Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liess1 schreef:je moet de overgang maken in de wending bij B en bij E,dus op het moment dat je de bocht omgaat bv van de hoefslag af. Niet als je al recht op de B-E lijn bent. Zo heb ik het tijdens mijn jury bijscholingen geleerd.

), maar 9 v/d 10x gewoon 'En'. 
knollentuin schreef:ja je hoort de overgang in de wending te rijden. die van draf naar stap en die van stap naar draf. niet eerst je paard rechtmaken. wij hebben de dvd zitten kijken en hierop werd dit heel duidelijk uitgelegd.de jury die je hierop tekort gepunt heeft heeft dr huiswerk niet voor elkaar dus...
risky schreef:knollentuin schreef:ja je hoort de overgang in de wending te rijden. die van draf naar stap en die van stap naar draf. niet eerst je paard rechtmaken. wij hebben de dvd zitten kijken en hierop werd dit heel duidelijk uitgelegd.de jury die je hierop tekort gepunt heeft heeft dr huiswerk niet voor elkaar dus...
inderdaad op de dvd zeggen ze heel duidelijk 'aan het begin, midden of einde van de wending mag je de overgang rijden'
Blijheid schreef:Ik deed dit altijd met een trucje.
Ik ging in de wending al doorzitten, en zodra m'n pony rechtgericht was pas in stap. Met naar draf gaan hetzelfde, in de wending al aandraven maar even blijven doorzitten (2-3 passen) en als hij recht is gaan lichtrijden.
Zo rek je je overgang als het ware wat uit, en je laat zien dat je netjes voorbereid.