Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Marian0557 schreef:Ze krijgen geen onbeperkt ruwvoer.
. Jeanine84 schreef:Euh? In de wintermaanden zit er helemaal niks meer in het gras qua voedingswaarden! Ik vind het echt diep triest dat je hier een topic over moet openen op bokt..misschien had je je eerst eens moeten verdiepen in paarden voordat je er 1 kocht
astridelise schreef:Zij hebben nu wel hooi nodig voor de energie om zich warm te houden. Biks en muesli alleen is niet voldoende, alleen ruwvoer is wel genoeg. Ik vind dit eigenlijk wel een beetje zielig voor de paarden. Zij moeten al zoeken naar het gras en dat bevat nu o,o voedingswaarde.
Sientje schreef:Biks en muesli geeft ze kort energie, en geef alsjeblieft niet in één keer veel met het oog op koliek. Hoe vaak krijgen ze krachtvoer? Zorg in elk geval dat ze voldoende vitaminen/mineralen en sporenelementen binnenkrijgen, desnoods met een vitaminekoek.
Veeeeeeeeel belangrijker: Als warmhouder is ruwvoer écht onmisbaar. Waarom voert de boer ze geen ruwvoer bij? Als het mijn pony was, zou ik zelf ergens baaltjes inslaan en voeren. En wel héél snel. Je pony kan het niet helpen dat jij dat zelf misschien niet kan, dus regel anders (desnoods tegen betaling) iemand anders.
Marian0557 schreef:Jeanine84 schreef:Euh? In de wintermaanden zit er helemaal niks meer in het gras qua voedingswaarden! Ik vind het echt diep triest dat je hier een topic over moet openen op bokt..misschien had je je eerst eens moeten verdiepen in paarden voordat je er 1 kocht
Humm, ik zit al jaren in de paarden. Deze paarden hebben als er geen sneeuw ligt super te eten!
Dan zijn ze tonnetjerond!
Dan vind jij het maar diep triest, maar dat vroeg ik niet!
Marian0557 schreef:Sientje schreef:Biks en muesli geeft ze kort energie, en geef alsjeblieft niet in één keer veel met het oog op koliek. Hoe vaak krijgen ze krachtvoer? Zorg in elk geval dat ze voldoende vitaminen/mineralen en sporenelementen binnenkrijgen, desnoods met een vitaminekoek.
Veeeeeeeeel belangrijker: Als warmhouder is ruwvoer écht onmisbaar. Waarom voert de boer ze geen ruwvoer bij? Als het mijn pony was, zou ik zelf ergens baaltjes inslaan en voeren. En wel héél snel. Je pony kan het niet helpen dat jij dat zelf misschien niet kan, dus regel anders (desnoods tegen betaling) iemand anders.
Ja op de stal, ergens anders, hebben we wel hooi, en daar worden ze zelfs ook bijgevoerd!
Terwijl ze daar ook gewoon op de wei staan, nu staan ze weer in die grote wei, en krijgen ze niks.
Dat vind die boer niet nodig, want de paarden gaan zelf wel opzoek naar huis gras.