een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mang

een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:17

hoi, er is al een topic met bijna dezelfde naam maar ik bedoel iets anders.
diegene had het namelijk over een oortje om alles te horen wat de instructrice zegt maar ik bedoel gewoon met muziek.
Ik rij namelijk vaak helemaal alleen en dan leek het me wel fijn om 1 oortje met muziek zachtjes in je oor te hebben. Maar ik dacht ik vraag het eerst maar aan bokt omdat veel dingen onbewust gevaarlijk kunnen zijn.
dus mijn vraag:
Is het veilig om een oortje in te hebben tijdens het rijden en zijn er meer mensen die dit wel eens doen ?

Gr

JFR

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:18

ik doe het soms ook wel eens, alleen als er nieman anders rijd

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:19

buiten zou ik het niet gauw doen, (alleen) in de bak wel. Alleen op buitenrit gebruik in mijn telefoon als radio, ik kan dan de omgevings geluiden nog steeds goed horen :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:19

Daar kan ik me niets bij voorstellen...
Ik wil juist 100% met mijn aandacht bij het paard zijn. Muziek leidt af....

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:20

Wat denk je zelf, ik vind het onverantwoord.
En waarom;

Je hoort zelf niks om je heen, dus als bijv je paard ergens van schrikt had je het aan kunnen voelen door het geluid zelf (misschien eerder) te horen..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:20

Qimm schreef:
buiten zou ik het niet gauw doen, (alleen) in de bak wel. Alleen op buitenrit gebruik in mijn telefoon als radio, ik kan dan de omgevings geluiden nog steeds goed horen :j

ja ik bedoelde ook in de bak, op buitenrit ga ik altijd samen met iemand dat vind ik gezelliger, dus das ook zo banketstaaf om dan een oortje in te doen :+

FromNorway

Nou, met buitenrijden zou ik het sowieso niet doen... Je hoeft maar één auto of hond (of wat dan ook) niet te horen en het kan hartstikke fout gaan. Met muziek in je oor zijn je hersenen natuurlijk ook wat meer "afwezig" en is je reactietijd langer...
In de bak zou het evt wel kunnen, maar raad het niet echt aan..

Helderder

Het lijkt mij in de bak niet gevaarlijk, maar ik vraag me af waarom je behoefte zou hebben aan muziek als je aan het paardrijden bent? Lijkt me dat je je dan vol concentreert op je paard.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:21

bokt2010 schreef:
Wat denk je zelf, ik vind het onverantwoord.
En waarom;

Je hoort zelf niks om je heen, dus als bijv je paard ergens van schrikt had je het aan kunnen voelen door het geluid zelf (misschien eerder) te horen..

ik heb het over 1 oortje zachtjes muziek draaien, dan hoor je alles nog om je heen hoor ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:22

waar ik gewerkt heb stond de radio altijd over de speakers in de bak, ik vond het wel fijn om er een muziekje bij te hebben hoor :)ddd

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:23

Ik zie niet in waarom je dat zou willen? Je verwacht toch ook dat jouw paard zich volledig concentreert op jou, waarom jij dan niet op hem?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:24

Qimm schreef:
waar ik gewerkt heb stond de radio altijd over de speakers in de bak, ik vond het wel fijn om er een muziekje bij te hebben hoor :)ddd

hier staat in de binnenbak ook gewoon een radio en die staat ook altijd zachtjes aan als er iemand rijd.
maar in de buitenbak rijd ik bijna altijd alleen en niet intensief omdat die bak een beetje te zwaar is voor dr, dus een beetje met lang teugeltje stappen en een kleine stukjes draven en 1 rondje galop.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:25

yildiz schreef:
Ik zie niet in waarom je dat zou willen? Je verwacht toch ook dat jouw paard zich volledig concentreert op jou, waarom jij dan niet op hem?

als je al afgeleid raakt door muziek.... ? kan me er niets bij voorstellen. Dan heb je in de auto (als je een rijbewijs hebt?) Zeker ook geen radio aan, want daar is afleiding nog veel gevaarlijker...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:26

ik deed dat wel eens..
Merkte op dat ik niet meer naar de muziek luisterde maar meer aan het denken en aan het werk was... dus de muziek hoorde ik niet meer.

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:27

Ik heb als ik alleen rij wel atijd in. Kan ik me beter op mijn paard letten en niet op de omgeving. Moet zeggen dat ik trouwens wel altijd rustige muziek heb want anders komt het niet goed met het rijden! En ook geen muziek die ik te goed ken want dan gaje die weer meezingen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:28

Qimm schreef:
yildiz schreef:

als je al afgeleid raakt door muziek.... ? kan me er niets bij voorstellen. Dan heb je in de auto (als je een rijbewijs hebt?) Zeker ook geen radio aan, want daar is afleiding nog veel gevaarlijker...

inderdaad, ik snap ook niet zo hoe je je kan laten afleiden door muziek dat zachtjes aan staat.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:29

rooz1993 schreef:
Ik heb als ik alleen rij wel atijd in. Kan ik me beter op mijn paard letten en niet op de omgeving. Moet zeggen dat ik trouwens wel altijd rustige muziek heb want anders komt het niet goed met het rijden! En ook geen muziek die ik te goed ken want dan gaje die weer meezingen.

haha, das inderdaad niet handig :+

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:29

Ik gebruik meestal ook mn mobiel als radio. Ideaal en je kunt de geluiden uit de omgevindg nog wel horen..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:30

Ik denk dat het voor mij juist goed is om 1 oortje met muziek in te doen.
Ik let namelijk teveel op mijn paard......en daardoor raak ik gespannen. ("oh god, oh god....als ie maar niet schrikt"..)

Ik ben al een tijdje van plan om het te proberen.

mang

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:39

jaa dat heb ik inderdaad ook wel eens, als ze een paar dagen stil gestaan heeft. maar ze doet nooit iets maar dat ben ik nog gewend van mn vorige verzorgarabier :P (dit is een tinker)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:40

Een auto is geen paard! ;)
Als ik train wil ik mn volledige aandacht bij mijn paard hebben, alles aanvoelen en daarop inspelen. Muziek leidt misschien niet zo zeer af, het ligt subtieler, het beinvloedt je wel degelijk.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:41

Met mijn eigen paard rijd ik nooit met muziek.
Op de manege waar ik rijd staat wel altijd de radio aan. Maar vaak ben ik zo bezig met rijden of wat dan ook, dat ik de muziek niet een hoor :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:42

oke, dat zal dan wel per persoon verschillend zijn. Ik merk niet dat ik daardoor minder geconcentreerd ben. Buiten doe ik het zodat ik lekker mee kan bléren :+ Arm paard

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:43

yildiz schreef:
Een auto is geen paard! ;)
Als ik train wil ik mn volledige aandacht bij mijn paard hebben, alles aanvoelen en daarop inspelen. Muziek leidt misschien niet zo zeer af, het ligt subtieler, het beinvloedt je wel degelijk.

dat is misschien niet bij iedereen zo. ik maak mijn huiswerk ook altijd met muziek omdat ik me anders niet kan concentreren terwijl sommige mensen juist totaal niet kunnen leren met muziek. dus dat verschilt denk ik .

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:43

Sommige mensen worden snel afgeleid door muziek, maarja, eerst eens proberen voor je oordeelt toch?
Ik vind het prima kunnen, 1 oortje en zacht, dan kan je de geluiden om je heen nog prima waarnemen en je concentreren.
Maargoed, iedereen heeft zn eigen mening over muziek tijdens het rijden, ik wil het ook eens proberen maar komt er maar niet van.

Zoals hierboven, ik maak ook HW met muziek, en sommige juist zonder, dus het is gewoon je eigen keuze waarbij je zelf geconcentreerd bent.