Goed het volgende.....
Wat doe je in volgende situatie....of juist niet
2 paarden die je kent, die er niet uitkomen, niet los, niet aan de hand stappen....helemaal niks
Tuurlijk zou je het weer de schuld geven, maar ook de dagen dat er geen ijs/sneeuw was kwamen ze er niet uit
de eigenaresse besteed welgeteld een half uur aan het stront scheppen,opstrooien en voeren en gaat daarna weer snel weg,rotzooi laten liggen en dergelijke
dieren krijgen gewoon muesli en brok ondanks hun stilstand
de dieren mankeren medisch niks wat hun zou moeten/kunnen tegenhouden om de benen te strekken
ik heb de eigenaresse al eens aangesproken op het feit dat ik bereid ben om ze dagelijks even buiten te zetten aangezien ik hele middagen op die stal ben
tevens gevraagd waarom ze er op dat moment niet uitmochten
ik krijg een kort en afwimpelend antwoord
de staleigenaar zegt op zijn beurt: van de rotzooi kan hij wat zeggen, maar voor de rest niet, iedereen bepaald zelf wat ie doet met zn paard
Ja...daar heeft ie een punt, maar heeft dat ook niet eens een grens?
Afijn stalgenoten praten er dagelijks over onderling, iedereen vind het onwijs zielig,maar niemand durft wat te zeggen...
tevens vertellen stalgenoten dat hun overige dieren het niet veel beter hebben....
Nu ben ik niet bang om verder te gaan dan hetgeen wat ik al gedaan heb,maar anderzijds wil ik ook geen verdere problemen met hun of de staleigenaar.
Maar het gaat mij zo aan het hart om te zien hoe die dieren letterlijk staan te stuiteren in stal,hunkerent naar aandacht en er zo graag uitwillen omdat ze barsten van de energie
het doet mij gewoon zeer om dit te zien

wat is wijsheid? toch maar mijn mond houden en alles voor zoete koek aanzien?
of toch die gewaagde sprong ,hopelijk ten bate van die dieren, nemen en mijn mond open trekken? uiteraard om normale toon .
: Gaan praten, vraag waarom ze er niet uit mogen en zorg dat ze er niet omheen draait. Als ze geen tijd heeft om ze te rijden, vraag dan of ze in de wei/bak mogen en of ze niet iemand kan regelen die voor ze wil zorgen, er zijn genoeg meiden die graag een verzorgpony willen hebben!! Succes nog