Verder stonden op het protocol nuttige werkpunten. Nergens trouwens de opmerking: te diep zoals die wel op het volgende protocol stonden…
De tweede proef ging ze voor mijn gevoel ietsje beter. Alleen bokte ze toen we van de linkergalop door 4 tot 6 drafpassen in de rechtergalop moesten op de A-C-lijn.
Okee, verzet, dus daar mag een laag cijfer op gegeven worden.
Toen ik uiteindelijk mijn protocol kreeg, bleek ik het laagste puntenaantal te hebben gekregen wat ik ooit gehad heb: 125. Ik had één zeven, twee zessen en de rest waren allemaal vijven en vieren en een drie.
Die drie had ik op een wending om de achterhand (stond geen commentaar bij). Waarschijnlijk zal hij om de middenhand zijn gegaan in plaats van om de achterhand of ze heeft haar spilbeen laten staan. Geen idee..

Op die bok bij het aanspringen had ik nog een vijf.

Er stond meerdere keren “te diep” op het protocol. Dat heb ik nog nooit eerder gehad.
En nou heeft ze voor elk onderdeel waar ze volgens haar te diep liep twee punten afgetrokken. De volte tien meter en de rechts-/linksomkeert heb ik normaal gesproken zevens voor (soms zessen) en nu alleen maar vieren.

Er was trouwens van de vierentwintig combinaties wèl één winstpunt, namelijk één keer 158.
In die eerste proef waren zes winstpunten.
Ik snap er nog steeds helemaal niks van.
Maar goed, stel dat mijn paard inderdaad iets te diep liep. Okee, dat zou kunnen. Heb het nog van geen enkele jury gehoord, maar ik ga er maar even van uit dat ze gelijk heeft.
Maar mag zo’n jury dan op elk onderdeel twee punten minder geven dan normaal?
Dat zou betekenen dat je meteen 26 of zelfs 52 punten minder hebt omdat het paard iets te diep loopt..
En heeft zo'n jurylid nou plezier in het jureren? Ik hoorde achteraf van een paar ruiters dat ze niet gestart zijn omdat zij jureerde. Misschien een beetje gefrustreerd?