Bodyprotector, tot waar bescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Bodyprotector, tot waar bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:28

Hallo bokkers,

Doordat ik de afgelopen tijd toch weer een aantal duikelingen heb gemaakt en nu alweer 2 weken thuis zit met een gebroken stuitje, ben ik me eens aan het verdiepen in bodyprotectors.

Ik ben er ondertussen wel uit welke soort het beste is qua bescherming enz. dus daar gaat het niet meer om.
Ik wil sowieso gewoon allerlei merken en soorten proberen in de winkel zodra ik weer kan gaan denken aan rijden.

Maar wat ik me nog afvraag en wat ik graag van BP-gebruikers zou willen weten:
Tot waar beschermd een bodyprotector nou eigenlijk precies? Dus welk deel van je rug wel en welk deel niet (meer)

Alvast bedankt.

annaaube

Re: Bodyprotector, tot waar bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:11

bodyprotectors horen bij je rug tot over de stuitje te komen en aan de voorkant tot minimaal je onderste rib.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:13

als dat niet lukt bij jouw bodyprotector, is ie denk ik niet de goeie maat ;) maar het beste kan je gewon naar de winkel gaan die ze verkopen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:14

:j dat ga ik ook doen, heb er nu nog geen ;)

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:00

Volgens mij beschermt een bodyprotector niet echt je stuitje want het zit zeg maar niet om je billen heen.
Zelf rij ik nu ook met bodyprotector nadat ik door een val mijn rug had gebroken. Ik had mijn rug ook gebroken als ik een protector had om gehad maar doordat je dan zo hard op je kont terecht komt kun je een wervel breken.

Ik kan je de race safe bodyprotector erg aanraden dat is zo'n protector met allemaal van die losse blokjes. Daar heb je echt geen last van met rijden. Die zit gewoon eigenlijk als een bodywarmer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:00

Ah, dank je wel. Dat klinkt wel goed.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:37

Hoi,

Als je de Hows Racesafe BP wilt kopen, dan kan ik je aanraden om die via Ebay/Engeland te bestellen. De pond is nu bijna gelijk aan de euro (bedrag kun je uitrekenen op http://www.xe.com) en deze BP is daar véél goedkoper! Je kunt ze zonder meerprijs ook in andere kleuren bestellen en bovendien heb je kopersbescherming als je via Paypal betaalt. Vind ik altijd een veilig idee!

http://cgi.ebay.nl/HOWS-Racesafe-RS2000 ... 4838b343f4

Het beste is wel om hem hier even te passen voor je hem bestelt! Ook andere merken BP's zijn daar veel voordeliger trouwens..

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:06

Weet iemand waar ze veel verschillende merken hebben. Ik wil ze graag eerst passen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:11

In veel ruitersport zaken hebben ze veel keus. Maar de race safe body protectors zijn niet overal verkrijgbaar ;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:16

Ik zou idd gewoon verschillende ruitersport winkels afgaan, des te meer keuze heb je :) Ik vind die gewone body protectors nooit vervelend zitten hoor

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:02

Als je op een stoel zit moet er 12 cm tussen de stoel en de achterkant van de BP zitten. Aan de voorkant moet hij minimaal 2,5 cm onder je laatste rib zitten.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:43

heel verstandig dat je naar BP's gaat kijken!!!:P

als ik geen BP aan had tijdens een buitenrit had ik nu gezeten met een gebroken rug! (viel van mijn paard op van die uitstekende boomwortels....)
Lang leve de BP's!

Het belangrijkste is gewoon dat hij goed zit en dat je je er veilig in voelt, zodat je hem ook gaat dragen!

Ga naar en Goede ruitersportzaak waar je zeker weet dat je goede hulp krijgt in jou keuze!:)

ik heb er een van Imperial Riding en vind hem super fijn zitten! lekker warm ook voor in de winter en hij vormt goed!

Succes met zoeken en beterschap met je stuitje:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:49

Dank je wel.

Staat nu even op een laag pitje. Ben even mijn paardje erdoor heen aan het slepen, gaat niet goed met hem.

Maar daarna ga ik zeker kijken.

rickwouters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:40

zelf heb ik de harrys horse child xl. komt tot de onderste rib en net iets boven mijn stuitje. maar het geeft wel een veilig gevoel:werd er bijna afgebokt en toen was ik blij dat ik hem aanhad

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:47

Silence schreef:
In iedere ruitersportzaak ;)

Iedere ruitersportzaak heeft BP's, maar vaak weinig verschillende merken (en vaak zitten ze ook voor geen meter).
De Racesafe vind ik veruit de fijnste. Als ik het had geweten had ik hem ook in de UK besteld, scheelt wel erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:50

Als je voor een racesafe gaat wil ik je aan raden in nederland te passen en er een te bestellen uit de UK (als je wil kan ik je een site door sturen waar ik de mijne vandaan heb)

Het schilde mij 60 of 70 euro met hier!! (incl. verzend kosten) En ik had mijn racesafe binnen een week in huis!

de racesafe is trouwens te krijgen bij brabants ruiterhuis Sterksel en ruyters voor ruiters Neunen

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:58

Valerie_V schreef:
Volgens mij beschermt een bodyprotector niet echt je stuitje want het zit zeg maar niet om je billen heen.
Zelf rij ik nu ook met bodyprotector nadat ik door een val mijn rug had gebroken. Ik had mijn rug ook gebroken als ik een protector had om gehad maar doordat je dan zo hard op je kont terecht komt kun je een wervel breken.

Ik kan je de race safe bodyprotector erg aanraden dat is zo'n protector met allemaal van die losse blokjes. Daar heb je echt geen last van met rijden. Die zit gewoon eigenlijk als een bodywarmer.

ga ik ook is naar kijken!
heb nu een andere en die is heel iritant met rijden!

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:25

Ik heb een bp van airowear, gekocht bij canter. Bij Canter hebben ze verschillende merken en maten bp's en kunnen ze je precies vertellen welke bp goed zit en welke niet (ook afhankelijk van je bouw etc).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:26

Ah dank je. Mag ik vragen waar die zit?

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:30

Dit is haar site http://www.canter-equipment.nl/
Ze staat vaak op evenementen, als je van te voren even belt en doorgeeft wat je zoekt neemt ze verschillende bp's mee om te passen. Hele fijne service en ze weet echt waarover ze praat.

(edit) voordeel van airowear vind ik dat ze vrouwenmodellen hebben, zit net ff iets fijner.
Laatst bijgewerkt door Niekes op 04-01-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:35

Heey,
Ik rij zelf ook bijna altijd met bp en ik ben er al aan gewend.
ik ben laatst 2 keer gevallen in het springparcours en toen ik weer stond kwam ik erachter dat ik de hele hindernis tot 2 keer toe helemaal heb omgegooid en het beste is nog ik heb helemaal niks gevoelt dus leve de bodyprotector :D ik heb er echt al heel vaak veel aan gehad.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:43

hoi, Ik heb een hit air vest. Dat is een air bag vest waarmee je aan je zadel vastzit met een kabeltje. Ik vindt het de uitvinding van de eeuw. Heb hem op horse event aangepast en ze hebben hem voor me opgeblazen. Als je uit je zadel valt zorgt het kabeltje dat het vest opblaast. Ik ben er super blij mee en tijdens het rijden merk je niet dat je een bp aanhebt. Hij voelt als een bodywarmer. Zit niet zo stijf om je heen maar je bent wel aan alle kanten beveiligd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:44

Ja die heb ik gezien inderdaad, maar dat gaat hier financieel niet zo 1,2,3 even tussendoor ;)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:47

Heb je gelijk in ze zijn stikduur en de patronen kosten 15 euro per stuk. Ik had gelukkig een financieele meevaller waardoor ik hem kon kopen. Ben er echt gelukkig mee! Hij is het sparen waard moet ik zeggen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 09:31

Dat zou dan wel sparen worden inderdaad, met met de oudejaarsloterij niet verder gekomen dan €5 :+