Kamp begeleiden, 16 jaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Kamp begeleiden, 16 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:27

Weet iemand nog een leuk pony/ruiter kamp die ik kan begeleiden volgend jaar zomer? Op 11 juni word ik namelijk 16 jaar en volgens mij is dat oud genoeg bij sommige. Heeft iemand nog leuke maneges??
Ik kan trouwens niet bijster goed rijden door onzekerheid, maar niveau beginner ben ik wel gepasseerd (rijd 8 jaar)
En ik heb geen eigen paard ;)

Vergoeding maakt me ook niet zoveel uit, ik wil ook later niet iets met paarden doen maar een of 2 weekjes lijkt me wel erg leuk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:41

Volgens mij kan je als 16 jarige eigenlijk bij geen/weinig ponykampen/instructieweken 'meelopen' als leiding ;) Vaak moet je 18 jaar zijn, omdat je dan volwassene bent en dan kan je problemen krijgen met de verzekeringen etc.

Ik heb wat voor je gezocht via google en bokt, heb je dit zelf al geprobeert? :)
[EA-CO] Gezocht ponykamp leider/leidster
[PP] Ponykamp begeleiden?

Het zijn wat oudere topics, maar er staan wel wat handige dingen in!

__Leonie

Re: Kamp begeleiden, 16 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:21

Ah, dat lijkt me ook leuk om te doen.
Maar ik ben nog 15 dus dat gaat em nog niet worden :\

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:02

www.poelenburgh.nl Was vorig jaar een meisje van 14 begleider, maar dat was wel een bekende.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:05

Vaak kan het wel bij manege's als je er bekend bij bent, maar dan moet je nog vaak stallen uitmesten en schoonmaken. Al zou ik dan liever gewoon nog 1 jaartje op ponykamp gaan ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:08

Nee ik ga niet meer naar poel haha om een aantal redenen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje stom als ze mij als stalhulp gaan gebruiken en dat wil ik ook niet. Tuurlijk een paar stallen uitmesten is okee maar niet dat mijn enige bezigheid is de hele dag. Bovendien krijg ik dan snel last van mijn rug helaas.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:23

Mag ik die reden weten ? Ik ga deze zomer alweer voor de 5de keer heen, en ik vind het altijd erg leuk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:26

Als jij niet veel stallen uit kunt mesten, denk ik dat jij weinig voor kampen kan betekenen, helemaal om jou leeftijd. Jij zou waarschijnlijk als een allrounder ingezet worden (stallen uitmesten, schoonmaken etc)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:28

Ik denk inderdaad niet dat je met jouw leeftijd een kamp kan begeleiden.. 18 Jaar is voor de meeste kampen de minimumleeftijd denk ik, helaas!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:37

Op zich snap ik het wel dat 18 een minimumleeftijd is om leiding te geven, zelf geef ik al 4 jaar leiding op verschillende kampen (soms in mijn eentje of met 1 iemand anders het hele kamp draaien, dan heb je geen volwassen mensen om op terug te vallen).
Je komt soms toch best moeilijke dingen tegen; ruzies tussen deelnemers onderling, heimwee, allerlei ehbo-dingen of gedragsproblemen bij de kids. Dat moet je toch kunnen oplossen, ik heb zelf gemerkt dat ik daar in het begin (toen ik zelf net 18 was) echt best veel moeite mee had.
Ik zou lekker zelf nog een jaartje op ponykamp gaan (bijvoorbeeld op trektocht voor jeugdgroepen oid, lijkt me echt superleuk) en over 2 jaartjes ponykampen gaan begeleiden.
Je zou natuurlijk ook kunnen helpen bij feestjes op maneges of dagponykampen (voor zover je die hebt), dan gaan de kids 's avonds weer naar huis ;-), een stuk fijner om aan te wennen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 15:44

Reden geef ik wel via PB, wil poel niet zwart maken want het is meer een persoonlijke reden :)

Als allrounder is het prima hoor, als ik zo ingezet wordt! maar ik bedoel dat ik wel graag echt met de kids in contact wil zijn. Ik wil een opleiding pyschologie volgen waarschijnlijk, dus daarom wil ik ook veel met de kinderen bezig zijn.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:56

Als ik mijn kind zou brengen naar een kamp waar kinderen van 16 leiding zijn, dan ging m'n kind dus weer mee terug naar huis.

Ik ben zelf sinds m'n 18de of 19de leiding op een ponykamp en zeker tegenover pubers van een jaar of 15/16 is dat al zwaar genoeg. Er komt zoveel bij kijken.
Vergeet niet dat alles wat er mis gaat (en er kan veel misgaan hoor) bij jou terecht komt, dat kinderen heimwee krijgen, dat je als laatste in bed ligt en er het eerste weer uit bent. Dat je midden in de nacht je bed uitgehaald wordt voor allerhande problemen, dat er kinderen zijn met serieuze gedrags/gezondheidsproblemen, dat er vervelende ouders zijn die moeilijk doen en die je te woord moet staan... De spelletjes die je doet zijn er niet voor jou, jij moet ze voorbereiden, klaarzetten, alles weer opruimen.

Leiding zijn klinkt leuk, maar je moet het je dus niet voorstellen als een ponykamp maar dan voor nog ouderen.

Aan het eind van de week ben ik door sommige groepen zo gesloopt dat ik om 20.00 in slaap val en om 12.00 pas weer op sta.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:57

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:01

@Ecudes: Dit is ook precies de boodschap die ik wil overbrengen. Het is superleuk en ik kan het iedereen aanraden om leiding te geven op kampen (je leert er superveel van), maar het is verschrikkelijk zwaar.
Bij mij waren dagen van 6:45u tot 2:00u geen uitzondering, verder heel de dag bezig (even zitten tussendoor is echt een uitzondering). Uiteindelijk zit je er niet voor je eigen plezier, maar voor die van de kindjes.
Kijk eens op www.vinea.nl, daar ben je welkom vanaf 18 jaar en krijg je ook een opleiding voordat je kamp start.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:30

Ook ik heb de ervaring dat ponykamp hard werken is....inderdaad om 6.45 de paarden voeren en om 2.00 a 3.00 zelf eens naar bed!! En tussendoor bijna geen tijd om iets te drinken of te eten....alleen met de gezamelijke maaltijden dan!!

Ik vind eigenlijk de ondergrens van 18 al laag!! Zeker wat betreft verantwoordelijkheden en ook de probleempjes die je hebt....zo moesten wij naar een huisarts toe omdat er een paard op iemand zijn teen was gaan staan, en dat na een dag echt dik en blauw was...uiteindelijk gelukkig niet gebroken!! Maar toch wel een hoop geregel ed...

Weet nog iemand een leuk kamp om leiding te zijn aankomende zomer, wil wel mijn eigen paardje meenemen en af en toe meerijden met de buitenritten (hoeft niet elke) Graag niet te kollossaal zoals Klein oever....

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:36

Ilsje_007 schreef:
@Ecudes: Dit is ook precies de boodschap die ik wil overbrengen. Het is superleuk en ik kan het iedereen aanraden om leiding te geven op kampen (je leert er superveel van), maar het is verschrikkelijk zwaar.
Bij mij waren dagen van 6:45u tot 2:00u geen uitzondering, verder heel de dag bezig (even zitten tussendoor is echt een uitzondering). Uiteindelijk zit je er niet voor je eigen plezier, maar voor die van de kindjes. Kijk eens op http://www.vinea.nl, daar ben je welkom vanaf 18 jaar en krijg je ook een opleiding voordat je kamp start.

en dan maar niet te spreken over *even naar de wc gaan*. Zelfs als ik in dat kleine kamertje zat waren er nog kinderen die op de deur stondente kloppen *JUFFROUW!!!!*..
Soms moest ik tussen door ook nog buitenritten begeleiden. Waren dagen bij dat ik niet eens even heb kunnen ontbijten (snel een boterham naar binnen geduwt al lopend naar de zadelkamer) en dan zat ik meer dan 7 uur te paard en maar blijven praten.
Na 2 weken kon je me best wel opvegen....

Maar ik heb ook en hoop lol gehad!

Ik vind 18 ook de minimum leeftijd. JE hebt een hoop verantwoording.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:38

@Urko waar ben je leiding geweest??
Ik moest namelijk tussendoor ook nog buitenritten begeleiden van andere gasten van de manege!! Dit vond ik echt fout omdat je dan dus gewoon weg getrokken wordt van je kamp en je collega's dus wel een paar handen en ogen missen!!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:44

Oh ik hou dit ook even in de gate lijkt me ook wel leuk om leiding te zijn... op pony kampen....

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:06

Pff Urko jij hebt het zwaar gehad dan! Ik heb altijd kampen waarmee je het ritme van de kinderen volgt: je ontbijt met hen, rijdt met de ritten mee als 'laatste ruiter' en bij 1 van de kampen ben ik gids, en ook de lunch is heerlijk relaxed samen met de kinderen. Zo kom ik best aan mijn uurtjes ontspanning!

Ligt ook geheel aan de groep die je hebt natuurlijk. Ik doe vaak kampen met 14-18 jarigen en dat is verre van vermoeiend; vaak heel gezellig met zo'n groep meiden. Jongere kinderen worden al een stuk vermoeiender, maar die vind ik eigenlijk helemaal te gek.

Ik zit bij Activak in België, daar kun je vanaf 16 jaar (pony)kampen begeleiden. Je zult in het begin vooral kampen krijgen met meerdere animatoren en een hoofdanimator. Pas als je wat ouder bent, krijg je de oudere groepen (en de leukste kampen ;) ) .
En je moet eerst een week op cursus voordat je mag. Maar die cursus is hartstikke leuk!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:14

Ik ben deze zomer 17, wil ook graag begeleiden op een kamp. Maar ik wacht nog maar een jaartje, ook omdat je dan serieuzer genomen word en meer overwicht hebt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:17

PP -> BRT

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:04

@noeskamoos: dat waren gelukkigmaar 2 dagen, de rest heb ik wel lekker kunnen eten hoor!

@mantha: LAARBRUGGGGGG :D was niet erg hoor, bij ons ging dat prima, 2 leiding en 30 kids. Imo: een lerares heeft ook een groep van 25kids en die doet het alleen...zo onverantwoord is dat niet. Tijdens het rijden was de groep nooit groter dan 8 of 9 kids, en bij een grotere groep ging er meer leiding mee. De leeftijd variert tussen de 8 en 17 jaar en die delen we altijd goed op.

Vond de buitenritten met toeristen *die dan zogenaamd gevorderde waren* veel erger. Heb een keer een groep gehad en die kwam aankakken op TEENSLIPPERS!! Die groep heb ik dus ook niet mee genomen.

annanazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:25

hoi,
Ik wil hier ook wel wat meer over weten. Ik ben 21 jaar en zou graag mijn paard ook willen meenemen maar niet perse om mee te gaan met de buitenritten want daar is hij dan weer niet zo geschikt voor :S, liever om in vrije tijd (klinkt uit jullie verhalen dat dat er niet is??) zelf even te rijden ofzo en misschien daarna nog zelf een weekje daar vakantie te houden.
Iemand advies?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:27

Ik wilde het vorige jaar ook doen, en toen was ik nog zestien. Maar ik heb niks kunnen vinden... Ik wens je veel succes ;)

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:28

annanazz schreef:
hoi,
Ik wil hier ook wel wat meer over weten. Ik ben 21 jaar en zou graag mijn paard ook willen meenemen maar niet perse om mee te gaan met de buitenritten want daar is hij dan weer niet zo geschikt voor :S, liever om in vrije tijd (klinkt uit jullie verhalen dat dat er niet is??) zelf even te rijden ofzo en misschien daarna nog zelf een weekje daar vakantie te houden.
Iemand advies?

Mocht je er wel de tijd voor hebben, heb je er vaak ook geen kracht meer voor! Of je hebt al 5uur te paard gezeten en je hebt zere billen :D Maar dat is mijn ervaring, weet niet hoe een ander erover denkt!