Wat vinden jullie van Deurne ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melll

Wat vinden jullie van Deurne ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 21:57

haai :D
Ik zou misschien naar deurne willen, maar hoor zowel positieve als negatieve verhalen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een opleiding op deurne en wat voor? ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:07

En dan?
Ik ga geen uitspraken doen over Deurne, maar wat wil je ermee bereiken?

Melll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:11

nou weten wat hun er van vinden, of t echt zo slecht geregeld en alles is zoals sommige zeggen, want ja dan hoef k er al geeneens meer over na te denken :');)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:16

Melll schreef:
nou weten wat hun er van vinden, of t echt zo slecht geregeld en alles is zoals sommige zeggen, want ja dan hoef k er al geeneens meer over na te denken :');)

Nee, dat begrijp je verkeerd, ik bedoelde eigenlijk wat je met die opleiding wil bereiken. Wat wil je daarna gaan doen met dat diploma?
Of het goed geregeld is, kan ik niet beoordelen maar de demo's die ze zelf tijdens de Horse-event geven vind ik "not impressive".

Melll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:19

ooh zo bedoel je,nou in mijn familie is al bedrijf waar k voor zou kunnen ' werken' dan zeg maar.maar dan heb ik wel eerst 'diploma'nodig want als ik dan toch nog iets anders wil doen zit er ook de bedrijfskundige kant in,dus dat ik ook wat anders heb om op terug te vallen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:27

Melll schreef:
ooh zo bedoel je,nou in mijn familie is al bedrijf waar k voor zou kunnen ' werken' dan zeg maar.maar dan heb ik wel eerst 'diploma'nodig want als ik dan toch nog iets anders wil doen zit er ook de bedrijfskundige kant in,dus dat ik ook wat anders heb om op terug te vallen

Als dat je reden is, ga dan gewoon een traject in voor bedrijfskunde. Wil je als bedrijfskundige iets te melden hebben, dan verwacht men dat je minimaal een HBO-opleiding hebt gedaan, maar meer is beter in dat wereldje.
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat dat bedrijf binnen je familie specifiek gebaat is bij iemand met "Deurne" tenzij het een manegebedrijf is.

Melll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:43

ikke schreef:
Melll schreef:

Als dat je reden is, ga dan gewoon een traject in voor bedrijfskunde. Wil je als bedrijfskundige iets te melden hebben, dan verwacht men dat je minimaal een HBO-opleiding hebt gedaan, maar meer is beter in dat wereldje.
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat dat bedrijf binnen je familie specifiek gebaat is bij iemand met "Deurne" tenzij het een manegebedrijf is.

Het is juist een bedrijf in de paarden en daar zou k dan nog voor verder kunnen 'leren'. maar wil dan toch ook iets bedrijfskundigs want dan kan ik ook nog wat anders doen dan alleen maar de paarden ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:47

In dat geval zou ik "iets anders" kiezen wat zinvol in dit bedrijf (en daarbuiten) toepasbaar is en voor het meer specifieke paardengebeuren iets als ORUN gaan doen.

PreciousViva

Re: Wat vinden jullie van Deurne ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:50

Wat is je vooropleiding? Als je namelijk HBO mag doen, zou jij eens kunnen kijken naar Hippische Bedrijfskunde op de CAH in Dronten, deze opleiding doe ik ook, ik wilde ook eerst naar Deurne maar ben uiteindelijk voor deze studie gegaan :)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:02

Als je geen eigen bedrijf hebt,Kun je beter een normale studie bedrijfskunde gaan doen.
De meeste die van Deurne afkomen en geen eigen bedrijf,worden stalhulp, en geloof me,daar kun je echt de kost niet mee verdienen.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:30

Nou ik zit op Deurne ik doe de 4 jarige sport opleiding zit intern op school en zit nu in het 3e jaar. Mijn coach is Cor Loeffen.
Vraag maar raak hoor :D

Melll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 16:44

Ik doe nu havo iig. :P
Wat houd jou sportopleiding in dan, wat moet je er allemaal mee doen en wat kun je er later mee? :+

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:44

Dan kan je dus HBO doen, haha :) februari zijn er bij ons weer open dagen en meeloopdagen :P

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:52

Wat een hoop aanhalingstekens in alle berichten.
Ik heb best wel een aantal negatieve berichten gehoord over Deurne maar meer weet ik er ook niet over..

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:40

Melll schreef:
Ik doe nu havo iig. :P
Wat houd jou sportopleiding in dan, wat moet je er allemaal mee doen en wat kun je er later mee? :+

Nou het houdt in dat ik van september tot februari naar school ga maandag t/m vrijdag. Elke dag theorie en praktijk lessen en per week 2 keer springen 2 keer dressuur en nog 1 dag afgewissled met buiten rijden en longeren. Je ontbijt luncht en dineert op school we beginnen sochtends rond kwart over 6 en zijn zo rond half 6 altijd wel klaar.
Je hebt 2 keer per halfjaar weekenddienst dan blijf je een weekend op school de paarden in de molen doen en voeren enzo.

Nou en het andere halfjaar zit je op stage

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:48

bonzwa schreef:
Nou het houdt in dat ik van september tot februari naar school ga maandag t/m vrijdag. Elke dag theorie en praktijk lessen en per week 2 keer springen 2 keer dressuur en nog 1 dag afgewissled met buiten rijden en longeren. Je ontbijt luncht en dineert op school we beginnen sochtends rond kwart over 6 en zijn zo rond half 6 altijd wel klaar.
Je hebt 2 keer per halfjaar weekenddienst dan blijf je een weekend op school de paarden in de molen doen en voeren enzo.

Nou en het andere halfjaar zit je op stage

Ik ben blij dat ik gewoon een vak geleerd heb..........
Ik begin 's morgens om 6 uur met opstaan. Ben om 7.30 op m'n werk en om 17.00 weer thuis. Klaar, exit voor deze dag. Ik wordt daar zo goed voor betaald dat ik daar twee paarden van kan houden.
Keep in mind, ik heb gewoon een MBO-opleiding gedaan.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:54

Als ik hier nou blij van word ikke wat maakt het jou dan uit :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:04

bonzwa schreef:
Als ik hier nou blij van word ikke wat maakt het jou dan uit :D

Nee hoor, ik vind alles best. Zolang ik de stekker er niet uittrek, heb jij licht :D :D
Het werk waar ik na mijn opleiding mee begon, doe ik soort van nog steeds. Ik hoop dat jij me dat over 25 jaar na kunt vertellen.....

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:08

Als ik over 25 jaar nog op bokt zit zal ik het je vertellen :D Ik heb ook geen idee, ik vind het gewoon hartstikke leuk en gezellig op school dat speelt ook mee :P

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:12

Nou ik doe nu een opleiding paardenhouderij, 1e jaars, ben er nu al klaar mee, ben er ook wel achter dat ik niet tot mijn pensioen stallen wil gaan mesten, nieuwe schooljaar ga ik een studie doen waar ik wat aan heb.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:17

Laurabyoux schreef:
Nou ik doe nu een opleiding paardenhouderij, 1e jaars, ben er nu al klaar mee, ben er ook wel achter dat ik niet tot mijn pensioen stallen wil gaan mesten, nieuwe schooljaar ga ik een studie doen waar ik wat aan heb.

Welke school doe je dit dan

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:18

Clusius Alkmaar.

Opleiding opzich is wel ok. Paardenziekten enz. vind ik wel interessant, maar de hele poespas er om heen niet. heb dus besloten om paarden als mn hobby te houden. ben er ook wel achter gekomen dat het hele paardengebeuren geen fluit verdiend, of je moet anky zijn...

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:19

Oke ja ik hoop gewoon dat ik rond kan komen later ik hoef niet veel te verdienen maar hopelijk is het genoeg...

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:20

ik zal alvast beginnen met dat wij op school ook gewoon nederlandse les krijgen.
dat dat mischien niet aan mijn typen te zien is, is mijn fout.

er zijn al heel veel topics over hoe slecht of hoe goed NHB Deurne is.
kijk even bij zoeken en je vindt heel veel antwoorden op je vragen.
of kom even langs in het hk topic voor vragen daar zitten mensen die alle maal de opleiding gevolgt hebben met pozitieve en negatieve ervaringen.

ik zit er ook op school bij bonzwa in de klas en ook ik heb het prima naar me zin.
het is gewoon het zelvde als ander MBO opleidingen zit plus en min punten aan.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:22

nou denk ik zelf ook dat deurne wat meer kwaliteit te bieden heeft als clusius, en dat ik misschien niet gestopt zou zijn als er meer uitdaging in zou zitten. nou moet ik ook wel zeggen dat je beter een deurne papiertje kan hebben als een clusius papiertje... wordt toch anders op gereageerd...