er eenmaal aan begint, wil je niet meer zonder :D
Wat draagtijd betreft maakt het niets uit, ik loop op zaterdag ook de hele dag in mijn rijbroek :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:22

En het is niet zo dat als je eenmaal gewent bent, helemaal niet meer zonder kan rijden?
Dat ligt denk ik? (Hoop ik :o) Aan je rijkunsten? :D

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:03

ik vind het zelf altijd heel fijn met leren zitvlak!
maar in de zomer heb ik liever eentje met alleen bij je knieen.
idd is het wel zo dat het soms wat gaat trekken maar dat heb ik ook zonder leren zitvlak..!

ladydevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:48

ik rijd altijd met lederen zitvlak eenmaal geprobeerd wou ik niets anders meer.
Als ik nu zonder rijdt voelt het alsof ik met een gladde fietsbroek rijdt niet fijn dus...
maar dat wen je snel aan in het begin is het stug maar eenmaal aan zitten ze zalig.
ps ik heb eurostar

mandyrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:00

ik zou met leren zitvlak nemen. en dan van het merk cavallo.
Het zit ontzettend lekker. en je benen blijven er aardig stil van.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:05

ik rijd zelf ook met ( al dan niet kunst) lederen zitvlak. Ik vind het ideaal, omdat ik veel jonge paarden gereden heb. Je hebt net wat meer grip. Al zou dat misschien ook tussen mijn oren kunnen zitten, maar ach dan doet het z'n werk ook toch :D
ga ook zeker mijn eigen beestje weer beleren met 'leer' :D

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:34

Ik hoorde ook vaak dat leer stugger was. Maar het viel reuze mee toen ik het eenmaal aanhad. Op het paard is het superfijn, je hebt heel veel grip.
daarnaast is het niet zo dat je ineens niet meer zonder kunt. Ik ging later weer een keer zonder rijden, geen problemen gehad, maar met een leren zitvlak is echt veel fijner, dan zit je veel gemakkelijker, ik had altijd wat problemen met doorzitten, maar met een leren zitvlak had ik dat niet. Verder houdt het je benen heel mooi stil :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:41

Ik ben begonnen met rijbroeken met lederen zitvlak. Toen ik zo af en toe een wedstrijdje ging doen, had ik geen zin om z'n dure rijbroek te kopen. Wist niet of ik het wel leuk zou gaan vinden. Daarna heb ik eigenlijk geen nieuwe rijbroeken meer gekocht mét lederen zitvlak. Vond het zonder veel fijner rijden. Nou heb ik wel een stroef zadel, dus dan is het stroef op stroef.
Zou gewoon proberen wat je het fijnst vindt. Misschien kan je een rijbroek van iemand lenen om het te proberen? Kan je ook een betere keus maken.
succes

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:37

zadelmakers raden broeken met lederen zitvlak af omdat het zitvalk van je zadel hierdoor kan gaan rimpelen en uiteindelijk kan gaan scheuren

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:48

Dat zijn een hoop positieve reacties, maar ook negatieve :+
Nou weet ik het nog niet :')

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:53

Gaan passen en kijken wat je zelf lekkerder vind zitten ;)
Ik vind het met fijner, maar kan ook nog wel zonder rijden. Merk zoals vaak genoeg gezegt is wel dat ik met meer grip heb.

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:21

Ik heb allebei :D
met wel eerlijk zeggen als ik een paar dagen een broek aan heb gehad met leren zitvlak en dan opeens niet is echt heel raar :+

Maar ik vind allebei wel fijn !!

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:30

ik ben wel koppig tegenover de zadelmaker want draag ze zelf wel af en toe met lederen zitvlak.. zo ook vandaag.. door de regen was mijn zadel nattig van het stukje van mijn stal naar de baan.. ik ging zitten en zat mooi vast!! dan wordt het in eens wel heel stroef

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:10

Toch mee oppassen, als je huid gevoeliger is, kan het leer wel eens schuren :D dus bij gevoelige huid, beter alleen leren kniestukken, of het gewoon op een stoffen rijbroek houden