Hij doet dit meestal niet als we de stal uitgaan, maar op de terugweg naar de stal of na het werken. Hij loopt braaf met je mee en dan op een gegeven moment gaat hij stil staan en verzet hij geen stap meer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
* Iemand erachter lopen en laten klikken/aanmoedigen
* Tikje op zijn bil (maar daar heb je ook iemand anders voor nodig..)
* Rustig afwachten, beetje meevragen aan het halster en dan weer ontspannen (dit werkt alleen als hij stopt omdat er iets engs is, maar dat is meestal niet het geval, hij gaat gewoon stilstaan..
)* Naast hem gaan staan en een paar stapjes naar links of naar rechts te doen en daarna weer rechtdoor (dit werkt soms, maar dan staat hij meestal na 5 stappen weer stil..
)Ik hoop dat jullie hier tips voor hebben en dat er een blijvende oplossing voor dit probleem is!
Alvast bedankt!
. En dan bedoel ik niet slaan met de bezem voordat ik half bokt over me heen krijg
. Maar gewoon een duwtje/zetje met de haren van de bezem. Ze hebben gewoon door te lopen want ze kennen dit spelletje maar snel genoeg.
Succes
.. Hij wil toch wel zijn stal uit? iedere keer als hij wil lopen ga jij stilstaan.. Zodra hij weer met je meeloopt netjes belonen.. Misschien dat het bij jou ook werkt.. succes..
. Gewoon de longeerzweep erbij en oefenen! Succes.